• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • langtarefterbarn78

Ahla: Hoppas ni lyckas nästa gång istället! Ge inte upp så lätt. Enligt statistiken lyckas 70-75 % inom tre försök.

Helnil_: Men på ruvardag 12 kan det väl inte va så starkt? Jag tror jag testade på ruvardag 15 med sonen och då fick jag två streck men teststrecket var inte så starkt. Tror absolut du är gravid! Annars visas väl inget streck alls? Kan du inte prova med ett annat test också? Håller tummarna.

Tiden går så långsamt! Vill bara skruva fram den några veckor. Har tagit Gonal F i tre dagar nu och ska forsätta veckan ut. UL på måndag och förmodligen insättning en vecka senare om allt ser bra ut och vår sista blastocyst klarar upptiningen.

• helnil_

Nej det är ju lite tidigt. Jag tänkte jag skulle köpa ett digitalt för att få lite tydligare resultat, ev på fredag. Nej jag har också tolkat det som att det inte bör visas något streck alls men vad vet jag har aldrig vart gravid förut :)

Jag håller tummarna för dig med kommande insättning! :)

langtarefterbarn78 skrev 2015-06-10 09:09:16 följande:

Ahla: Hoppas ni lyckas nästa gång istället! Ge inte upp så lätt. Enligt statistiken lyckas 70-75 % inom tre försök.

Helnil_: Men på ruvardag 12 kan det väl inte va så starkt? Jag tror jag testade på ruvardag 15 med sonen och då fick jag två streck men teststrecket var inte så starkt. Tror absolut du är gravid! Annars visas väl inget streck alls? Kan du inte prova med ett annat test också? Håller tummarna.

Tiden går så långsamt! Vill bara skruva fram den några veckor. Har tagit Gonal F i tre dagar nu och ska forsätta veckan ut. UL på måndag och förmodligen insättning en vecka senare om allt ser bra ut och vår sista blastocyst klarar upptiningen.

• Tussebus
    helnil_ skrev 2015-06-10 08:55:37 följande:

Jag tror egentligen att det skall vara ett starkt streck :) och det är det ju inte! Så mest därför jag blir osäker :)

När jag testade på td med vår dotter för fem år sen så var d först ett svagt streck och sen efter två dagar blev d jättestark. Så du är absolut gravid! Grattis!!

Jag har td torsdag nästa vecka, den 18:e. Tror jag håller mig tills dess. Pendlar hela tiden mellan om det är pms lr graviditetstecken.. Suck!
  • Zaza

Hej alla. Fick hem ett brev idag om att dem inte kunnat frysa något av dem 9 embryo som fanns. Blir så jäklaledsrn. Förra gången var det samma sak,8 som dog och inte kunde frysas och de i magen dog också. Antar att även de embryo jag har nu inte kommer överlevs eftersom alla andra dött. Vil bara lägga mig och då. Så orättvist livet är.

• Nicka

Hoppar in i denna tråden och hoppas de är ok!?

Igår gjorde jag och min sambo vårt tredje äggplock,gick kanon bra!
    Fick ut 16 ägg som är rekord för oss,idag när jag ringde upp så hade 12 st blivit befruktade Glad
    På söndag får vi tillbaka en blastocyst och så hoppas vi ju på en del till frys.

Nickasworld.blogg.se

• helnil_

Åh nej :( vad tråkigt! Har ni fått någon info om vad det kan bero på? Har du ett ägg inuti dig nu? Förstår verkligen känslan. Man vill ju bara att det ska funka! Styrkekram

Zaza skrev 2015-06-10 14:01:28 följande:

Hej alla. Fick hem ett brev idag om att dem inte kunnat frysa något av dem 9 embryo som fanns. Blir så jäklaledsrn. Förra gången var det samma sak,8 som dog och inte kunde frysas och de i magen dog också. Antar att även de embryo jag har nu inte kommer överlevs eftersom alla andra dött. Vil bara lägga mig och då. Så orättvist livet är.

• Nicka
    Zaza skrev 2015-06-10 14:01:28 följande:

Usch så tråkigt :( Har tyvärr råkat ut för ett liknade scenario en gång.
    Ruvar du nu?
  • Zaza

Tack för stödet, värmer så mkt. Ska egentligen testa mig den 18e men varför skulle detta befruktas av alla 21 ägg som varit? Kommer väl också dö snart. Har så ont i magen, typ som mensvärk fast värre. Kan det vara pga vaginatabletterna?

• helnil_

Jag har också haft jätteont i magen.. Precis så som du beskriver. Och du ser ju mitt svaga test längre upp i tråden så det behöver inte betyda att det är kört. Av alla dina 21 så är det kanske guldägget du har! Tappa inte hoppet :) men förstår att det är långt till den 18/6. Jag är så glad att jag fått tre till frysen eftersom äggplocket och veckan efter var fruktansvärt för mig. Det gör ju att man känner att man har något i "reserv" så förstår att du är ledsen över det. Jag håller tummarna för ditt ägg i magen!

Zaza skrev 2015-06-10 14:58:00 följande:

Tack för stödet, värmer så mkt. Ska egentligen testa mig den 18e men varför skulle detta befruktas av alla 21 ägg som varit? Kommer väl också dö snart. Har så ont i magen, typ som mensvärk fast värre. Kan det vara pga vaginatabletterna?

• helnil_

Ingen mens på G heller? Har du ringt kliniken? Så tråkigt för dig :( hoppas ditt frysta klarar sin upptining och att ni kan få en bebis av det ägget. Känner verkligen med dig!

Ahla skrev 2015-06-10 08:39:17 följande:

Nej, idag är testdagen. Har en blastocyst i frysen.

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni