• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • Linda40
    Tinnis skrev 2015-06-11 12:59:04 följande:

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

Första IVF:en för oss. 3 st embryo blev det. 2 st två dagars ruvar jag på nu. Td 14/6. =)
    Tyvärr fick vi bara 16% chans att lyckas... Men vi hoppas och håller tummarna =)
  • langtarefterbarn78

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

Grattis till lyckat äggplock! Jag ska göra FET och är inne på sprutdag 5 med gonal F. Räknar med att göra återföring om ca 1,5 vecka. Lycka till med din återföring, blir det imorgon?
  • helnil_

Välkommen :)

Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)

• langtarefterbarn78
    helnil_ skrev 2015-06-11 15:33:53 följande:

Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)

Grattis igen till positivt test idag också! Även ett svagt plus räknas
  • Zaza

Kan någon hjälpa mig räkna ruvdag? Jag är inte så smart och behöver hjölp

• jojan

Hatten: jag gjorde mitt första äggplock i tisdags, jag tyckte det var lite obehagligt, men inte alls svårare än att man klarar av det. Skulle inte tveka för 5 öre att göra det igen, och då skulle jag nog inte tycka det var särskilt obehagligt heller när man vet vad som väntar :) Tyckte inte att det gjorde ont alls! Lycka till det kommer gå jättebra!

Heltid: hoppas plusset håller i sig!! :D

Vi fick ut 11 ägg, men har inte fått höra om något blev befruktat ? Vi ska tillbaka på återföring imorrn så jag antar att iaf något har klarat sig.. De sa att vi skulle få mail så snart något ägg åkte till frysen, men har inte hört något om det heller.. Tror ni det är kört med några till frysen eller kan det vara så att de inte hamnat där än??

• Tinnis
    hatten skrev 2015-06-11 14:26:35 följande:
    7 låter ju bra! När blir det insättning?
    Vi gör också vår första IVF, blir äggplock i morgon. Hur tyckte du det gick, gjorde det ont?
    Ja, vi fick veta sen att 6 har blivit befruktade, så det känns positivt. Hur äggplocket känns är nog väldigt individuellt. Man får morfin innan de börjar. För min del kändes det en hel del så jag fick mer morfin och då gick det bra. Jag skulle kanske inte se fram emot att göra det igen, men jag skulle absolut göra det om det behövs.
    Linda40 skrev 2015-06-11 14:47:07 följande:
    Första IVF:en för oss. 3 st embryo blev det. 2 st två dagars ruvar jag på nu. Td 14/6. =)
    Tyvärr fick vi bara 16% chans att lyckas... Men vi hoppas och håller tummarna =)
    Håller också tummarna! 
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-11 14:57:04 följande:
    Grattis till lyckat äggplock! Jag ska göra FET och är inne på sprutdag 5 med gonal F. Räknar med att göra återföring om ca 1,5 vecka. Lycka till med din återföring, blir det imorgon?
    Idag fick jag besked att de planerar in återföring på måndag, dag 5. Det känns sent, men de sa att jag ska vara beredd på att komma in tidigare så jag får hålla mig nära telefonen.
    helnil_ skrev 2015-06-11 15:33:53 följande:

Åh, vad jag hoppas att ditt plus håller i sig!

• camilla1979

7 ägg var ju jättebra.
    Jag är inne på Ruvardag 6 (ska testa på midsommarafton) har fått tillbaka en femdagars "blastocyst" och två stycken frös de in. Detta är min första (och förhoppningsvis sista IVF)
    har en dotter på 1,5 år som kom till via enbart lätt hormonstimulering med Pergotime. Inte fullt så "enkelt" med 2an. Är 35år
  • Tinnis
    camilla1979 skrev 2015-06-11 19:42:34 följande:
    7 ägg var ju jättebra.
    Jag är inne på Ruvardag 6 (ska testa på midsommarafton) har fått tillbaka en femdagars "blastocyst" och två stycken frös de in. Detta är min första (och förhoppningsvis sista IVF)
    har en dotter på 1,5 år som kom till via enbart lätt hormonstimulering med Pergotime. Inte fullt så "enkelt" med 2an. Är 35år
    Hoppas verkligen på positivt test för dig! Har inga barn sedan tidigare, blev gravid under 2013, men det slutade i MA. Efter det har jag fått diagnosen endometrios och en äggstock bortopererad. Med andra ord inte alls vad vi förväntade oss när vi började försöka. Jag är 33, så känner mig stressad nu. Hoppas också på en blastocyst på måndag.
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni