Dem som startat IVF maj/juni
Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.
Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)
Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.
Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)
Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?
Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?
Välkommen :)
Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)
Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)
Kan någon hjälpa mig räkna ruvdag? Jag är inte så smart och behöver hjölp
Hatten: jag gjorde mitt första äggplock i tisdags, jag tyckte det var lite obehagligt, men inte alls svårare än att man klarar av det. Skulle inte tveka för 5 öre att göra det igen, och då skulle jag nog inte tycka det var särskilt obehagligt heller när man vet vad som väntar :) Tyckte inte att det gjorde ont alls! Lycka till det kommer gå jättebra!
Heltid: hoppas plusset håller i sig!! :D
Vi fick ut 11 ägg, men har inte fått höra om något blev befruktat ? Vi ska tillbaka på återföring imorrn så jag antar att iaf något har klarat sig.. De sa att vi skulle få mail så snart något ägg åkte till frysen, men har inte hört något om det heller.. Tror ni det är kört med några till frysen eller kan det vara så att de inte hamnat där än??
*helnil_ autocorrect ;)