Dem som startat IVF maj/juni
Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?
Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?
Välkommen :)
Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)
Vi ska göra FET imorgon. Har gjort två ET som inte gick vägen så vi testar en blastis från frysen i ostimulerad cykel. Spännande!
Nu har jag gjort äggplock, och det gick faktiskt över förväntan! (Hade läst för många skräckhistorier.. ;) )
Fick ut 7 ägg, men av dessa är antagligen bara 3 mogna. Får vänta till imorgon på att få veta hur många som är mogna och hur många som befruktats.. detta eviga väntande..
Helnil, så roligt! Stort grattis! Var det idag som var din testdag?
Hatten, vilket tråkigt besked :( kram
I morgon ska jag till RMC för insättning. Har inte hört ett ljud från dem under fyra dagar nu så hoppas att allt är ok. Jag är så himla nervös för att det inte ska finnas något att sätta in. Vi hade 6 befruktade ägg.
Tinnis - vad spännande!! Vill tro att de skulle ha hört av sig om det inte gått bra.. Håller tummarna att det blir ett till dig och 5 in i frysen!;D