• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • jojan

Nu är äggplocket gjort, allt gick bra och de fick ut 11 ägg!! Så allt gick bra trots att jag inte fick i mig hela ovitrelle sprutan. Dom var lite oroliga innan så alla blev väldigt glada när det lyckades!! Jag är så glad och måste säga att det inte alls var särskilt farligt , och då hade de även problem på ena sidan, en till läkare fick komma in och dom fick greja på en hel del innan det var klart. Återföring på fredag!

• langtarefterbarn78
    jojan skrev 2015-06-09 13:37:54 följande:

Nu är äggplocket gjort, allt gick bra och de fick ut 11 ägg!! Så allt gick bra trots att jag inte fick i mig hela ovitrelle sprutan. Dom var lite oroliga innan så alla blev väldigt glada när det lyckades!! Jag är så glad och måste säga att det inte alls var särskilt farligt , och då hade de även problem på ena sidan, en till läkare fick komma in och dom fick greja på en hel del innan det var klart. Återföring på fredag!

Så skönt att allt gick bra. Grattis till en bra skörd, 11 ägg är ju superbra!

Lycka till ni som ska testa snart, så spännande.
  • Ahla

Jag kommer nog inte kunna sova inatt. Har ingen bra känsla nu.

• jojan
    Ahla skrev 2015-06-09 18:08:57 följande:

Jag kommer nog inte kunna sova inatt. Har ingen bra känsla nu.

Å nej försök att inte tänka negativt, även om jag vet att det är svårt! Det är så onödigt att gå runt och må dåligt "i förväg", men jag var ju där i söndags, tänkte verkligen att nu är det kört också visade det dig att det var helt obefogat.. Även om vi inte är i mål ännu.

All styrka till dig, tummarna hålls!
  • Ahla
    jojan skrev 2015-06-09 18:38:36 följande:
    Å nej försök att inte tänka negativt, även om jag vet att det är svårt! Det är så onödigt att gå runt och må dåligt "i förväg", men jag var ju där i söndags, tänkte verkligen att nu är det kört också visade det dig att det var helt obefogat.. Även om vi inte är i mål ännu.

All styrka till dig, tummarna hålls!
    Men jag orkar inte gå igenom det här igen, inte på ett bra tag i alla fall. En månad av smärta, oro och undersökningar. Har som sagt en blastocyst i frysen också, men det känns hopplöst det med nu, som att man kommer bli en av dem som gör tiotals behandlingar under många år.

Vi har blivit gravida ihop förut (utomkveds) och det är inga fel på ägglossning, slemhinnor, ägg eller spermier, så vi borde ha goda förutsättningar kan man tycka. Jag är 30, han några år yngre. 
  • Ahla

Såg just att man kan betala för narkos under äggplocket på min klinik. Då kanske jag pallar en gång till i år sen...

• Tussebus

Hej! Jag hoppar in här åxå. Td på torsdag 18/6 . Rd 7 idag. Brösten ömmar som attan och magen full med gaser. Pruttar o rapar om vartannat ;) Tror starkt att d e nåt på g. Dottern är åxå övertygad om den saken ;) Hoppas vi har rätt!!

• Lady1986

Ni som har erfarenhet av lutinus - är mensen alltid sen när man tar vaggisarna lr hur funkar det?

• Gweny

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni