• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • Ahla

Hej på er! Testdag på onsdag efter att ha fått tillbaka en blastocyst. Min första IVF, felet är en saknad äggledare efter utomkveds för ett år sedan. 

Har massa biverkningar av Lutinus, eller symptom, vad vet man. Just nu supertrött och väldigt emotionell, som vid PMS. Dock för tidigt för att jag ska tro att det är PMS.

Suck.

• Ahla

Tyckte sprutperioden och äggplocket var det värsta, för övrigt. Fick ut åtta ägg, sex befruktades, fem odlades vidare till dag fem, ett till mig och ett nådde frysen. 

• helnil_

Ja det är lurigt det där om det är symptom eller biverkningar :) vilken ruvardag blir det för dig på onsdag då? Håller tummarna :)

Ahla skrev 2015-06-07 20:41:37 följande:

Hej på er! Testdag på onsdag efter att ha fått tillbaka en blastocyst. Min första IVF, felet är en saknad äggledare efter utomkveds för ett år sedan. 

Har massa biverkningar av Lutinus, eller symptom, vad vet man. Just nu supertrött och väldigt emotionell, som vid PMS. Dock för tidigt för att jag ska tro att det är PMS.

Suck.

• Ahla
    helnil_ skrev 2015-06-07 21:24:11 följande:

Ja det är lurigt det där om det är symptom eller biverkningar :) vilken ruvardag blir det för dig på onsdag då? Håller tummarna :)

Det blir dag 10 eller 11. Återförandet var 30 maj.
  • jojan

PANIK!!! En hel del av vätskan i min ovitrelle råkade fara ut innan vi hann injicera det, det var när vi skulle skriva upp till rätt mängd. Vet inte vad som hände men helt plötsligt for det ut!! Det såg ut som att det bara var 150 kvar och jag skulle ta 250. Jag får panik och fattar inte hur jag ska kunna sova. Vill bara få tag på dom och fråga vad som händer nu. Känns som att allt är kört :(( så jävla surt!!

Nä nu måste jag försöka tänka att det inte är något jag kan göra nu, får höra imorrn vad de säger :(

• Ahla

Känns som att jag fått urinvägsinfektion nu också. 

• langtarefterbarn78

Jojan: Nej vilken otur! Förhoppningsvis är det ingen fara. Det som var kvar i sprutan räckte säkert. Ska du inte ringa kliniken och fråga? Hoppas allt går bra och att det blir ÄP imorgon.

Ahla: Hoppas det inte är uvi. Det låter ju lovande att du känns dig trött, kan va ett gravidtecken! Jag var supertrött när jag blev gravid med sonen.

Hatten: Lycka till på UL idag!

• helnil_

Då hade vi insättning exakt samma dag :) lycka till nu! (Jag har inte testdag förrän lördag så får vänta lite till ;))

Ahla skrev 2015-06-07 21:25:51 följande:

Det blir dag 10 eller 11. Återförandet var 30 maj.

• camilla1979
    jojan skrev 2015-06-07 22:19:55 följande:

PANIK!!! En hel del av vätskan i min ovitrelle råkade fara ut innan vi hann injicera det, det var när vi skulle skriva upp till rätt mängd. Vet inte vad som hände men helt plötsligt for det ut!! Det såg ut som att det bara var 150 kvar och jag skulle ta 250. Jag får panik och fattar inte hur jag ska kunna sova. Vill bara få tag på dom och fråga vad som händer nu. Känns som att allt är kört :(( så jävla surt!!

Nä nu måste jag försöka tänka att det inte är något jag kan göra nu, får höra imorrn vad de säger :(

Åh hoppas det inte är någon fara...
    Har du inte fått ett nr till läkarens minicall som du kan ringa även på natten om du är orolig? hoppas som sagt att allt ändå är i sin ordning, håller tummarna
  • Ahla
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-08 08:16:44 följande:

Jojan: Nej vilken otur! Förhoppningsvis är det ingen fara. Det som var kvar i sprutan räckte säkert. Ska du inte ringa kliniken och fråga? Hoppas allt går bra och att det blir ÄP imorgon.

Ahla: Hoppas det inte är uvi. Det låter ju lovande att du känns dig trött, kan va ett gravidtecken! Jag var supertrött när jag blev gravid med sonen.

Hatten: Lycka till på UL idag!

Ringde kliniken och får komma dit och testa för uvi idag. Skönt. 
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni