• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • langtarefterbarn78

Zaza: beklagar att äggen inte klarade sig, så tråkigt! Men som andra säger, du kan bära guldägget, hoppas det! Tycker det låter lovande att du känner mensvärk, de kan betyda att ägget fäst. Håller alla tummar jag har för att du får ett fint plus snart.

• Gweny
    Zaza skrev 2015-06-10 14:01:28 följande:

Hej alla. Fick hem ett brev idag om att dem inte kunnat frysa något av dem 9 embryo som fanns. Blir så jäklaledsrn. Förra gången var det samma sak,8 som dog och inte kunde frysas och de i magen dog också. Antar att även de embryo jag har nu inte kommer överlevs eftersom alla andra dött. Vil bara lägga mig och då. Så orättvist livet är.

Men vad tungt! Kan dem se vad det beror på?

Men kan ju vara fina i dig, låt oss hoppas på det!
  • Zaza

Vad söta ni är, glad jag blir av erat stöd. Jag vill bara gräva ner mig. Men människan slutar aldrig hoppas och även om jag har en dålig känsla så försöker man lura sig själv med alla täcken som att mina bröst aldrig någonsin varit såhär stora, men några dagars gravidititet kan väl inte göra dom såhär stora?

Helhin_

Så glad för dig att du har några på reserv, de är ju verkligen drömmen. Jag vet exakt vad du menar. Jag var hemma från jobbet 3 dagar efter ägguttag, kunde inte gå, de bara gjorde såååå ont. Och när dem höll på att plocka äggen, jag skrek så mkt så dem till slut fick pausa lite ich sen köra vidare. Så att behöva göra detta en tredje gång ska bli jobbigt om det behövs. Och jag vet inte om jag kommer vilja det!!!!

• Ahla

Mensen bör komma imorgon. Kliniken ringde mig idag. Detta är som en mardröm.

helnil_ skrev 2015-06-10 15:22:25 följande:

Ingen mens på G heller? Har du ringt kliniken? Så tråkigt för dig :( hoppas ditt frysta klarar sin upptining och att ni kan få en bebis av det ägget. Känner verkligen med dig!

• Zaza

Stackarn, vet hur ont det gör. Att det ska vara så svårt liksom. Jag tänker på dig för jag vet och känner med dig

Ahla skrev 2015-06-10 15:39:29 följande:

Mensen bör komma imorgon. Kliniken ringde mig idag. Detta är som en mardröm.

• hatten

Idag var jag på mitt 2:a ultra och det var bara 3 äggblåsor på 17-20 mm de andra 4 var bara mellan 6-12 mm så de hinner ju inte bli.. Men det blir i varje fall ÄP nu på fredag!
    Känns lite tråkigt med så få äggblåsor men det är väl bara att hoppas på det bästa..

• langtarefterbarn78
    hatten skrev 2015-06-10 18:45:55 följande:

Idag var jag på mitt 2:a ultra och det var bara 3 äggblåsor på 17-20 mm de andra 4 var bara mellan 6-12 mm så de hinner ju inte bli.. Men det blir i varje fall ÄP nu på fredag!
    Känns lite tråkigt med så få äggblåsor men det är väl bara att hoppas på det bästa..

Förhoppningsvis är de tre äggen av bra kvalitet! Lycka till med äggplock imorgon.
  • Tinnis

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

• hatten
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-11 08:33:42 följande:
    Förhoppningsvis är de tre äggen av bra kvalitet! Lycka till med äggplock imorgon.
    Ja jag hoppas så, Tack!
  • hatten
    Tinnis skrev 2015-06-11 12:59:04 följande:

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

7 låter ju bra! När blir det insättning?
    Vi gör också vår första IVF, blir äggplock i morgon. Hur tyckte du det gick, gjorde det ont?
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni