• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • Blomster84
    Dalkullan skrev 2015-06-12 14:14:25 följande:

Hej! Hoppas kunna haka på här:D Första IVF-försöket, ET med blastocyst i tisdags och testdag måndag 22 juni. Så nu är nedräkningen igång.. igen - alltid nåt man väntar på i det här..;) Lycka till allihopa!

Håller tummarna för att det går vägen för er :) kram
  • Blomster84
    hatten skrev 2015-06-12 14:33:30 följande:

Nu har jag gjort äggplock, och det gick faktiskt över förväntan! (Hade läst för många skräckhistorier.. ;) )

Fick ut 7 ägg, men av dessa är antagligen bara 3 mogna. Får vänta till imorgon på att få veta hur många som är mogna och hur många som befruktats.. detta eviga väntande..

Skönt att det gick så bra. Jag tyckte det gjorde mest ont efteråt. Kan iofs bero på allt smärtstillande jag fick vid själva äggplocket. Hoppas du får många fina embryon imorgon :) lycka till! Kram
  • Blomster84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-12 14:37:31 följande:

Jag har långt kvar! Är på sprutdag 6 (gör stimulerat FET) och ska på UL på måndag. Så återföring borde bli i början av veckan efter midsommar (om ägget klarar upptiningen). Kan knappt vänta!

Håller tummarna för er. Klart det klarar upptiningen :) på min klinik säger dom att i över 95% av fallen går upptining hur bra som helst :) har ni många i frysen? Kram
  • jojan

Nu är återföringen gjord, 7 ägg hade blivit befruktade, vi får se hur många som klarar sig till frysen :)

30 juni är det testdag. Jag ställer redan nu in mig på att inte tjuvtesta.. Men vi får väl se hur stark man är när det närmar sig ;)

35 % chans sa läkaren, hade velat att det låg på 95!! Hur ska man nånsin lyckas pricka in de procenten som lyckas?

Lycka till alla! KRAM!

• langtarefterbarn78

Hatten: Grattis till äggplocket gick över förväntan! Håller tummarna att äggen har bra kvalitet.

jojan: Grattis till lyckat ET! 35 % är en bra chans. Såklart hade man helst haft 100 % men det finns ju inte. Men har man 35 % chans varje gång är det ju väldigt goda chanser att lyckas efter några försök.

• Blomster84
    jojan skrev 2015-06-12 15:22:54 följande:

Nu är återföringen gjord, 7 ägg hade blivit befruktade, vi får se hur många som klarar sig till frysen :)

30 juni är det testdag. Jag ställer redan nu in mig på att inte tjuvtesta.. Men vi får väl se hur stark man är när det närmar sig ;)

35 % chans sa läkaren, hade velat att det låg på 95!! Hur ska man nånsin lyckas pricka in de procenten som lyckas?

Lycka till alla! KRAM!

Hur länge odlade dom era embryon innan återföring?
  • Gweny

jojan>> Ja man önskar att dem procenten var högre! Behöva gå igenom allt detta och inte ha några garantier är tufft. Men vi får bara hoppas det ska funka. Hoppas ni får ett fint gäng till frysen med.

langtarefterbarn78>> Jag fick göra 2 VUL under mitt stimulerande, då slemhinnan inte var tillräckligt bra vid första VUL. Det är en spänd väntan med det och sen att dem ska klara upptining. Men allt gick bra för mig, så kommer gå fint för er med ska du se.

Är själv på ruvardag 3 och kan bara gå och hoppas! Började min semester idag, ska bli så skönt att vara ledig i några veckor. Hoppas jag får vara långledig från jobbet nästa år.

• jojan
    Blomster84 skrev 2015-06-12 15:44:15 följande:

Hur länge odlade dom era embryon innan återföring?

3 dagar, nu ska de odla vidare resten till 5-6 dagar. (kanske de alltid gör?) jag kunde inte få ett 5 dagars eftersom det hade blivit på söndag.
  • jojan
    jojan skrev 2015-06-12 18:11:50 följande:

3 dagar, nu ska de odla vidare resten till 5-6 dagar. (kanske de alltid gör?) jag kunde inte få ett 5 dagars eftersom det hade blivit på söndag.

Alltså för att frysa resterande som klarar sig :)
  • hatten
    Blomster84 skrev 2015-06-12 14:57:06 följande:

Skönt att det gick så bra. Jag tyckte det gjorde mest ont efteråt. Kan iofs bero på allt smärtstillande jag fick vid själva äggplocket. Hoppas du får många fina embryon imorgon :) lycka till! Kram

Tack! Ja jag har faktiskt inte så ont efteråt heller.. man inser hur olika alla kroppar är och hur olika man reagerar. :)
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni