Dem som startat IVF maj/juni
Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.
Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)
Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.
Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)
Nej efter så lång tid med försök så känns det overkligt. Typ att det måste vara nåt fel på testet? Oroar mig för att det ska bli missfall också.. Man vet ju att risken finns där!
helnil_ - har för mig att de har stängt v 27-29! Hur är det med dig - har plusset hunnit sjuka in än?:D
helnil_ - Hur länge har ni försökt? Du fick nog tag i ett alldeles perfekt test tror jag och jag hoppas så att det ska gå hela vägen!
2 år och 3 mån. Aldrig varit gravid. Hållt på med Pergotime och gonal-f stimulering på egen hand innan IVFen. Ni?
helnil_ - Hur länge har ni försökt? Du fick nog tag i ett alldeles perfekt test tror jag och jag hoppas så att det ska gå hela vägen!
helnil_ - vad häftigt att det funkade första försöket! Vi har försökt mer eller mindre aktivt i snart fyra år. Har också kört några omgångar med Pergotime innan vi gick vidare med IVF - är nu igång med första försöket:D
Tinnis - vad spännande!! Vill tro att de skulle ha hört av sig om det inte gått bra.. Håller tummarna att det blir ett till dig och 5 in i frysen!;D
Vi sökte hjälp redan efter ett år och sen har det tagit dryga året till steget till ivf efter det. Min mens och ägglossning har strulat hela tiden sen jag slutade med p-piller. Pergotime var fruktansvärt, jag blev sjukt deprimerad och grät för allt och ville typ dö. Har du gjort återinsättningen? :)
helnil_ - vad häftigt att det funkade första försöket! Vi har försökt mer eller mindre aktivt i snart fyra år. Har också kört några omgångar med Pergotime innan vi gick vidare med IVF - är nu igång med första försöket:D
helnil_ - vad jobbigt det lät med din Pergotime-upplevelse:( Vi väntade typ två år, sökte hjälp och gjorde utredningen och sen tog vi nästan ett års "paus" - var less och ville kliva av karusellen en stund. Men nu äre på't igen! En blasto sattes in i tisdags (testdatum 22) och 6 blastos skickades in i frysen. Håller tummarna att vi inte ska behöva tina på ett tag;)
Igår fick jag tillbaka en liten 5dagars prick :) så ruvdag 1 idag :)
Lycka till och ta det så lugnt du bara kan nu. Mam tappar tålamodet men försök tänk positivt.
Igår fick jag tillbaka en liten 5dagars prick :) så ruvdag 1 idag :)
Tinnis - lycka till idag!:D
Nicka - vad gulligt det lät;D Önskar dig och pricken stort lycka till!