• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • Gweny
    Dalkullan skrev 2015-06-16 08:21:03 följande:

Godmorgon! Inne på RD7 nu - känt mig ganska lugn hittills men nu har jag ordentlig molvärk i magen.. Vet att det är en av biverkningarna man kan få av Lutinus men det känns inge bra - blev tydligare hur jobbigt det här kommer att bli om det inte funkar..;( Har ni er en bra morgon so far?

Ja ligger ju samma. Idag känner jag dock ingenting och är sån dag det känns hopplöst. Man vill ju så gärna...
  • helnil_

Jag har haft jättemycket molvärk, ganska kraftig också och jag har ändå plussat :) verkar vara många dom har så, livmodern växer även om det är lite bara :) håller tummarna för dig att det är just det och inte mensvärk :)

Dalkullan skrev 2015-06-16 08:21:03 följande:

Godmorgon! Inne på RD7 nu - känt mig ganska lugn hittills men nu har jag ordentlig molvärk i magen.. Vet att det är en av biverkningarna man kan få av Lutinus men det känns inge bra - blev tydligare hur jobbigt det här kommer att bli om det inte funkar..;( Har ni er en bra morgon so far?

• hoppas 2014

Hoppar in om jag får!

Vårt första IVF o det blir äggplock på torsdag i Falun. Några tips o råd på saker man borde fråga /tänka på?

Grattis till er som +at!

• Gweny
    hoppas 2014 skrev 2015-06-16 12:54:50 följande:

Hoppar in om jag får!

Vårt första IVF o det blir äggplock på torsdag i Falun. Några tips o råd på saker man borde fråga /tänka på?

Grattis till er som +at!

Välkommen! Ett tips är att säg till dem om du behöver mer smärtlindring, då får man det. Jag bad även om en lugnande tablett innan. Personalen brukar vara jättegoa.

Lycka till, hoppas ni får ut många bra!
  • helnil_

Det kommer gå jättebra. Om du har ont efteråt be att få med starkare smärtlindring, inte bara alvedon. Jag fick diklofenac sup och det behövdes verkligen. Jag går också i Falun, de är så himla gulliga där. Jag hade dock väldigt ont länge efteråt men det är så olika! Jag trodde jag skulle kunna gå å jobba dagen efter men den var bara att glömma ;) lycka till!

hoppas 2014 skrev 2015-06-16 12:54:50 följande:

Hoppar in om jag får!

Grattis till er som +at!

• Dalkullan

helnil_ - tack för svar och tumhållning - hoppas att det stämmer in även på mig!:D

Gweny - Tycker det är fram och tillbaka hela tiden.. Ena stunden känns allt "rätt" och andra stunden tror man att man ska få mens när som.. Det är olika för alla som med allt annat - förhoppningsvis är allt som det ska för oss båda!!

• Dalkullan

hoppas 2014 - vad kul! Vi gjorde vårt första äggplock i Falun för två veckor sen - dom var hur gulliga och hjälpsamma som helst! Som de andra säger, mitt tips är att säga till om/när det gör för ont eller blir för jobbigt - både innan, under och efter! Kan ju även vara ett tips att planera så att du kan ta ledigt dan/dagarna efter ifall du får ont. Hoppas att allt går bra för er!!:D

• Gweny

Var nyss på toaletten, såg lite mörkt kladd på trosskyddet, även när jag torkade mig. inte mycket och inte rött, men blir ju nojig med en gång. Kan ju bero på så mycket, men detta är riktigt självplågeri!

• Dalkullan

Gweny - usch vad jobbigt, man kan verkligen bli galen för mindre.. Hoppas att det inte är någon fara - som sagt, kan vara vad som helst!

• langtarefterbarn78

Gweny - försök att inte oroa dig! Det är ju jättevanligt att blöda lite även om man är gravid. Ruvartiden är ju superjobbig, man går och våndas och kastas mellan hopp och förtvivlan. Men en sak är ju säker, man kan inte påverka resultatet ändå, så lika bra att försöka gilla läget. Lättare sagt än gjort. Håll ut, snart vet du!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni