• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • jojan

Jag ser att många här har perioder då man mår dåligt, förstår precis.

Jag har också mått väldigt dåligt, och jag tänkte då när jag var mitt i det hur ska jag nånsin kunna bli glad igen.. Det enda som kunde göra mig glad var att bli gravid men det blev jag ju aldrig. Precis i början var jag och pratade med en kurator.. Då hade vi inte ens försökt ett år men mådde ändå piss, det hjälpte mig massor. Även om jag mått väldigt dåligt i perioder så har jag ändå kunnat tänka på vad hon sa och vilka tips hon gav. Det har inte funkat i stunden, när man mår så jäkla dåligt, men på nåt sätt lärde jag mig mer att ta tillvara på de få glada stunderna, att låta mig känna mig glad.. Och det har liksom fått mig att få fler och fler glada stunder och nu är det faktiskt mkt fler glada dagar än ledsna dagar :)

Vi har försökt i 3 år, jag har mått bra i kanske 1 år, innan det var det hemskt.. Fick panik när mina kompisar berättade om graviditeter.. Inte just när de berättade men så fort jag var själv rasade allt.. Har till och med stannat hemma från jobbet pga det.

Jag förstår att det känns svårt, hur ska man kunna känna nån lycka innan plusset på stickan? Men försök, när du känner dig lite glad att tillåta dig till det, det är du värd. Det sker inte över en natt men kanske kan det bli för er som för mig att sakta men säkert tar de glada dagarna över trots allt.

Nu vet jag inte alls hur jag kommer reagera om jag inte blir gravid nu (testdag 30e) men jag tror öde att jag kommer klara det bättre än jag hade gjort för ett år sen.

Ursäkta långt svar, hoppas nån ids läsa ;)

• Gweny

Dalkullan>> åh kul. Får vi följas åt. Har td 23/6. Är vårat första FET.

Blomster84>> tack snälla! 23/6. Tiden tickar sakta nu...

• langtarefterbarn78

Har varit på VUL nu. Det såg bra ut, en blåsa på 15 mm och slemhinnan drygt 7mm. Ska ta Ovitrelle på onsdag och sedan blir det insättning onsdag i nästa vecka. Längtar redan! (Även om ruvartiden är det jobbigaste)

Zaza: hoppas det ljusnar för dig snart! Jag har pratar lite med en psykoterapeut ang det här att ha svårt att få barn och tycker också det var skönt att prata av sig. Som ngn sa, bra med någon som inte är jättepositiv och säger att nästa gång är det er tur, utan någon som ser på det som det är. Tex frågade hon mig hur jag skulle känna om det inte blir fler barn och det är faktiskt bra att kunna ställa sig den frågan.

• Blomster84
    Gweny skrev 2015-06-15 13:33:09 följande:

Dalkullan>> åh kul. Får vi följas åt. Har td 23/6. Är vårat första FET.

Blomster84>> tack snälla! 23/6. Tiden tickar sakta nu...

Jo jag vet. Är på rd 2. TD den 27/6.... Evigheter dit! Men som tur är åker jag snart på semester så denna veckan blir det fokus på att packa. Blir äventyrsresa på Island så nog ska jag väl kunna fokusera på annat när jag väl är där än att räkna ruvardagar. :)
  • Dalkullan

Gweny - absolut, spännande!:D Kommer du att kunna hålla dig tror du?

langtarefterbarn1979 - vad kul att allt såg bra ut!:D

Blomster84 - vad härligt det lät med Island! Perfekt sätt att få tankarna på annat;D Själv har jag bokat in en jäkla massa fika på stan, renovering och Orange is the new black-rejs;D

• Blomster84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-15 13:33:41 följande:

Har varit på VUL nu. Det såg bra ut, en blåsa på 15 mm och slemhinnan drygt 7mm. Ska ta Ovitrelle på onsdag och sedan blir det insättning onsdag i nästa vecka. Längtar redan! (Även om ruvartiden är det jobbigaste

Härligt att höra! Då får ni tillbaka en blastocyst alltså? Vad roligt!
  • langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-15 15:29:59 följande:
    Härligt att höra! Då får ni tillbaka en blastocyst alltså? Vad roligt!
    Tack Ja precis vi får tillbaka vår sista blastocyst från frysen. Hoppas det är guldägget!

Så härligt att åka på en resa, det skulle jag också vilja göra. jobbar istället, men det får också tiden att gå.
  • Blomster84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-15 15:34:56 följande:

Tack Ja precis vi får tillbaka vår sista blastocyst från frysen. Hoppas det är guldägget!

Så härligt att åka på en resa, det skulle jag också vilja göra. jobbar istället, men det får också tiden att gå.

Blev det ingen ledighet alls för dig i sommar? Håller tummarna för er! Åker redan på söndag så kan få svårt att hålla mig ajour med vad som händer här inne och hur det går för alla :(
  • langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-15 15:47:05 följande:
    Blev det ingen ledighet alls för dig i sommar? Håller tummarna för er! Åker redan på söndag så kan få svårt att hålla mig ajour med vad som händer här inne och hur det går för alla :(
    Jodå, om fem veckor har jag semester Så blir det minus denna gång igen kan jag iallafall se fram emot lite ledighet med familjen inkl sonen.

Ha det jättebra på din resa! Kanske skönt att koppla av från FL lite också och ruva i lugn och ro Du kan ju läsa i kapp när du kommer tillbaka.

Hur går det för alla ruvare, när har ni testdag? håller tummarna för att plussen ska trilla in snart.
  • Gweny

Langtarefterbarn>> skönt det såg bra ut!

Vi ska iväg på resa några dagar efter TD, så skönt ha som tröst ifall det blir minus!

Blomster84>> så härligt med island, ska ni rida då?

Dalkullan>> jag ska försöka hålla mig så länge det går från att testa!!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni