• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • Blomster84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-16 08:47:35 följande:

Molvärk låter ju lovande jodå en rätt bra morgon so far, solen skiner här.

Stephanie: stort grattis till plusset!

Blomster84: Vilken jobbig resa du haft med många missfall. Har du fått någon förklaring till det? Skönt för dig att du har din dotter iallafall! Vilken underbar äventyrsresa som väntar för er. Låter ju helt underbart.

Dom kollade om jag hade förhöjd risk för missfall när jag gjorde utredningen. Men icke. Ren otur bara. Tänker att jag haft min kvot av missfall nu så statistiskt sett borde jag väl inte få fler :) misstänker att de tre sista (och mina utomkveds kanske?) berodde på min fd. då han hade 100% orörliga spermier samt väldigt lågt antal. Så de var nog inte livskraftiga nog eller nåt sånt. Nu har jag en ny sambo med bra kvalité på sina och mängder av dem så nu är det bara mina äggledare som inte finns och därför blir det ivf.

Jo visst ska det bli spännande med resan. Längtar! Är på rd 3 idag. Lite lätt molvärk tycker jag. Kan dock vara inbillning ;)
  • Blomster84
    Gweny skrev 2015-06-16 14:51:52 följande:

Var nyss på toaletten, såg lite mörkt kladd på trosskyddet, även när jag torkade mig. inte mycket och inte rött, men blir ju nojig med en gång. Kan ju bero på så mycket, men detta är riktigt självplågeri!

Usch! Men som du säkert vet så kan det bero på så många olika saker och behöver inte alls ha med mensen att göra. Stor kram!
  • Blomster84
    Dalkullan skrev 2015-06-16 17:28:19 följande:

Blomster84 - oj, det lät som att det gör ont.. Är det något du haft?

Ja för 2 månader sedan ca. Ont som tusan gjorde det. Tydligen hade den varit väldigt stor :/ Tänkte om någon här inne råkat ut för samma och om man ska förvänta sig att det evt kan hända igen. Har aldrig haft en cysta innan så vet inget om just sådant
  • Dalkullan

Blomster84 - kan tyvärr inte ge dig något svar men jag hoppas att du ska slippa cystorna framöver!!

• Dalkullan

Hur gör ni under ruvningen - äter och dricker ni som "gravida" eller kör ni på som vanligt till att det är bekräftat?

Undrar även om ni berättat om ert/era IFV-försök? Jag har berättat för mina närmsta vänner och familj att vi har problem och att vi ska testa IVF, men det är bara min syster som vet att vi faktiskt kört igång med behandlingen. Tänker att jag sen ska berätta ganska tidigt för de närmsta, om det väl lyckas. Hur har ni gjort?

• helnil_

Tyvärr inte, däremot brast nog en av mina vätskefyllda blåsor pga överstimulering när jag låg inne på kontroll i Falun och då ville jag bara att någon skulle slå mig i huvudet så jag svimmade.. Gjorde så sjukt ont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen! Gick över som tur var..

Blomster84 skrev 2015-06-16 17:39:21 följande:

Ja för 2 månader sedan ca. Ont som tusan gjorde det. Tydligen hade den varit väldigt stor :/ Tänkte om någon här inne råkat ut för samma och om man ska förvänta sig att det evt kan hända igen. Har aldrig haft en cysta innan så vet inget om just sådant

• Blomster84
    Dalkullan skrev 2015-06-16 18:12:12 följande:

Hur gör ni under ruvningen - äter och dricker ni som "gravida" eller kör ni på som vanligt till att det är bekräftat?

Undrar även om ni berättat om ert/era IFV-försök? Jag har berättat för mina närmsta vänner och familj att vi har problem och att vi ska testa IVF, men det är bara min syster som vet att vi faktiskt kört igång med behandlingen. Tänker att jag sen ska berätta ganska tidigt för de närmsta, om det väl lyckas. Hur har ni gjort?

Vi körde båda helt alkoholfritt from 2 veckor innan jag skulle få mens tom att det var bekräftat att det inte gick vägen. Denna gången har jag inte gjort det med tanke på att det var ett FET. Drack 2 glas vin igår men tänker att jag ska vänta tills vi vet med nästa glas. Förhoppningsvis blir det alkoholfritt resten av året :)

Vi har varit väldigt öppna med våra ivf försök för både familj, vänner och på jobbet. Skönt att kunna prata öppet om det och många har sagt att det varit skönt att vi har berättat.
  • Blomster84
    helnil_ skrev 2015-06-16 18:12:48 följande:

Tyvärr inte, däremot brast nog en av mina vätskefyllda blåsor pga överstimulering när jag låg inne på kontroll i Falun och då ville jag bara att någon skulle slå mig i huvudet så jag svimmade.. Gjorde så sjukt ont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen! Gick över som tur var..

Jag hade en cysta på storlek med en golfboll enligt gyn som sprack. Smärtan kom helt plötsligt från ingenstans. Skakade av smärta i sängen. Gick till jobbet dagen efter men kunde inte gå upprätt pga smärta. Vilade under helgen då magen var alldeles svullen men eftersom jag fortfarande hade ont 5 dagar senare gick jag till gyn akuten och dom skrev ut citadon direkt. Hade blött väldigt mycket och blev ordinerad vila i ett par dagar och sjukskriven. Fick lova att komma in bums om det skulle hända igen. :/
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni