• Zaza

Dem som startat IVF maj/juni

Hej vänner. Idag är dagen då jag ska få mitt befruktade ägg insprutat. Är så nervös, behöver råd och tips.

Sen är det trevligt om vi som börjat ungefär samtidigt kan följas upp :)

• Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni
  • jojan
    Blomster84 skrev 2015-06-13 18:37:32 följande:

Då var jag också ruvare. Fick tillbaka en blastocyst imorse. TD den 27/6 :)

Blastocyst, är det att det är odlad 5 dgr? jag har satt in ett 3dagars i fredags och har TD 30/6.. Tänkte varför TD skiljer sig så mkt..? :) Hoppas tiden går snabbt, känns bra än så länge men är ju bara på rd 2 än ;)
  • Dalkullan

Jojan - så kan det säkert vara, har nog varit mer stressande det här än jag först trodde. Dagarna innan insättningen fick jag som ett tryck över bröstet, men det släppte i bilen hem från kliniken..! Spännande med ruvningen - hoppas att det går bra och att ni får många till frysen!:D

• helnil_

Jag har också varit jättetrött. Har ätit samma medicin som dig pga överstimulering. Har fortsatt vara det sen jag plussade också så det är nog bara att ställa in sig på att det fortsätter såhär ;) går du i Falun? Med tanke på ditt nickname :)

Dalkullan skrev 2015-06-14 17:49:52 följande:

Är det nån fler än jag som är väldigt trött sedan insättning? Tänker att det kan vara lutinus-tabletterna. Tar även fragmin och pravidel mot överstimulans (hormonvärdena såg bra ut men de tyckte att jag skulle ta dessa då jag fick många äggblåsor/ägg). Känns som att jag skulle kunna somna när som och på nätterna sover jag som en stock. Brukar annars sova lite halvers och aldrig under dagarna.

• Dalkullan

helnil_ - om det blir som för dig så är det helt ok för mig att det fortsätter;D Yes, Falun it is - väldigt nöjd! Har du också gått hos dom?

• helnil_

Haha det förstår jag :) japp, går också där och är väldigt nöjd. Vet du när dom ska ha semesterstängt?

Dalkullan skrev 2015-06-14 19:09:03 följande:

helnil_ - om det blir som för dig så är det helt ok för mig att det fortsätter;D Yes, Falun it is - väldigt nöjd! Har du också gått hos dom?

• Dalkullan

helnil_ - har för mig att de har stängt v 27-29! Hur är det med dig - har plusset hunnit sjuka in än?:D

• camilla1979
    Dalkullan skrev 2015-06-14 17:49:52 följande:

Är det nån fler än jag som är väldigt trött sedan insättning? Tänker att det kan vara lutinus-tabletterna. Tar även fragmin och pravidel mot överstimulans (hormonvärdena såg bra ut men de tyckte att jag skulle ta dessa då jag fick många äggblåsor/ägg). Känns som att jag skulle kunna somna när som och på nätterna sover jag som en stock. Brukar annars sova lite halvers och aldrig under dagarna.

Jaaaa..... så himmelens trött att det inte är klokt!!! Vet inte om det är en biverkning på Lutinus men måste stödvila på eftermiddagarna vissa dagar och idag fick mannen ta dottern för jag var inte ens styrbar efter kl 17 
    *suck* vill gärna veta nu men det är 5 dagar kvar till stickan. Med dottern kom tröttheten först i V7 så (heeelt knockad då) men tror nog tyvärr att detta är lite väl tidigt för att sätta i samband.

Stort stort grattis till alla finfina pluss här inne och jag beklagar verkligen till er som inte fick det resultat ni önskade. <3
  • Dalkullan

camilla1979 - haha då är vi alltså ett flertal zombies där ute - vad "skönt";D

• Tinnis

I morgon ska jag till RMC för insättning. Har inte hört ett ljud från dem under fyra dagar nu så hoppas att allt är ok. Jag är så himla nervös för att det inte ska finnas något att sätta in. Vi hade 6 befruktade ägg.

• Dalkullan

Tinnis - vad spännande!! Vill tro att de skulle ha hört av sig om det inte gått bra.. Håller tummarna att det blir ett till dig och 5 in i frysen!;D

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni