• Tinnis

Dem som startat IVF maj/juni

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

• Tinnis
    hatten skrev 2015-06-11 14:26:35 följande:
    7 låter ju bra! När blir det insättning?
    Vi gör också vår första IVF, blir äggplock i morgon. Hur tyckte du det gick, gjorde det ont?
    Ja, vi fick veta sen att 6 har blivit befruktade, så det känns positivt. Hur äggplocket känns är nog väldigt individuellt. Man får morfin innan de börjar. För min del kändes det en hel del så jag fick mer morfin och då gick det bra. Jag skulle kanske inte se fram emot att göra det igen, men jag skulle absolut göra det om det behövs.
    Linda40 skrev 2015-06-11 14:47:07 följande:
    Första IVF:en för oss. 3 st embryo blev det. 2 st två dagars ruvar jag på nu. Td 14/6. =)
    Tyvärr fick vi bara 16% chans att lyckas... Men vi hoppas och håller tummarna =)
    Håller också tummarna! 
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-11 14:57:04 följande:
    Grattis till lyckat äggplock! Jag ska göra FET och är inne på sprutdag 5 med gonal F. Räknar med att göra återföring om ca 1,5 vecka. Lycka till med din återföring, blir det imorgon?
    Idag fick jag besked att de planerar in återföring på måndag, dag 5. Det känns sent, men de sa att jag ska vara beredd på att komma in tidigare så jag får hålla mig nära telefonen.
    helnil_ skrev 2015-06-11 15:33:53 följande:

Välkommen :)

Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)

Åh, vad jag hoppas att ditt plus håller i sig!

• Tinnis
    camilla1979 skrev 2015-06-11 19:42:34 följande:
    7 ägg var ju jättebra.
    Jag är inne på Ruvardag 6 (ska testa på midsommarafton) har fått tillbaka en femdagars "blastocyst" och två stycken frös de in. Detta är min första (och förhoppningsvis sista IVF)
    har en dotter på 1,5 år som kom till via enbart lätt hormonstimulering med Pergotime. Inte fullt så "enkelt" med 2an. Är 35år
    Hoppas verkligen på positivt test för dig! Har inga barn sedan tidigare, blev gravid under 2013, men det slutade i MA. Efter det har jag fått diagnosen endometrios och en äggstock bortopererad. Med andra ord inte alls vad vi förväntade oss när vi började försöka. Jag är 33, så känner mig stressad nu. Hoppas också på en blastocyst på måndag.
  • Tinnis
    Blomster84 skrev 2015-06-12 12:06:24 följande:

Vi ska göra FET imorgon. Har gjort två ET som inte gick vägen så vi testar en blastis från frysen i ostimulerad cykel. Spännande!

Lycka till!!
  • Tinnis
    hatten skrev 2015-06-12 14:33:30 följande:

Nu har jag gjort äggplock, och det gick faktiskt över förväntan! (Hade läst för många skräckhistorier.. ;) )

Fick ut 7 ägg, men av dessa är antagligen bara 3 mogna. Får vänta till imorgon på att få veta hur många som är mogna och hur många som befruktats.. detta eviga väntande..

Vad skönt att det gick bra! Man ska inte lyssna så mycket på skräckhistorier, ingenting blir bättre av att man mår dåligt över nåt som inte har hänt ännu. Jag har gjort det så mycket. Vi fick också ut 7 ägg  så håller tummarna för er!
  • Tinnis

Helnil, så roligt! Stort grattis! Var det idag som var din testdag?

• Tinnis

I morgon ska jag till RMC för insättning. Har inte hört ett ljud från dem under fyra dagar nu så hoppas att allt är ok. Jag är så himla nervös för att det inte ska finnas något att sätta in. Vi hade 6 befruktade ägg.

• Tinnis
    Dalkullan skrev 2015-06-14 21:13:21 följande:

Tinnis - vad spännande!! Vill tro att de skulle ha hört av sig om det inte gått bra.. Håller tummarna att det blir ett till dig och 5 in i frysen!;D

Hoppas hoppas!
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni