• Nicka

Dem som startat IVF maj/juni

Hoppar in i denna tråden och hoppas de är ok!?

Igår gjorde jag och min sambo vårt tredje äggplock,gick kanon bra!
    Fick ut 16 ägg som är rekord för oss,idag när jag ringde upp så hade 12 st blivit befruktade Glad
    På söndag får vi tillbaka en blastocyst och så hoppas vi ju på en del till frys.

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Zaza skrev 2015-06-10 14:01:28 följande:

Hej alla. Fick hem ett brev idag om att dem inte kunnat frysa något av dem 9 embryo som fanns. Blir så jäklaledsrn. Förra gången var det samma sak,8 som dog och inte kunde frysas och de i magen dog också. Antar att även de embryo jag har nu inte kommer överlevs eftersom alla andra dött. Vil bara lägga mig och då. Så orättvist livet är.

Usch så tråkigt :( Har tyvärr råkat ut för ett liknade scenario en gång.
    Ruvar du nu?
  • Nicka

[quote=75416357][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-13 08:37:47 följande:[/quote-nick]Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

[/

Grattis! Härligt! Ring till kliniken,du kommer få göra ett tidigt VUL i v7 om jag minns rätt :)

• Nicka

Igår fick jag tillbaka en liten 5dagars prick :) så ruvdag 1 idag :)

• Nicka

[quote=75423457][quote-nick]Gweny skrev 2015-06-15 11:59:14 följande:[/quote-nick]Nicka>> lycka till med ruvandet nu!

Tinnis>> Lycka till idag!

langtarefterbarn>> kan ju hoppas på det med tröttheten, är trött jämt.

hoppas det blir återföring för dig som planerat nu snart!

Zaza>> ja detta tar verkligen tufft på psyket, uch! Man blir nervös inför TD och vågar inte hoppas för mycket. Jag är själv på rd6.  håller tummarna för oss!!

Igår kände jag mig helt uppsvullen i magen och halsbränna och jättetrött, det tar styggt med alla hormoner och inte på tala om den jobbiga lutinus med allt kladd. Är på rd 6 idag och dagarna kryper fram mot td. Vet att jag kommer bli så ledsen ifall det misslyckas igen.  Hur kan det vara så jädra svårt. [/

Tack :) så jobbigt, dagarna går så långsamt är ju bara på första ruvardagen idag ;) de är nu de jobbiga börjar tycker jag.. När har du testdag?

• Nicka

[quote=75430969][quote-nick]jojan skrev 2015-06-17 08:15:07 följande:[/quote-nick]Zaza: vad jobbigt :( känner igen känslan. Hoppas det ändrar sig till ett plus.

Har man samma BIM som vanligt eller skjuts mensen fram iom lutinus och hela ivf behandlingen? Jag tänkte eftersom testdag (iaf för mig) är en vecka efter bim..

Ruvardag 5 idag.. Har mycket på jobbet så det är bra att ha nåt att skingra tankarna med.[/

Funderar lite på samma sak då jag har testdag dagen före BIM..

• Nicka

Ruvdag 3. Mådde inte alls bra igår, illamående, huvudvärk och off, lite bättre idag. Så jobbigt de här är..detta är de jobbigaste med hela IVF nu är de bara väntan.

Nickasworld.blogg.com

• Nicka
    woodridgeemprium skrev 2015-06-18 08:32:53 följande:

Någon här som är i 30 årsåldern som gjort flera misslyckade ivf:er?

Jag är 34 och detta är min/vår tredje IVF, har gjort ett x antal insättningar där den längsta höll ut till v 9.
    Har du gått igenom många IVF?
  • Nicka

Ruvdag 7 idag, haft molvärk till och från men nu ikväll känns de mer o mer som mensvärk, har dessutom missfärgad Lutinus flytning..spänningarna i brösten har oxå avtagit, känns inte alls bra :(

• Nicka

[quote=75448894][quote-nick]Dalkullan skrev 2015-06-21 23:21:20 följande:[/quote-nick]Nicka - vad trist att det inte känns nå bra.. Håller tummarna att det inte är någon fara![/

Tack!

• Nicka

[quote=75449596][quote-nick]langtarefterbarn78 skrev 2015-06-22 08:51:38 följande:[/quote-nick]Blomster84 & Gweny: Beklagar att det inte gick vägen, så tråkigt! Hoppas ni får en bra sommar ändå och kan njuta lite av sådant man inte kan som gravid, lite vin och goda ostar tex. Förr eller senare är hösten här och då kommer nya chanser till plus.

Nicka: Hoppas du kommer plussa trots att det inte känns så bra. När har du testdag?

För egen del är det dags för FET på onsdag. Tog ägglossningssprutan förra onsdagen och började med lutinus igår. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Eftersom vi misslyckats med två FET så är jag lite pessimistisk men samtidigt lever ju hoppet att det just blir denna gång vi lyckas, att det bästa ägget finns kvar.[/

Har testdag på torsdag..vaknade idag med en liten blödning och har fortfarande mensvärk :( har en jäkla huvudvärk också och minns att så här va de en annan gång också, de är precis som om allt släpper.. Spänningarna i brösten är i princip borta.

• Nicka

Efter en attack av illamående och huvudvärk, va jag tvungen att gå å lägga mej, kissade och nu kommer de rött på pappret :( så nu kommer nog missfall/mens :( fy fan!!

Nickasworld.blogg.se

• Nicka

[quote=75460298][quote-nick]jojan skrev 2015-06-24 19:08:52 följande:[/quote-nick]Neeej ???? Hoppas hoppas att det är en ofarlig blödning!! Kram[/

Hoppas oxå att de är så, men tror ju att de är kört..känns sådär att göra testet imon.

Kram

• Nicka

[quote=75462972][quote-nick]langtarefterbarn78 skrev 2015-06-25 12:56:28 följande:[/quote-nick]Tack så mkt Javisst att börja sommaren med ett plus skulle va underbart, kan inte tänka mig en bättre sommar än få va gravid! Men tyvärr är jag lite pessimistisk, vi har ju misslyckats med två FET så varför skulle det funka nu? Eller så är det vår tur nu helt enkelt. Börjar reda känna efter symtom men det är väl för tidigt!

Nicka: Hoppas det inte är någon fara! Håller tummarna att det blir plus för dig när du testar idag.[/

Tyvärr så blev testet idag negativt, men tyvärr väntat eftersom jag blöder ganska mycke :( så nu blir de att vänta tills nästa mens och augusti och då göra Fet, har två i frysen.ska försöka att njuta av sommaren, men just nu känns de såklart skit!

• Nicka

Hej, vill önska alla en bra sommar! Kommer att ta bort trådarna och försöka koppla av o njuta av sommaren. Önskar alla ett stort lycka till och hoppas att vi ses i nån "gravid" tråd i höst!

Kram

Nickasworld.blogg.se

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni