• langtarefterbarn78

Dem som startat IVF maj/juni

Vi ska göra FET nu i juni så jag följs gärna åt! Lycka till med insättningen idag.

• langtarefterbarn78
    Zaza skrev 2015-06-04 08:49:05 följande:

Åh tack för ditt svar. Hur går en FET till? Vi gör allt från början, plockade 11 ägg i tisdags. Är så nervös. Hör det till?

FET = frozen embryo transfer. Insättning av fryst embryo. Fick en son via ivf förra året, nu försöker vi få syskon till honom. Vi fick tre blastocyster till frysen när jag blev gravid med honom. Har under våren misslyckats med två FET och nu försöker vi med det sista embryot vi har kvar, annars blir det färskförsök till hösten.

Absolut hör det till att va lite nervös! Men äggplock tyckte iaf jag var det jobbigaste, inästtningen är snabbt över, tar ca 10 min. Lycka till, det kommer gå jättebra! 
  • langtarefterbarn78
    camilla1979 skrev 2015-06-04 10:41:38 följande:

Hej!
    Å va skönt att finna några med samma dilemma i samma tid.
    Jag hoppar gärna in här om det är OK?
    Har en dotter på 1,5 år (November -13) som kom till vid första stimuleringen med Pergotime. Nu har vi försökt med enbart hormoner sedan i Augusti och slutligen på väg in i vår första IVF.
    Vi plockade 9st ägg i måndags och på tisdagen fick vi samtal från kliniken att samtliga befruktats. Läkaren (Jan Holte Carl fon linne kliniken) tyckte vi skulle långtidsodla när det blev så många så det blir Blastocyster för vår del också. Återföringen blir på Lördag... Såååå nervös.

Vad är oddsen egentligen ??

Lycka till med återföringen på lördag! Vet inte mycket om oddsen. Vi har fått ca 40 % chans att lyckas både vid ET och våra två FET.
  • langtarefterbarn78
    Gweny skrev 2015-06-04 12:09:51 följande:

Hej på er!

Vi ska göra vårat 1a FET nu i Juni. Gjorde ett ET I april son misslyckades. Vi har 5 ägg i frysen.

ska in idag på mitt 2a vul och hoppas slemhinnan är tillräckligt tjock nu så vi kan göra återföring om några dagarna!

Lycka till på VUL idag! Kul att vi börjar bli ett litet gäng som ska göra FET/IVF i juni.
  • langtarefterbarn78
    Cajan skrev 2015-06-04 13:10:05 följande:

Hej!

Jag är ny här och har noll koll på familjeliv, dock söker jag lite svar/hjälp och tänkte att detta är rätt ställe.

Vi gör vår första IVF på rmc i Malmö, jag tar Menopur och Orgalutran och är uppe i 15e dagen med sprutor, kan tillägga att jag har PCO. Varit på ultraljud 5 ggr sedan sprutstart och igår var den största äggblåsan 13 mm, dock hade jag ca 15 st runt 10- 12 mm. Nytt ultraljud imorgon fredag.

Är det någon som varit med om ngt liknande?

/ Cajsa

Tycker det låter jättelovande med en blåsa på 13 mm och 15 på 10-12 mm! Antar att du fått en låg dos med menopur eftersom du har PCO. Jag har också IVF och fick en för låg dos första gången, men de ger ju en låg första gången, risken är annars att man blir överstimulerad. Fick tyvärr då avbryta, men andra försöket gick vägen, då med en högre dos. Men det verkar ju gå bra för dig!

Gweny, skönt att det gick bra, spännande med insättning på tisdag.

Jojan: Lycka till på UL imorgon!

• langtarefterbarn78

Fick mens idag, så på söndag ska jag börja med Gonal F, 75 ie i åtta dgr. Sedan ultraljud nästa måndag. Skönt att snart va igång! Jag tar så låg dos nu för jag bara ska få ägglossning, inte många ägg som vid äggplock. Ska ju göra FET.

Cajan: Jag tog första menopur 112,5 men vid nästa försök blev det gonal F 225 ie.

Camilla: Grattis till lyckat äggplock, nio befruktade ägg låter ju helt perfekt! Vi har inte fått någon förklaring till våra misslyckade försök. Bara att "Ja kanske var det så att ni fick tillbaka det finaste ägget (som blev vår son) och att de andra kanske inte är av riktigt lika bra kvalitet". 

• langtarefterbarn78
    camilla1979 skrev 2015-06-05 09:43:27 följande:
    Tack för ditt svar langtarefterbarn78
    vad frustrerande att inte få veta, lyckades er förra IVF på första försöket med andra ord?
    Vi fick avbryta vårt första försök pga för få äggblåsor som växte (berodde få låg dos av menopur) så det blev inget äggplock eller ET. Men andra gången med nytt läkemedel och högre dos gick det jättebra, vi fick ut 16 ägg, 7 blev befruktade, 4 såg bra ut, 1 blev min son och tre till frysen. Lycka Nu har vi misslyckats med två FET men hoppas på tredje gången gillt. Lyckades ni på första IVF-försöket?
  • langtarefterbarn78
    Gweny skrev 2015-06-05 10:26:27 följande:
    Har för mig jag också var öm i magen efteråt vid vårat ET. Gick över sen. Jag tycker dagarna går såå sakta när man ruvar. Kommer gå bra ska du se!
    På tisdag är det dags för mig, vi har 5 st i frysen.

langtarefterbarn78>> hoppas ni ska lyckas nu då! skönt att läsa att ni ändå har fått ett barn tidigare så, ger lite hopp.
    Tack! Jo vi är otroligt lyckligt lottade som har ett barn. Men vill så gärna att han ska få syskon också.
  • langtarefterbarn78

Jojan: Nej vilken otur! Förhoppningsvis är det ingen fara. Det som var kvar i sprutan räckte säkert. Ska du inte ringa kliniken och fråga? Hoppas allt går bra och att det blir ÄP imorgon.

Ahla: Hoppas det inte är uvi. Det låter ju lovande att du känns dig trött, kan va ett gravidtecken! Jag var supertrött när jag blev gravid med sonen.

Hatten: Lycka till på UL idag!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni