• helnil_

Dem som startat IVF maj/juni

Roligt med ytterligare en tråd :) jag gör ivf för första gången och är på ruvardag 8 :) har testdag om en vecka! Känns skönt att det finns fler i samma sits :)

• helnil_

Jag har massa symptom och molvärk har jag haft typ hela tiden :) om jag skulle få mens så borde den komma typ imorgon eller på tisdag. Jag har också funderat på hur mycket man får motionera. Jag styrketränar i vanliga fall ca 4-5 ggr per vecka och går långpromenad på mellan 5-7 km varje dag. Nu har jag typ inte gjort någonting sen äggplocket. Min läkare sa att jag kunde gå promenader iaf. Men jag är också instruktör på ett gym och imorgon måste jag börja ha mina pass igen.. Så jag hoppas väl att det går bra :)

Zaza skrev 2015-06-07 06:26:47 följande:

Åh spännande, välkomnen hit. Jag fick göra återförandet i torsdag och ska testa mig om två veckor. Är så spänd och nervös. Har ont i magen, typ som mensvärk. Känner du av samma? Hur försiktig ska man vara i vardagen? Kan man ta en långpromenad?

• helnil_

Ja två ägg är ju inte mycket vid ett ivf försök. Sen beror det ju på dos, även om man är svårstimulerad så kan man ju få många ägg men kan vara svårt att hitta rätt dos och man kanske måste ta högre doser än någon som är lättstimulerad. Jag har väldigt högt AMH och är lättstimulerad så jag blev istället lätt överstimulerad vid äggplocket och det är ju inte heller bra. Dom säger att det viktigaste är att det är bra kvalitet på äggen, bättre att ha få med det än att ha många med dålig. Hoppas dina ägg växer som dom ska!

hatten skrev 2015-06-07 19:20:40 följande:

I morgon ska jag på ultra (dag 7) för att kolla om det hänt något.. hoppas där är några ägg åtminstone.

Har lågt AMH värde så min läkare sa att det kan vara jag är svårstimulerad. Däremot har jag alltid fått minst två ägg med clomifen och letrosol så det känns ju som jag inte är så svårstimulerad? Men kanske det kan vara svårare att få många som man vill ha vid IVF, någon som vet?

• helnil_

Lycka till! Jag tyckte inte själva äggplocket var så farligt som jag trodde men för mig var det fruktansvärt efteråt. Dom pratade om att det skulle kännas som kraftig mensvärk men detta var 1000 resor värre! Jag var sjukskriven även dagarna efter pga att jag hade så ont. Men många verkar klara sig väldigt bra. Antagligen beror det på att jag blev lätt överstimulerad, hade jättemycket äggblåsor. Jag hoppas du slipper smärta :) jag har berättar för många på mitt jobb, känns lättare för mig. Har också en väldigt bra relation med chefen :)

jojan skrev 2015-06-07 19:35:39 följande:

På tisdag blir det äggplock! UL gick bra, men jag vet faktiskt inte hur stora mina äggblåsor var, men behövde aldrig öka dosen så jag antar attdet var okej. Däremot var det bara 8 äggblåsor vid sista Ul, tyckte det kändes lite men jag vet egentligen inte..

Jag har varit så oförskämt lugn hela den här sprutperioden, och mått bra, lite illamående från och till .Jag hade förväntat mig en större påverkan på kropp och psyke . MEN nu börjar jag känna mig nervös inför äggplocket på tisdag. Men jag försöker tänka positivt, jag läser ju att många inte tycker det är så farligt men är rädd att jag ska vara en av de som tycker det är hemskt..

Jag smusslar lite om det här på jobbet så det hänger över mig, har ett fritt jobb så jag planerat själv mina dagar, men det är klart att folk undrar var jag är när man är borta så mkt, min chef frågar ingenting men nu ville han ha ett möte till veckan så det kan ju lika gärna bli när jag är borta, så då måste jag antingen berätta eller testa säga att jag tänkte vara ledig.. Egentligen är det ju lättare att bara berätta så slipper man oroa sig över det också, men allt det är ju världsliga saker, inget att gnälla över egentligen ;)

Lycka till allihopa! Jag unnar verklighet alla som kämpar att få ett plus!

• helnil_

Ja det är lurigt det där om det är symptom eller biverkningar :) vilken ruvardag blir det för dig på onsdag då? Håller tummarna :)

Ahla skrev 2015-06-07 20:41:37 följande:

Hej på er! Testdag på onsdag efter att ha fått tillbaka en blastocyst. Min första IVF, felet är en saknad äggledare efter utomkveds för ett år sedan. 

Har massa biverkningar av Lutinus, eller symptom, vad vet man. Just nu supertrött och väldigt emotionell, som vid PMS. Dock för tidigt för att jag ska tro att det är PMS.

Suck.

• helnil_

Då hade vi insättning exakt samma dag :) lycka till nu! (Jag har inte testdag förrän lördag så får vänta lite till ;))

Ahla skrev 2015-06-07 21:25:51 följande:

Det blir dag 10 eller 11. Återförandet var 30 maj.

• helnil_

Den första veckan var inga problem men nu börjat jag bli både nervös och otålig! Funderar på att tjuvtesta på onsdag.. Jag känner mig annorlunda och mår inte riktigt bra men man vet ju inte varför :) tiden går saaaakta.. Man blir ju orolig för mens när man har molvärk hela tiden men än så länge inget som tyder på mens..

Ahla skrev 2015-06-08 09:06:57 följande:

Tack. Har tyckt att "ruvarperioden" varit helt ok fram tills nu. Igår, med tre dygn kvar, började den tärande känslan av ovisshet. Hur känner du dig?

• helnil_

Jag är på dag 11 idag, testdag på lördag dag 15 men funderar på å testa imorgon :) många får ju testdag runt dag 11 :) jag har också ett 5-dagars, inte ett 2-dagars.

Lady1986 skrev 2015-06-08 20:49:45 följande:

Hej! Jag hoppar in i den här tråden och fördriver lite tid :) Är på ruvardag 11 av 18 och börjar bli så jäkla nervös! Går och kollar om mensen kommit hela tiden :/ Vilken ruvardag är du på?

• helnil_

Jag har testdag 15, på lördag men kommer nog testa imorgon.. Känner mig dock sjukt nervös och jobbar som vanligt hela veckan.. Så ja.. Vi får se hur det går! Jag har ett 5-dagas insatt. Vill bara veta känner jag :/

camilla1979 skrev 2015-06-09 10:24:15 följande:

Åh.... va sakta tiden går!!!!!! Ruvardag 4 idag. Fattar inte att jag måste stå ut till midsommarafton :(

Vilka dagar har vi test på här i gruppen?

• helnil_

Håller tummarna! :)

Gweny skrev 2015-06-09 23:04:45 följande:

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni