• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-10 05:15:24 följande:

Usch vaknat med en sådan obehaglig känsla idag av att denna graviditet inte kommer sluta väl... Kan inte förklara, det är bara en hemsk känsla...

Förstår hur du menar. Vaknade idag och var övertygad om att jag blödde. Så jag flög ur sängen i vild panik för att göra en damage control.
  • maka011

Så då har jag varit och vaccinerat mig. Vårdcentralen jag går till vaccinerar på löpande band vissa dagar. Jätte smidigt.

• Cyanea

Vad bra gjort av dig! Behövde du föranmäla dig eller var det bara att komma? Och hur mår du efteråt? ;) 

• Linda8110

Tack för era ord!
    Känns fortfarande knas för jag har ej känt av pyret på hela dagen. Ligger på soffan nu efter jobbet och bara väntar på något sorts livstecken.

Fick i alla fall gravidpenningen beviljad idag från och med 12/12 så det känns fantastiskt! 4,5v kvar att jobba!

Snälla pyret lev nu!

• Cyanea

Vännen, är du så orolig tycker jag att du ska ringa förlossningen. Skitsamma om det är "befogad" oro eller inte, du kan inte ha det så här. Ring in, gråt och åk dit. 

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-10 14:56:35 följande:

Vännen, är du så orolig tycker jag att du ska ringa förlossningen. Skitsamma om det är "befogad" oro eller inte, du kan inte ha det så här. Ring in, gråt och åk dit. 

Jag ska ge den en timme till nu när jag är hemma i lugnet. Men känner jag inget om en timme eller två så ringer jag dem.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-11-10 14:11:48 följande:

Vad bra gjort av dig! Behövde du föranmäla dig eller var det bara att komma? Och hur mår du efteråt? ;) 

Nej de har vissa dagar då det är drop in. Jätte smidigt. Jag känner inget speciellt nu efteråt. Lite huvudvärk, men det kan bero på att jag har suttit med tråkiga papper i nån timme nu. ;)
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-11-10 14:29:49 följande:

Tack för era ord!

Känns fortfarande knas för jag har ej känt av pyret på hela dagen. Ligger på soffan nu efter jobbet och bara väntar på något sorts livstecken.

Fick i alla fall gravidpenningen beviljad idag från och med 12/12 så det känns fantastiskt! 4,5v kvar att jobba!

Snälla pyret lev nu!

Åh vad jobbigt med oron :( Hoppas liten ger sig till känna snart <3

Grattis till att du också får din penning beviljad :) Hur skönt! Jag har verkligen börjat räkna ner nu och det känns hur segt som helst att behöva jobba haha.
  • Linda8110

Nu har liten bumpat lite i alla fall! Inga stora grejer, men det måste ju betyda att pyret i alla fall lever <3

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-10 16:16:27 följande:

Nu har liten bumpat lite i alla fall! Inga stora grejer, men det måste ju betyda att pyret i alla fall lever <3

Jag förstår oron, det gör jag verkligen. Har ju varit inne pga samma anledning. Det mest troliga är att liten har varit vänd inåt. Men känns det inte bra så åk in. De är där för er skull.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015