Linda8110 skrev 2015-11-11 15:05:12 följande:
Fifan vilken jobbigt eftermiddag det varit... Ringde BB efter lunch och beskrev min oro och de ville att jag skulle komma in så jag åkte dit. Barnmorskan hittade inget hjärtljud med vare sig tratten eller maskinen. Hon snabbt ut, hämtade läkaren på 10 sekunder, in med UL apparaten. Barnmorskan frågade om jag är ensam eller har en man. Jag började gråta. Läkaren konstaterade på 5 sekunder att hjärtat slog. Kändes som om vi alla hade panik.... Nu är jag halvdöd hemma i soffan...
Men fy så hemskt

Stor kram Linda8110!! Så skönt att få besked att allt var bra men kan bara föreställa mig paniken innan...
Lättad att läsa att det gick bra, och skönt att inte vara ensam om att ha bebis i magen som skrämmer på det sättet. Min gör likadant, ena dagen är det världens liv och halabalo i magen och det sparkas vilt, sen kan det gå ett dygn utan att jag känner någonting. Ångest, och vet inte om eller när jag ska kontakta förlossningen för att åka in och undersöka. Häromdagen var det så lugnt och stilla och jag var verkligen jätteorolig. Sen dagen efter så var det full fart igen. Förmodligen är det fortfarande gott om plats och bebis kan välja att ligga och "sparka inåt" så det inte känns men fasen vad jobbigt med denna oro.
Stora kramar till er alla, men allra mest idag till Linda8110, vilken dag du haft....