Ananas skrev 2015-11-15 20:08:42 följande:
Hej på er,
Jag hänger inte riktigt med allt som händer här. Jag tittar in då och då och läser, men skriver sällan. Jag är nu i vecka 31 och har så smått börjat fundera på packning till BB.... Har ni gjort det? Hittade en lista som jag tänkte utgå ifrån och som kanske kan vara till hjälp även för er?
Till Baby: (strl 50-56)
3 byxor
3 bodys
3 pyjamaser
1-2 mössor
2 p strumpor
1 varm overall (för hemfärden)
1 filt
1 snuttefilt/gosedjur
1 napp (ev)
Babyskydd
Blöjor
Till mamma:
2 amnings BH
3 lösa t-shirts/linnen
2 p mjukisbyxor
5 par trosor (med plats för bredare bindor)
2 cardigans
1 ombyte att åka hem i.
Tofflor
Tjocka bindor
Amningsinlägg 3-4 par.
Purelan (motverkar ömma & såriga bröstvårtor)
Tandkräm och tandborste
Hårsnoddar
Ansiktstvätt och fuktkräm
Schampoo, balsam och duschcreme
Bodylotion
Hårborste
Journalpapper (Blodgruppering & provsvar)
Kontanter
Till pappa:
Ombyte
Laddare + förlängningssladd
iPad (med filmer på)
Musik + högtalare
Hörlurar
TENS
Tofflor
Dryck och snacks
Tidsfördriv
Kamera + laddare
Vattenflaska
IIIIIIH - vad spännande!!! Vad verkligt det känns när du börjar planera packning! Tack för listan, kommer nog utgå från den och ev. stryka några grejer eller lägga till.
maka011 skrev 2015-11-15 22:48:50 följande:
Visst är det märkligt hur man kan längta så förtvivlat efter någon som man aldrig har träffat? Ikväll längtar jag efter pyret så det gör ont. 12 veckor till bf.. Hur ska jag stå ut? Vill hålla om och lukta på vårt mirakel.
Skriver verkligen under på det... Det är som att längtan blir värre och värre ju närmre man kommer. Vågar knappt tänka på om man skulle gå över tiden ;) Men nu är större delen av graviditeten bakom oss. Snart så <3 <3 <3
Linda8110 skrev 2015-11-16 07:14:06 följande:
Jaaaa det är otroligt hur mycket man kan längta! Och det går inte ihop med mannens stress över att tiden går för snabbt haha! Jag är så sjukt hormonell. Nu på morgonen började jag böla när jag tittade på sporten och en av spelarna blev så glad när han gjorde mål hahaha
Jag har också fått superhormoner XD Igår stod stadsmissionen på vårt Ica och samlade in mat och förnödenheter till deras julkassar. Jag och maken handlade en del och gav bort, och efteråt pratade vi en stund med en av tjejerna om de som behöver deras hjälp. På vägen ut från butiken strömmade tårarna och jag grät helt utan hejd! Och jag gråter för allt: för att jag oroar mig för att förlora Liten eller någon annan i min närhet, för att jag älskar maken, för att jag blir glad, för att jag blir arg.... Helt hopplöst ;)