• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Cyanea

Det gick bra även för oss på dagens MVC-besök :D Vikarierande BM var UNDERBAR!!! Henne skulle jag vilja ha jämt! Superbra samtal och noggrann undersökning. När hon lyssnade på hjärtat hörde jag att det ändrade takt. Shit, tänkte jag skräckslaget. Men innan jag hunnit säga något lov hon och sa "Hörde ni 'glädjeskuttet'? Det är precis det vi helst av allt vill höra när vi lyssnar, för det är ett jättegott tecken". Så uppenbarligen var det något bra ;) Pulsen gick då en liten stund upp till 172 från 137, men det var alltså helt ok. 

Dagens SF-mått var tack och lov inte längre i övre delen av kurvan ;) Så kanske kan det vara en normal bebis istället för en JÄTTE ;) Så nu är jag glad! :D 

• Love is everything

Härligt med mycket positivt i tråden!

Håller på att göra en fotokalender till mormor i julklapp från alla kusiner (5, snart 6). Tänkte ha bilden på vår son som håller ultraljudsbilden där det står "vi ses i januari" som januari månad. Nä då fick min syster spel för att hennes dotter fyller då, så det är "hennes" månad. Hon har 3 barn och de fyller ju upp rätt många bilder... Tyckte det verkade som en gullig grej att mini skulle få vara med på ett hörn. Trött på mig själv att jag inte orkar ta diskussionen, men gör jag det vet jag vilket helsike det blir... Tröttsamt i-landsproblem!

För övrigt känner jag av lilleman jättemycket, det är riktigt rejäla rörelser, kullerbyttor, boxar och sparkar dygnet runt. Underbart!!! Lägger upp en ny magbild imon tror jag allt.

• Cyanea

Hmm, så kan man ju också reagera... Jag tycker som du - lätt att bilden på din son med ultraljudsbilden hade gjort sig allra bäst i januari. Jag menar, tanken är ju att det ska bli din lilla kottes födelsedagsmånad också, och det är kanske en av årets absolut största händelser. Det är ju, trots allt, ett väldigt efterlängtad barn som ni verkligen kämpat för dessutom. Och det är ju DU som gör kalendern!! 

Men jag förstår att du inte orkar ta diskussionen, jag menar inte att elda på dig. Det bästa för dig är att göra det som känns rätt (eller minst fel/jobbigt). Jag hade då blankt inte orkat ta en besvärlig diskussion just nu ;) 

Och det var väl inget typiskt i-landsproblem - jag hatar allra minsta konflikt inom familjen. 

• Linda8110

Idag började v.29 och därmed också trimester 3! Woop woop! 3v kvar att jobba. Längtar!

• Cyanea

WAAAAH!!! TRE VECKOR KVAR!!!! Jäklarns, nu händer det grejer :D 

Välkommen in i upploppet ;) 

• Love is everything

Ja, man tycker ju det... Sparar nog min energi till något mer betydelsefullt. Tack! Lade förresten in ett extra kort på min son! Mohahaha!

Linda8110: Gött!! Jag har två veckor kvar! Vi kan ligga hemma ihop och äta chokladpraliner hela december.

Bild v.31 (Imon enligt appen och idag enligt u-ljudsläkaren) Ser plutteliten ut på kort, magen är verkligen gigantisk irl!

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-11-19 22:23:54 följande:

Ja, man tycker ju det... Sparar nog min energi till något mer betydelsefullt. Tack! Lade förresten in ett extra kort på min son! Mohahaha!

Linda8110: Gött!! Jag har två veckor kvar! Vi kan ligga hemma ihop och äta chokladpraliner hela december.

Bild v.31 (Imon enligt appen och idag enligt u-ljudsläkaren) Ser plutteliten ut på kort, magen är verkligen gigantisk irl!

Jomen eller hur, energin är en bristvara just nu och tråkiga människor och konflikter är väl inte direkt det man vill spendera den på... Hehehe, jag gillar att du är en rebell ;) 

OCH BARA 2 VECKOR KVAR!!! Det är ju helt GALET!!! Njut av soffan för mig också ;) 

Fiiiiin mage <3 <3 <3 Känner också så när jag fotar, det är som att magen trycker sig inåt och gömmer sig under revbenen eller nåt ;) 
  • Cyanea

Igår fick jag sammandragningar som gjorde ont. Jag ignorerade det hela eftermiddagen, försökte att duscha varmt och la mig bekvämt i soffan, men det gav sig inte. När maken kom hem från jobbet ringde jag förlossningen. Var egentligen inte så orolig (märkligt nog, med tanke på hur paranoid jag kan vara...), men ville vara säker på att de inte ville kolla det. Fick som förut jättebra rådgivning, jag skulle komma in om jag hade värkar 3 ggr på en timme. Det hade jag inte, så vi stannade hemma istället.

Jag fick rekommendationen att sjukskriva mig från jobbet idag samt ta det lugnt resten av helgen. Känner mig rätt dum, men jag gick till jobbet i alla fall. Sen var jag bara där i 2 timmar lite drygt, men det känns dumt att chansa egentligen. Nu blir det sängen eller soffan resten av dagen. 

För övrigt är det nu 70 dagar kvar till BF!!! PRICK 10 veckor idag :D 75% av graviditeten är avklarad, och om bara 4 veckor får hon lov att komma till världen om hon bestämmer sig för det <3 

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-20 11:54:33 följande:

Igår fick jag sammandragningar som gjorde ont. Jag ignorerade det hela eftermiddagen, försökte att duscha varmt och la mig bekvämt i soffan, men det gav sig inte. När maken kom hem från jobbet ringde jag förlossningen. Var egentligen inte så orolig (märkligt nog, med tanke på hur paranoid jag kan vara...), men ville vara säker på att de inte ville kolla det. Fick som förut jättebra rådgivning, jag skulle komma in om jag hade värkar 3 ggr på en timme. Det hade jag inte, så vi stannade hemma istället.

Jag fick rekommendationen att sjukskriva mig från jobbet idag samt ta det lugnt resten av helgen. Känner mig rätt dum, men jag gick till jobbet i alla fall. Sen var jag bara där i 2 timmar lite drygt, men det känns dumt att chansa egentligen. Nu blir det sängen eller soffan resten av dagen. 

För övrigt är det nu 70 dagar kvar till BF!!! PRICK 10 veckor idag :D 75% av graviditeten är avklarad, och om bara 4 veckor får hon lov att komma till världen om hon bestämmer sig för det <3 

Såååå skönt att det gick över! Ta hand om dig i helgen <3
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015