• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110

Oroliga Linda tog en tur till BB efter jobbet. Fick göra CTG under 45 minuter och allt såg jättebra ut. Läkaren gjorde UL också för att se fostervattnet. Även det var bra. Så nu kan jag pusta ut en stund igen ;) Så konstigt med UL nu för tiden för man ser ju inget haha! Bebben är för stor :) Pyret hade lagt sig med huvudet nedåt. Får se om den stannar så eller om det bara är tillfälligt.

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-27 16:23:09 följande:

Oroliga Linda tog en tur till BB efter jobbet. Fick göra CTG under 45 minuter och allt såg jättebra ut. Läkaren gjorde UL också för att se fostervattnet. Även det var bra. Så nu kan jag pusta ut en stund igen ;) Så konstigt med UL nu för tiden för man ser ju inget haha! Bebben är för stor :) Pyret hade lagt sig med huvudet nedåt. Får se om den stannar så eller om det bara är tillfälligt.

Bra att du tog hjälp när du var orolig :) Skönt att se att bebis mår bra <3 Undrar om den fixerat sig? Spännande :D 
  • Cyanea

Idag är det jag som har dålig dag. Liten är inte helt stilla, men hon rör sig inte mycket heller. Sen har hon haft flera aktiva dagar på rad som jag känt mig ganska misshandlad inuti, så det är väl egentligen inte konstigt att hon är lugnare... Nån gång måste hon ju ta igen sig... Usch, hoppas bara att hon mår bra. 

Sen ringde maken från jobbet. Hans faster har sedan en tid tillbaka behandlats för leukemi, och just nu går det inte alls bra. Jag vågar inte verka för orolig inför honom, men det låter inte alls bra. Frågan är hur länge till hon orkar :'( Eventuellt åker vi till sjukhuset någon dag och ser om maken kan lämna vita blodkroppar till henne, vi lär få reda på om det behövs under morgondagen. 

• Cyanea

Oj vad jag spammar... 

Jag ringde förlossningen i hopp om att bli avrådd från att komma in med några lugnande ord, men blev istället koordinerad till Östra. Hon verkade inte orolig, men tyckte att det lät som att vi borde kolla upp det, trots att jag sa att hon rör sig lite grann. 

Då känns det extra kul när maken är sjuksköterska och ensam på sitt pass (som vanligt)... Han har bilen och kommer inte loss hur som helst. Så nu är det bara att sitta och bita på naglarna och hoppas på att någon vänlig själ kan avlösa honom så han kan följa med, annars får jag åka ensam med kollektivtrafiken. 

Underbara fredag... 

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-27 18:34:15 följande:

Oj vad jag spammar... 

Jag ringde förlossningen i hopp om att bli avrådd från att komma in med några lugnande ord, men blev istället koordinerad till Östra. Hon verkade inte orolig, men tyckte att det lät som att vi borde kolla upp det, trots att jag sa att hon rör sig lite grann. 

Då känns det extra kul när maken är sjuksköterska och ensam på sitt pass (som vanligt)... Han har bilen och kommer inte loss hur som helst. Så nu är det bara att sitta och bita på naglarna och hoppas på att någon vänlig själ kan avlösa honom så han kan följa med, annars får jag åka ensam med kollektivtrafiken. 

Underbara fredag... 

Lilla du, sätt dig på en buss (eller var du åker) och ta dig dit. Att sitta hemma blir man bara nervös av. Det kommer garanterat se bra ut och sedan kan du ha en lugn kväll hemma <3
  • Love is everything

Nu verkar det funka på facebook! Gruppen är hemlig helt och hållet, så jag tror inte ens att den går att hitta om man söker på den. Skicka ett pm till mig här om nån mer vill hänga på!

Cyanea: Usch fy! Men så länge du känner nåt är det ju positivt! Håller tummarna att du blir lugnad och att mannen kan komma ifrån!

• Cyanea

Tack tjejer <3 

Hemkommen från Östra nu, och allt såg mycket riktigt bra ut. Fick göra CTG som såg finemang ut (och DÅ minsann satte hon igång...!). Sen ville läkaren göra en extrakoll. Först blev jag orolig, men när vi pratade med henne sa hon att det bara var för att hon sett i journalen att vi gjort IVF och hon förstått att vi måste vara jätteoroliga med vår historik. Så hon kollade en extragång med UL och sa väldigt tydligt att Liten mår bra. 

Dock har jag tyvärr haft rätt i hur hon ligger. De senaste dagarna har jag trott att jag känt hennes huvud under revbenen, och jajamen - hon ligger i säte nu. Det oroar mig inte så mycket, men det ante mig ;) 

Så nu pustar vi ut för denna gång och njuter av att veta att hon mår bra just nu. Stor kram på er! 

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-27 22:07:50 följande:

Tack tjejer <3 

Hemkommen från Östra nu, och allt såg mycket riktigt bra ut. Fick göra CTG som såg finemang ut (och DÅ minsann satte hon igång...!). Sen ville läkaren göra en extrakoll. Först blev jag orolig, men när vi pratade med henne sa hon att det bara var för att hon sett i journalen att vi gjort IVF och hon förstått att vi måste vara jätteoroliga med vår historik. Så hon kollade en extragång med UL och sa väldigt tydligt att Liten mår bra. 

Dock har jag tyvärr haft rätt i hur hon ligger. De senaste dagarna har jag trott att jag känt hennes huvud under revbenen, och jajamen - hon ligger i säte nu. Det oroar mig inte så mycket, men det ante mig ;) 

Så nu pustar vi ut för denna gång och njuter av att veta att hon mår bra just nu. Stor kram på er! 

Åh vad skönt!

Det var första gången jag gjorde ctg idag. Var så himla sövande haha. Lugnet och ljudet av bebbens hjärta gjorde att jag nästan somnade på deras sköna säng.

Hihi min bebbe kickade ju BM i örat när hon skulle lyssna med tratten haha. Då var det dags liksom ;)
  • Lady1986

Skönt att det såg bra ut för er båda, Linda och Cyanea <3

Jag började bli så orolig för en kompis igår. De skulle på rul och skulle höra av sig efter, men jag hörde inget förrän sent på kvällen. De hade tagit fel på tiden så de kom försent och får en ny tid nästa vecka. Förstå vad jobbigt att ha gått och väntat och längtat så länge, och så har man själv skrivit upp fel tid och missar allt :((

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-27 22:50:55 följande:
    Åh vad skönt!

Det var första gången jag gjorde ctg idag. Var så himla sövande haha. Lugnet och ljudet av bebbens hjärta gjorde att jag nästan somnade på deras sköna säng.

Hihi min bebbe kickade ju BM i örat när hon skulle lyssna med tratten haha. Då var det dags liksom ;)
    Åh, premiär för oss båda då :D Jag önskar att jag hade spelat in ljudet, det finaste ljudet i hela världen... 

Hahahaha - jäkla unge :P Eller hur - så dags när man oroat sig så man dör! Jag hade ett allvarligt snack igår kväll med Liten, men det kändes inte som att hon lyssnade... ;) 
    Lady1986 skrev 2015-11-28 07:27:27 följande:

Skönt att det såg bra ut för er båda, Linda och Cyanea <3

Jag började bli så orolig för en kompis igår. De skulle på rul och skulle höra av sig efter, men jag hörde inget förrän sent på kvällen. De hade tagit fel på tiden så de kom försent och får en ny tid nästa vecka. Förstå vad jobbigt att ha gått och väntat och längtat så länge, och så har man själv skrivit upp fel tid och missar allt :((

Åh, men stackarna :( Jag hade nog gråtit ögonen ur mig. Usch, usch, usch... 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015