• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-21 17:19:57 följande:

Vecka.29!

Fiiiiiin!!!!! <3 <3 <3 
  • Cyanea

Vecka 30+1 - det känns helt sjukt! Nyss hurrades det för att man gått halvvägs vid v. 20, nu är det liksom... Ännu närmre!! 

Har haft en kass vecka matmässigt. Knappt fått i mig något och magen har varit katastrof. Ändå har jag gått upp 1/2 kg på en vecka!!! Antar att det innebär att vätskan börjat ansamlas ;) 

Har inte haft mer än någon enstaka ond sammandragning sedan i torsdags, så jag antar att den värsta "faran" är över, tack och lov :) 

Imorgon ska vi på första mötet med föräldragruppen :D Det ska bli sjukt spännande. Sen har vi även Profylax på onsdag! Och MVC-psykolog på torsdag...! Mycket MVC i veckan ;) 

Har ni snö hemma hos er? Inte vi... men alla andra verkar ha ;) Hoppas ni haft en underbar helg och att en fantastisk vecka väntar! Uppdatera gärna med hur ni mår, jag är nyfiken :) KRAM på er! 

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-11-22 13:24:23 följande:

Vecka 30+1 - det känns helt sjukt! Nyss hurrades det för att man gått halvvägs vid v. 20, nu är det liksom... Ännu närmre!! 

Har haft en kass vecka matmässigt. Knappt fått i mig något och magen har varit katastrof. Ändå har jag gått upp 1/2 kg på en vecka!!! Antar att det innebär att vätskan börjat ansamlas ;) 

Har inte haft mer än någon enstaka ond sammandragning sedan i torsdags, så jag antar att den värsta "faran" är över, tack och lov :) 

Imorgon ska vi på första mötet med föräldragruppen :D Det ska bli sjukt spännande. Sen har vi även Profylax på onsdag! Och MVC-psykolog på torsdag...! Mycket MVC i veckan ;) 

Har ni snö hemma hos er? Inte vi... men alla andra verkar ha ;) Hoppas ni haft en underbar helg och att en fantastisk vecka väntar! Uppdatera gärna med hur ni mår, jag är nyfiken :) KRAM på er! 

Oj oj, det är inte långt kvar nu alltså! :) Skönt att sammandragningarna har upphört. Jag tycker att.det är svårt att veta ibland om det är bebis som trycker ut sig lr om det är sammandragningar? Jag har iaf inte alls ont av mina, det bara spänner till och håller i sig en stund.

Inge snö här heller. Men det börjar bli kallt och halt och jag tror jag ska börja skippa cykeln till jobbet nu och ta bussen. Har tre veckor kvar att jobba nu, det är väldigt overkligt :)
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-22 13:43:09 följande:
    Oj oj, det är inte långt kvar nu alltså! :) Skönt att sammandragningarna har upphört. Jag tycker att.det är svårt att veta ibland om det är bebis som trycker ut sig lr om det är sammandragningar? Jag har iaf inte alls ont av mina, det bara spänner till och håller i sig en stund.

Inge snö här heller. Men det börjar bli kallt och halt och jag tror jag ska börja skippa cykeln till jobbet nu och ta bussen. Har tre veckor kvar att jobba nu, det är väldigt overkligt :)
    Hihi jag har också precis 3v kvar att jobba! Känns såååå skönt, men samtidigt så känns det långt kvar haha
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-11-22 16:36:58 följande:

Hihi jag har också precis 3v kvar att jobba! Känns såååå skönt, men samtidigt så känns det långt kvar haha

Haha förstår känslan exakt! ;)
  • Poffa

Ingen snö i sikte!

Idag har vi varit och handlat både lite kläder till bebis och möbler och annat bra och ha saker. Kan fortfarande inte riktigt fatta att vi ska inreda barnrum och handla barnsaker. Var på väg att be om kartong för inslagning till babykläderna av gammal vana. Mvc besök imorgon. Härligt med lite hjärtljud igen.

• Lady1986

Fick en kommentar nu på morgonen:

- "OJ, har din mage krympt? Håller den på att försvinna? Hihi nejdå!"

Alltså, vad är det med folk? Varför ens kommentera? Hur bemöter ni dessa kommentarer? Jag blir så himla ställd alltså. Jag ska till mvc på torsdag, så får väl se om jag följer min kurva. Jag är inte orolig, så det känns ju onödigt att andra ska försöka framkalla det.

• maka011
    Lady1986 skrev 2015-11-23 08:55:40 följande:

Fick en kommentar nu på morgonen:

- "OJ, har din mage krympt? Håller den på att försvinna? Hihi nejdå!"

Alltså, vad är det med folk? Varför ens kommentera? Hur bemöter ni dessa kommentarer? Jag blir så himla ställd alltså. Jag ska till mvc på torsdag, så får väl se om jag följer min kurva. Jag är inte orolig, så det känns ju onödigt att andra ska försöka framkalla det.

Jag tycker det är jobbigt med tjockis kommentarer. Jag vet att jag är stor, behöver inte få det berättat för mig. Tycker dessutom att det är skit jobbigt att bli större.
  • Linda8110

Folk tar sig gärna rätten att kommentera hur man ser ut osv... Blir extra tydligt nu. Jag hatar kommentaren: Hur mår magen? INTE FAN VET JAG FÖR DEN KAN INTE PRATA! Vill jag skrika varje gång :/

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015