• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Love is everything

Vi köpte en svart åkpåse när vi köpte vår vagn för 3 år sen, en lite mindre visade det sig sen, den är från babyproffsens eget märke Babytravel och kostade typ 3-400:- Perfekt att ha i liggkorgen och till dom är ca 2 år! Brukar finnas begagnad ofta om man vill ha det.
    Tänk på att man ibland behöver byta vagn under åren, vår 3-åriga son har haft en Crescent-sulky sen han var ca 2-2,5 år för att han helt enkelt var för lång. Nu får han absolut inte rum i sittdelen. Duovagnarna är inte jättestora... Så köp inte för mycket tillbehör som kostar massvis och bara passar just den första vagnen!

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-11-15 09:39:25 följande:

Vi köpte en svart åkpåse när vi köpte vår vagn för 3 år sen, en lite mindre visade det sig sen, den är från babyproffsens eget märke Babytravel och kostade typ 3-400:- Perfekt att ha i liggkorgen och till dom är ca 2 år! Brukar finnas begagnad ofta om man vill ha det.
    Tänk på att man ibland behöver byta vagn under åren, vår 3-åriga son har haft en Crescent-sulky sen han var ca 2-2,5 år för att han helt enkelt var för lång. Nu får han absolut inte rum i sittdelen. Duovagnarna är inte jättestora... Så köp inte för mycket tillbehör som kostar massvis och bara passar just den första vagnen!

Tack för ännu ett bra tips :D Det är bra att ha nån i gruppen som har erfarenhet, det känns som att jag och maken bara chansar och hoppas på det bästa för det mesta ;) 
  • Lady1986
    Cyanea skrev 2015-11-14 19:29:44 följande:

Roligt att höra! Blev det den svarta i tyg (lounge?) eller "läder" (letherette)? Jag tyckte att Emmaljungas egen åkpåse var rätt dyr (1040 och har sett andra fina åkpåsar. Bland annat såg jag en fin på Villervalla, det kanske är något om ni inte vill köpa Emmaljungas? Haha, ett steg i taget, nu lugnar vi oss lite :P 

Japp, jag kikade på en viking men så såg vi super vikingen och den kändes lite mer allround, så det blir nog bra när vi är i sommarstugan i sommar t.ex., annars hänger vi mest i stan. Det blev svart tyg! Tror faktiskt att vi ska få en åkpåse av svägerskan, samt spjälsäng. Sen som sambon säger "ta det lugnt, det är en jul emellan också" ;)
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-11-15 00:42:28 följande:

Borde inte noja så. Är ju helt normalt att gå upp i vikt när man är gravid. Men har en ätstörning i botten så att gå upp i vikt är förenat med ångest. Väger snart mer än jag någonsin gjort. :(

Ah, jag förstår! Det vore ju väldigt underligt om man inte gick upp i vikt som gravid, men så får vi hoppas att kilona glider av oss hyfsat enkelt när vi ammar sen :) Jag försöker faktiskt att inte bry mig så mkt, men jag gruvar mig i smyg när jag ska till bm och vet att jag ska få hoppa på vågen.
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-11-15 09:39:25 följande:

Du tipsar så bra! Har du något tips angående skötbord också? :) Vårt badrum är yttepyttelitet.
  • maka011
    Lady1986 skrev 2015-11-15 10:43:23 följande:

Ah, jag förstår! Det vore ju väldigt underligt om man inte gick upp i vikt som gravid, men så får vi hoppas att kilona glider av oss hyfsat enkelt när vi ammar sen :) Jag försöker faktiskt att inte bry mig så mkt, men jag gruvar mig i smyg när jag ska till bm och vet att jag ska få hoppa på vågen.

Jag har bara blivit ombedd att väga mig en gång och det var på inskrivningssamtalet.
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-11-15 10:40:51 följande:
    Japp, jag kikade på en viking men så såg vi super vikingen och den kändes lite mer allround, så det blir nog bra när vi är i sommarstugan i sommar t.ex., annars hänger vi mest i stan. Det blev svart tyg! Tror faktiskt att vi ska få en åkpåse av svägerskan, samt spjälsäng. Sen som sambon säger "ta det lugnt, det är en jul emellan också" ;)
    Samma här! Gillade att Viking var så liten, men hjulen var liksom för små. Super Viking kändes bättre. Skönt att kunna få lite grejer. Vi har ingen vi kan ärva från så vi måste köpa det mesta. Sen har nog din sambo helt rätt i julen ;) 
  • Cyanea

Veckans mage, tagen idag i v. 29+1 :) Tycker magen ser mindre ut på bilden än i verkligheten, som vanligt...! Storleken kanske sitter mest i huvudet? ;) 

• Linda8110

Idag har vi kollat vagn! Så nu står det mellan Emmaljunga Super Viking, Emmaljunga Viking samt Britax smile. Såååå svårt! Alla har de olika fördelar och nackdelar. Sen ska man besluta sig för lufthjul eller inte... Alla dessa val haha! Jag blir snurrig!

• Ananas
    Linda8110 skrev 2015-11-13 14:54:57 följande:

En fråga till er här inne som ej är gifta! Det är ju en massa praktiska saker som ska göras då för gemensam vårdnad samt bekräfta faderskap. Är det någon som vet om man kan göra detta innan barnet föds eller måste man sköta sådant efteråt?

Vi gjorde det innan med första barnet och det rekommenderar jag verkligen! Så slipper ni tänka på det efteråt. Vi kommer göra likadant denna gången.

Sen är det ju viktigt att skriva alternativt se över testamenten! Det är något som hänger över mig att vi inte skrivit om sedan vi fick första barnet... gah så illa! Ska verkligen försöka ta tag i och boka en tid i veckan. 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015