• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    Poffa skrev 2015-11-12 06:34:25 följande:
    Fy för den paniken! Skönt att få bekräftelse till dlut att allt är okej. Hoppas att bebis stökar runt som tusan idag så kanske din oro släpper lite. Kram till er
    Taaaaack för omtanke!
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-12 06:27:25 följande:
    Haha detta är INTE ett forum för optimism så sluta genast med det hahahah ;)
    Haha, förlåt, jag ska sluta vara optimist :P Det är evigheter kvar och tiden står helt jävla stilla ;) 

Det är inte så att du ska köpa en doppler? Kanske är ett dumt råd om det är lite svårt att hitta hjärtljuden, men då kanske du kan lyssna lite hemma? Eller ett stetoskop? När jag blir orolig lägger sig maken med örat mot magen och lyssnar efter små dunk eller annat som jag inte känner. Ofta (men absolut inte alltid) hör han mer än jag känner när det är stilla. Ni kanske kan prova det? 
    maka011 skrev 2015-11-12 08:10:35 följande:

Så var det dags för första föräldragruppen för oss. Ska bli intressant. :)

Vad kul!! Berätta gärna hur det går, jag är jättenyfiken :) 
  • Linda8110

Spännande! Vad pratar man om där?
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-12 11:47:45 följande:
    Haha, förlåt, jag ska sluta vara optimist :P Det är evigheter kvar och tiden står helt jävla stilla ;) 

Det är inte så att du ska köpa en doppler? Kanske är ett dumt råd om det är lite svårt att hitta hjärtljuden, men då kanske du kan lyssna lite hemma? Eller ett stetoskop? När jag blir orolig lägger sig maken med örat mot magen och lyssnar efter små dunk eller annat som jag inte känner. Ofta (men absolut inte alltid) hör han mer än jag känner när det är stilla. Ni kanske kan prova det? 

Vad kul!! Berätta gärna hur det går, jag är jättenyfiken :) 
    Haha bra där ;)
    Näe tror verkligen inte att en sådan är något för mig. Jag skulle få fullständig panik om jag ej hittade hjärtat här hemma. Min sambo har testat att lyssna men det enda han hör är min puls. Men tack för förslag :)
  • Lady1986

Åh vad kul! Våra träffar börjar inte förrän i januari, och då kommer det att bli så intensivt att vi förmodligen inte kommer kunna gå på alla (sambon måste ju jobba liksom) Berätta gärna sen hur det var!
  • maka011

Det var riktigt roligt. Hamnade i en grupp med sköna människor. :) Pratade om den latenta fasen idag och fick testa på avslappningsövningar. Pratade om vad profylax innebär och tecken på att förlossningen har startat.

• Love is everything

Vem tror ni har en ultraljudsapparat på jobbet? Vem tror ni snodde med apparaten in i ett rum och fick hjälp av en kollega? Vem tror ni halvlåg på en stol och försökte få till en bra bild på ansiktet utan att lyckas speciellt bra? Vem tror ni log med tårar i ögonen för att hjärtat pumpade på och alla fyra kammare syntes jättetydligt?

• Linda8110
    Love is everything skrev 2015-11-12 21:30:02 följande:

Vem tror ni har en ultraljudsapparat på jobbet? Vem tror ni snodde med apparaten in i ett rum och fick hjälp av en kollega? Vem tror ni halvlåg på en stol och försökte få till en bra bild på ansiktet utan att lyckas speciellt bra? Vem tror ni log med tårar i ögonen för att hjärtat pumpade på och alla fyra kammare syntes jättetydligt?

Haha busigt!!!! Jag vill också busa :)
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-11-12 18:20:35 följande:

Det var riktigt roligt. Hamnade i en grupp med sköna människor. :) Pratade om den latenta fasen idag och fick testa på avslappningsövningar. Pratade om vad profylax innebär och tecken på att förlossningen har startat.

Åh vad spännande!!! Ser jättemycket fram emot vår föräldrakurs nu :D 
    Love is everything skrev 2015-11-12 21:30:02 följande:

Det där är SÅ AWESOME!!!!!! 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015