Linda8110 skrev 2015-11-14 23:40:43 följande:
Precis den vagn jag är sugen på! Vi har några kompisar som har liggdelen och vars son kommer vara 6 månader när vårt pyre kommer så förmodligen köper vi deras liggdel. Måste bara bestämma vilka hjul vi vill ha. Inga små i alla fall! Gått med kompisars vagnar som har små hjul. Man blir galen i slasket på vintern haha. Mycket slask i stan! Åkpåse hade jag tänkt skippa faktiskt, känns som om det är så kort tid? Funkar inte täcke istället när de har overall? Kommer ju ändå behöva köpa en ny åkpåse till vintern därefter.
Vad kul att vi är flera som verkar tycka att den är bra :D Då känns valet ännu lite bättre :) Smidigt att kunna köpa en del begagnad. Annars kostar det väl 2.400:- för bara liggdel har jag för mig? Jag tyckte att lufthjulen var lite större och kändes mer "förlåtande" än de punkteringsfria, kanske vore det något?
Jo, åkpåse känns på gränsen till onödigt, framförallt när den är så dyr. Det var jag som nojade över att hon ska födas mitt i vintern, vi är inte vana vid att klä på liten bebis och jag vill inte att hon ska frysa, så då känns det bekvämt att bara slänga ner ungen i säcken och gå ;)
Täcke funkar säkert, släng på en extra filt vetja. Tjejen vi pratade med hos Babyproffsen sa att man oftast inte behöver overall om man har åkpåse (om det inte är en riktigt svinkall vinter), så det måste ju innebära det motsatta också: har man overall behövs ingen åkpåse. Den åkpåse vi köpte (Emmaljunga polar) ska hålla för barn upp till tre år om jag förstod henne rätt.