• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-10 17:01:21 följande:
    Jag förstår oron, det gör jag verkligen. Har ju varit inne pga samma anledning. Det mest troliga är att liten har varit vänd inåt. Men känns det inte bra så åk in. De är där för er skull.
    Ja förmodligen är det så. Förut när vi varit inne så har jag ej känt något alls. Jag får försöka tänka på att jag i alla fall har känt pyret lite :)
  • Love is everything

Hänger inte med, ni skriver så mycket! Härliga gravidmagar!! Ska försöka ta en om någon dag när jag går in i v.30(!) Herregud om 8-9 veckor är vi tvåbarnsföräldrar, vi ska få en liten bebis, jag har ett helt barn i min kropp... Märkligt stora känslor!

Är lite avis på er som får köpa massa nytt och "första gången". En gravidkudde hade varit fantastisk, ska minsann se om jag får tag i en sån...

Linda8110: Dina känslor är vanligare än du tror bland "oss". Min förra graviditet var helt annorlunda, jämfört med denna. Jag köpte grejer och förberedde, men visste innerst inne att vi skulle åka hem med ett tomt babyskydd från bb. Pratade med aurora då med men kom aldrig underfund med de hemska tankarna. Helt plötsligt satt jag och ammade en underbar rosavarm bebis och nu har den rosiga bebisen hunnit bli tre år och är ännu mer fantastisk och underbar, vart tog tiden vägen?! Och nu flyger tiden förbi och jag är inte speciellt orolig trots att vårt barn ev har cystorna i hjärnan kvar och isf är så gravt handikappat att det inte överlever... Mycket märkligt!
    Försök njuta extra vid de tillfällen det känns bra, om liten rör sig mycket, lägg händerna på magen och blunda och njut! Det är ett riktigt mirakel du bär på och liten lever varje dag till motsatsen skulle visa annorlunda! Många kramar!! Och grattis till graviditetspenningen!

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-10 16:16:27 följande:

Nu har liten bumpat lite i alla fall! Inga stora grejer, men det måste ju betyda att pyret i alla fall lever <3

Klart det gör!! Skönt att du känt bebis <3 Ibland blir det inte mycket mer än så, det är helt ok att den mest "sveper runt". 
    Love is everything skrev 2015-11-10 21:06:21 följande:

Hänger inte med, ni skriver så mycket! Härliga gravidmagar!! Ska försöka ta en om någon dag när jag går in i v.30(!) Herregud om 8-9 veckor är vi tvåbarnsföräldrar, vi ska få en liten bebis, jag har ett helt barn i min kropp... Märkligt stora känslor!

Är lite avis på er som får köpa massa nytt och "första gången". En gravidkudde hade varit fantastisk, ska minsann se om jag får tag i en sån...

Linda8110: Dina känslor är vanligare än du tror bland "oss". Min förra graviditet var helt annorlunda, jämfört med denna. Jag köpte grejer och förberedde, men visste innerst inne att vi skulle åka hem med ett tomt babyskydd från bb. Pratade med aurora då med men kom aldrig underfund med de hemska tankarna. Helt plötsligt satt jag och ammade en underbar rosavarm bebis och nu har den rosiga bebisen hunnit bli tre år och är ännu mer fantastisk och underbar, vart tog tiden vägen?! Och nu flyger tiden förbi och jag är inte speciellt orolig trots att vårt barn ev har cystorna i hjärnan kvar och isf är så gravt handikappat att det inte överlever... Mycket märkligt!
    Försök njuta extra vid de tillfällen det känns bra, om liten rör sig mycket, lägg händerna på magen och blunda och njut! Det är ett riktigt mirakel du bär på och liten lever varje dag till motsatsen skulle visa annorlunda! Många kramar!! Och grattis till graviditetspenningen!

Ditt inlägg får mig att storgråta!! 8-9 v kvar?! 8-9v kvar!!!!! Det är ju snart! Det är inom en överskådlig tid! Herregud!!! 

Dina ord lugnar verkligen. Jag känner precis så som du skriver om första graviditeten, och det är så himla skönt att bara veta att man inte är ensam och att det går bra trots hemska tankar. TACK!!! :')
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-11-10 21:06:21 följande:

Åh nu gråter jag krokodiltårar! Tack för dina fina ord och din fantastiska inställning! Gulle dig <3
    Varit en extremt jobbig kväll men försöker intala mig själv att bebis ligger inåt och bökar så jag ej känner... Vem vet, ingen. Hoppas vakna av bus imorgon bitti.

Stor kram!!!
  • Linda8110

Fifan vilken jobbigt eftermiddag det varit... Ringde BB efter lunch och beskrev min oro och de ville att jag skulle komma in så jag åkte dit. Barnmorskan hittade inget hjärtljud med vare sig tratten eller maskinen. Hon snabbt ut, hämtade läkaren på 10 sekunder, in med UL apparaten. Barnmorskan frågade om jag är ensam eller har en man. Jag började gråta. Läkaren konstaterade på 5 sekunder att hjärtat slog. Kändes som om vi alla hade panik.... Nu är jag halvdöd hemma i soffan...

• Love is everything

Jisses, vilken pärs för dig! Slappna nu av och tänk att liten har det jättebra där inne! Passa på att lägg upp fötterna och fira chokladens dag!

Haha, vad söta ni är! Känns skönt att kunna bidra med något positivt när man själv varit i samma sits.

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-11 15:05:12 följande:

Fifan vilken jobbigt eftermiddag det varit... Ringde BB efter lunch och beskrev min oro och de ville att jag skulle komma in så jag åkte dit. Barnmorskan hittade inget hjärtljud med vare sig tratten eller maskinen. Hon snabbt ut, hämtade läkaren på 10 sekunder, in med UL apparaten. Barnmorskan frågade om jag är ensam eller har en man. Jag började gråta. Läkaren konstaterade på 5 sekunder att hjärtat slog. Kändes som om vi alla hade panik.... Nu är jag halvdöd hemma i soffan...

Men fy fan... Usch vad obehagligt! Vilket trauma! Men underbart att bebis mår bra. Hoppas att du också gör det <3 
  • Linda8110

Tack fina ni! Grejen är att jag har svårt att slappna av ändå eftersom jag ej känner bebben. Svårt att släppa känslan jag fick när jag trodde att det hela var över. Hoppas få sova inatt och att morgondagen blir bättre! Är nog dags att boka en tid hos min terapeut

• Cyanea

Det mesta blir bättre efter en natts sömn. Ladda upp med mysiga filmer eller serier så du inte behöver ligga och grubbla om du inte somnar. Och terapeut låter som en bra idé. Usch att det ska vara så oroligt att vänta barn :( 

Men nu är vi snart i mål - med friska, levande, fina bebisar <3 

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-11 19:54:55 följande:

Det mesta blir bättre efter en natts sömn. Ladda upp med mysiga filmer eller serier så du inte behöver ligga och grubbla om du inte somnar. Och terapeut låter som en bra idé. Usch att det ska vara så oroligt att vänta barn :( 

Men nu är vi snart i mål - med friska, levande, fina bebisar <3 

Ska på möte med läkaren på BB i mitten på december. Ska be dem plocka ut pyret så snart det är ok att göra det. Kommer de förmodligen inte göra, men fråga kan man alltid :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015