• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-02 15:07:13 följande:

Tror det är magsyra och magsäcken som trycker på. Livmodern ligger strax ovanför naveln nu och längre upp än den kommer inte bebben ännu :)

Nä men det som ligger ovanför trycks ju uppåt när pyret trycker uppåt.
  • Linda8110

Haha ja tjejer nog trycker det på överallt redan nu :)

Fått tid till läkaren på mvc imorgon em! Hurra! Tacksam att det ej tog 1v.

• Love is everything

Härligt Linda8110!!

Här är en annan som har lilleman högt upp, gärna under höger revben med rumpan. Det har börjat bukta ut ordentligt där och så blir det stenhårt ibland. Storebror låg också så med rumpan, fast på vänstra sidan sista 10 veckorna typ... Fick luta mig åt sidan när jag skulle äta och kunde knappt köra bil.

• Lady1986

Härligt Linda 8110 :) Jag har ett par dagar kvar, sen är jag där jag med. Idag ska vi iväg och lyssna på lillens hjärta :) Det ska bli kul, har hört att det ska vara en riktigt häftig upplevelse :) Min knodd har de senaste dagarna legat och försökt typ borra sig ut genom magen på höger sida om naveln haha. Den vägen kommer han ju inte ut iaf!

• Linda8110

Träffade läkaren idag och kommer börja jobba 50% från och med imorgon. Känns sååå skönt!

Min barnmorska var så söt när jag satt och väntade på läkaren. Hon sa "kom in till mig och vänta istället". Jag vickade på huvudet och bad henne lyssna på hjärtat så det fick jag göra. ;)

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-03 05:57:17 följande:

Woop woop ÄNTLIGEN tvåsiffrigt! :D

Yay!!! Grattis :D Visst känns det häftigt!? 
    Love is everything skrev 2015-11-03 06:41:32 följande:

Härligt Linda8110!!

Här är en annan som har lilleman högt upp, gärna under höger revben med rumpan. Det har börjat bukta ut ordentligt där och så blir det stenhårt ibland. Storebror låg också så med rumpan, fast på vänstra sidan sista 10 veckorna typ... Fick luta mig åt sidan när jag skulle äta och kunde knappt köra bil.

Haha, vad ska de där uppe och göra ;) Hur känner du att det är just rumpan? Jag känner en del, men har ingen aning om vad som är vad på henne...! 
    Lady1986 skrev 2015-11-03 11:56:38 följande:

Härligt Linda 8110 :) Jag har ett par dagar kvar, sen är jag där jag med. Idag ska vi iväg och lyssna på lillens hjärta :) Det ska bli kul, har hört att det ska vara en riktigt häftig upplevelse :) Min knodd har de senaste dagarna legat och försökt typ borra sig ut genom magen på höger sida om naveln haha. Den vägen kommer han ju inte ut iaf!

Naaw, hjärtljud är underbart att höra <3 Hur gick det för dig? Haha, känner igen den där känslan, då känns det verkligen som en liten alien man har i magen ;) 
    Linda8110 skrev 2015-11-03 19:21:28 följande:

Träffade läkaren idag och kommer börja jobba 50% från och med imorgon. Känns sååå skönt!

Min barnmorska var så söt när jag satt och väntade på läkaren. Hon sa "kom in till mig och vänta istället". Jag vickade på huvudet och bad henne lyssna på hjärtat så det fick jag göra. ;)

Åh vad skönt att höra! Du ska inte behöva pressa dig. Vad härligt att du verkar ha en så go barnmorska :) 

• Cyanea

Idag var jag en snabbis på MVC för att lämna mitt urinprov för odling. De är helt underbara på min MVC, jag känner mig väl omhändertagen av dem. Dessvärre fick jag reda på att min ordinarie BM är sjukskriven och kommer vara det en längre period. Jag är inte jätteförtjust i min BM, men det känns lite snopet att i v. 28 inte ha en fast BM att höra av mig till när saker händer. Jag är ju trygg på min MVC, men det hade ju varit skönt att ha lite kontinuitet i besöken. Förra besöket var det vikarie av andra skäl, nästa gång är det en annan vikarie... Suck! Vad ska man göra? 

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-03 22:35:57 följande:

Idag var jag en snabbis på MVC för att lämna mitt urinprov för odling. De är helt underbara på min MVC, jag känner mig väl omhändertagen av dem. Dessvärre fick jag reda på att min ordinarie BM är sjukskriven och kommer vara det en längre period. Jag är inte jätteförtjust i min BM, men det känns lite snopet att i v. 28 inte ha en fast BM att höra av mig till när saker händer. Jag är ju trygg på min MVC, men det hade ju varit skönt att ha lite kontinuitet i besöken. Förra besöket var det vikarie av andra skäl, nästa gång är det en annan vikarie... Suck! Vad ska man göra? 

Hoppas odlingen ser bra ut :)
    Usch vad jobbigt att få en massa vikarier i detta känsliga läge... Men alla BM är ju också människor. Vi får hoppas att alla vikarier är bra eller att en och samma vikarie kanske får stanna ett tag. Snart är våra bebisar ute i alla fall, ganska snart i alla fall hihi
  • Lady1986

Cyanea: Det var härligt att höra hjärtljuden :) allt lät som det skulle. Sen kände hon lite och bebis låg tvärs över magen som en hängmatta haha.

Hoppas du får bra resultat på odlingen! Och hoppas du trivs med nästa bm du träffar :/ som Linda811 kan det ju bli en vik som stannar länge sen.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015