• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Cyanea

Tack tjejer. Det kan ju bli hur bra som helst, så vi får hoppas på det. 

Jag tyckte att gårdagens BM sa att de skulle höra av sig med svar om odlingen när de visste. Hittade de inget skulle de höra av sig idag, annars skulle jag få svar på läkartiden imorrn. Det är så jag uppfattade det, så jag hoppas att det är så. Ingen har ringt idag i alla fall. 

Hoppas märkligt nog att odlingen ska visa på UVI...! Det vore en så enkel lösning på problemet med sammandragningarna, även om jag förstås inte vill vara sjuk eller ta mediciner. Jag vill inte dra ner ytterligare på tempot och jag vill inte att hon ska komma orimligt tidigt. 

• Linda8110

Nu har jag i alla fall beslutat mig för att gå och ta influensavaccinet! Jag har forskat runt så mycket hos alla jag känner som har kunskap samt läst mycket och tittat på tv-doktorn som sa att det är det absolut bästa man kan göra som gravid för att barnet ska få en bra start och att minska risken för att man själv blir väldigt sjuk. Så ja, på fredag eller i början av nästa vecka ska jag knata till VC och sticka mig i armen. Min BM blev så glad när jag sa att jag ändrat mig och ska ta det haha.

• maka011

Idag har jag och pyret varit på spa. Och det har varit en gudomlig dag!Sa till the hubbie efteråt att i julklapp önskar jag mig att få bli fisk så jag kan flyta runt jämt. :)

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-04 23:29:13 följande:

Idag har jag och pyret varit på spa. Och det har varit en gudomlig dag!Sa till the hubbie efteråt att i julklapp önskar jag mig att få bli fisk så jag kan flyta runt jämt. :)

Hihi lät mysigt!
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-05 06:09:32 följande:

Hihi lät mysigt!

Det var underbart! Det är ett hett tips. Var fantastiskt skönt att bara flyta runt i varmt vatten.
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-05 08:12:00 följande:
    Det var underbart! Det är ett hett tips. Var fantastiskt skönt att bara flyta runt i varmt vatten.
    Jag får inte bada så inget för mig just nu. Men låter himla skönt :)
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-04 21:21:06 följande:

Nu har jag i alla fall beslutat mig för att gå och ta influensavaccinet! Jag har forskat runt så mycket hos alla jag känner som har kunskap samt läst mycket och tittat på tv-doktorn som sa att det är det absolut bästa man kan göra som gravid för att barnet ska få en bra start och att minska risken för att man själv blir väldigt sjuk. Så ja, på fredag eller i början av nästa vecka ska jag knata till VC och sticka mig i armen. Min BM blev så glad när jag sa att jag ändrat mig och ska ta det haha.

Det låter väl jättebra. Berätta gärna hur det går! Tänker att jag nog också kommer att ta det, men fegar lite smått för att jag inte vill bli sjuk ;) 
    maka011 skrev 2015-11-04 23:29:13 följande:

Åh vad härligt!!! Ska också på spa snart, nästa helg. Fick du några restriktioner eller är allt ok att göra? 
  • Cyanea

Nyss hemkommen från läkaren. Världens underbaraste läkare!! Jag har varit hos henne en gång tidigare och var lika förtjust i henne då. Brukar annars avsky läkare... eller, i alla fall känna mig väldigt korkad. 

Nu är tappen ordentligt kollad på alla sätt och vis. Den är tittad på, känd på och ultraljudad, och den ser kanon ut. Hon mätte inte supernoga, men fick fram att den var mellan 3-4 cm lång och stängd. Den öppnade sig inte heller när jag hostade. Livmodern reagerade inte på tryck, så den är inte överkänslig heller. Hon var helt lugn och sa att mina sammandragningar är helt ok då, jag behöver inte ändra något i vardagen mer än att lyssna på kroppen när jag får ont. Underbart!!

Dock hade provsvaren inte kommit, så vi vet inte om jag har UVI än. Skulle det vara positivt ska de göra ännu en odling och därefter eventuellt sätta in antibiotika. 

Superskönt att veta att jag inte kommer föda inom den närmaste tiden, det är ju annars min stora noja :D 

När hon kollade med VUL visade hon hur nära Litens huvud är min urinblåsa, och det är inte så konstigt att jag behöver kissa jämt och jämt. Urinblåsan ligger helt klämd under livmodern. När jag blev förvånad log läkaren och sa "Det är inte så konstigt, nu är du ju höggravid så då blir det så." 

Höggravid, tänkte jag. Har jag kommit så långt nu? Uppenbarligen, för på lördag går jag in i sista trimestern :D 

Hoppas allt är bra med er andra därute <3 

• Love is everything

Precis varit på Auroramottagningen, jättebra BM! Hon förstod oss och kände medlidande. Träffat på henne genom jobbet ett par gånger och så hade vi tydligen träffat henne på BB hemvård efter förra FL. Fått en tid till världens mysigaste gynekolog med i mitten på december, sista samtalet, det är hon som beslutar om det blir snitt eller inte. Skönt att man jobbar där man gör, när man känner till lite av varje.

I tisdags var jag på min bassängträning, jag och fyra pensionärer! Det var jätteskönt, och absolut inte ansträngd. Sista övningen var avslappning med flytkudde runt nacken och sån där skumkorv under knäna och skulderbladen, jisses vad gott! Ligga och lyssna på gamla 80-talsklassiker och guppa runt i varmvatten med 80% betalt! Sämre kan man ha det minsann!

• maka011
    Cyanea skrev 2015-11-05 10:45:53 följande:

Det låter väl jättebra. Berätta gärna hur det går! Tänker att jag nog också kommer att ta det, men fegar lite smått för att jag inte vill bli sjuk ;) Åh vad härligt!!! Ska också på spa snart, nästa helg. Fick du några restriktioner eller är allt ok att göra? 

Inya restriktioner. Fick bara order om att njuta. :) Ja sen säger väl det sig självt att massagestrålarna inte ska riktas mot magen. ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015