Nyss hemkommen från läkaren. Världens underbaraste läkare!! Jag har varit hos henne en gång tidigare och var lika förtjust i henne då. Brukar annars avsky läkare... eller, i alla fall känna mig väldigt korkad.
Nu är tappen ordentligt kollad på alla sätt och vis. Den är tittad på, känd på och ultraljudad, och den ser kanon ut. Hon mätte inte supernoga, men fick fram att den var mellan 3-4 cm lång och stängd. Den öppnade sig inte heller när jag hostade. Livmodern reagerade inte på tryck, så den är inte överkänslig heller. Hon var helt lugn och sa att mina sammandragningar är helt ok då, jag behöver inte ändra något i vardagen mer än att lyssna på kroppen när jag får ont. Underbart!!
Dock hade provsvaren inte kommit, så vi vet inte om jag har UVI än. Skulle det vara positivt ska de göra ännu en odling och därefter eventuellt sätta in antibiotika.
Superskönt att veta att jag inte kommer föda inom den närmaste tiden, det är ju annars min stora noja :D
När hon kollade med VUL visade hon hur nära Litens huvud är min urinblåsa, och det är inte så konstigt att jag behöver kissa jämt och jämt. Urinblåsan ligger helt klämd under livmodern. När jag blev förvånad log läkaren och sa "Det är inte så konstigt, nu är du ju höggravid så då blir det så."
Höggravid, tänkte jag. Har jag kommit så långt nu? Uppenbarligen, för på lördag går jag in i sista trimestern :D
Hoppas allt är bra med er andra därute <3