• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Lady1986

Vilka fina, härliga magar!

Jag är hemma från jobbet idag. Har haft så ont i höfterna under natten och har inte hittat någon liggställning som funkar. Det blev med andra ord inte mkt till sömn så jag åkte till jobbet och öppnade och sen åkte hem när kollegorna kom. Försöker sova middag nu men det funkar ju liksom inte riktigt heller. Får prova sova sittandes snart :/ Någon som har något tips?

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-08 16:30:07 följande:

Magen i v.26+3 :)

Wow!!! Vad snygg du är! Härlig mage <3 
    Lady1986 skrev 2015-11-09 14:12:52 följande:

Jag är hemma från jobbet idag. Har haft så ont i höfterna under natten och har inte hittat någon liggställning som funkar. Det blev med andra ord inte mkt till sömn så jag åkte till jobbet och öppnade och sen åkte hem när kollegorna kom. Försöker sova middag nu men det funkar ju liksom inte riktigt heller. Får prova sova sittandes snart :/ Någon som har något tips?

Men stackars :( När jag har så ont brukar jag bulla upp med kuddar överallt så höften avlastas så mycket det bara går. Jag har en kudde mellan låren, en mellan vaderna, en bakom ryggen, en under magen. Värmekudde kan lindra något. Och ryggmassage från maken ;) 

Det som tyvärr funkar bäst för mig är att smälla i mig maxdos med paracetamol. Jag undviker det så långt det bara går, men när inte ens sovandet funkar ger jag upp. Tack och lov brukar det göra att det blir bättre längre än effekten sitter i, så jag antar att jag plötsligt slutar belasta kroppen fel så den mår bättre. 

Hoppas det snart blir bättre, vännen <3 
  • Poffa
    Cyanea skrev 2015-11-07 10:20:03 följande:

Det låter jättetufft att jobba så många tummar per dag!! Och det låter som att det börjar bli dags för din arbetsgivare att inse att du snart ska försvinna, så det kanske är lika bra att du får mindre att göra ;) 

Lycka till med vagnarna, berätta gärna om du fastnar för någon sen :) Har inte beställt än, så jag är jättenyfiken på hur andra tänker kring valet. 

Ska ta ett snack med chefen om att lägga upp en nertrappningsplan. Tror det är lätt för mig att köra på som vanligt eftersom jag hittills haft så lite besvär och inte behövt vara borta från jobbet en minut. Det smittar av på chefen

Vi fastnade för en Emmaljunga Viking. Dels för att den är så liten och smidig. Går in i vår lilla bil. Sen funkade den bra för oss att köra, vi är ganska långa båda och en del vagnar funkar verkligen inte. Skönt handtag bra lufthjul där framhjulen gick att låsa. Ja det var de aspekterna vi fastnade för.

Fina magar ni har!
  • maka011
    Lady1986 skrev 2015-11-09 14:12:52 följande:

Har du provat gravidkudde? Den avlastar skönt.
  • Lady1986

Cyanea: Tack för tips! Jag är inte så mkt för tabletter men det får nog bli alvedon innan läggdags ikväll. Har testat kuddar förr men de rackarna hamnar bara på golvet :p Har ett stort överkast som jag ska testa att rulla ihop, det kanske stannar kvar.

Maka011: Nej, de måste jag kolla upp! Tack.

• maka011
    Lady1986 skrev 2015-11-09 19:11:37 följande:

Cyanea: Tack för tips! Jag är inte så mkt för tabletter men det får nog bli alvedon innan läggdags ikväll. Har testat kuddar förr men de rackarna hamnar bara på golvet :p Har ett stort överkast som jag ska testa att rulla ihop, det kanske stannar kvar.

En gravidkudde ligger där den ligger. ;) Nä men skämt åsido så är det väldigt skönt med en sån kudde.
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-11-09 17:05:25 följande:
    Ska ta ett snack med chefen om att lägga upp en nertrappningsplan. Tror det är lätt för mig att köra på som vanligt eftersom jag hittills haft så lite besvär och inte behövt vara borta från jobbet en minut. Det smittar av på chefen

Vi fastnade för en Emmaljunga Viking. Dels för att den är så liten och smidig. Går in i vår lilla bil. Sen funkade den bra för oss att köra, vi är ganska långa båda och en del vagnar funkar verkligen inte. Skönt handtag bra lufthjul där framhjulen gick att låsa. Ja det var de aspekterna vi fastnade för.

Fina magar ni har!
    Bra! Det är liksom inte så lång tid kvar nu ;) Oavsett om du mår bra eller inte kommer de behöva "fasa ut" dig, och du behöver träna dig på att ta det lugnt ;) 

Vi gillade också den :D Supersmidig i stan och om man inte har gigantisk bil. Och fin, tycker jag :) Lufthjul känns helt klart trevligare att köra på ojämnt underlag. Vi är nog dock mer inne på Super Viking, men inte jättestor skillnad mellan dem. 
    Lady1986 skrev 2015-11-09 19:11:37 följande:

Inte jag heller, hatar att behöva ta dem... Men man ska väl överleva graviditeten också ;) Oooh, överkast låter som att det kan vara en bra idé! Är i och för sig rätt så inne på gravidkudden maka011 föreslår :)
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-11-09 22:08:11 följande:

Bra! Det är liksom inte så lång tid kvar nu ;) Oavsett om du mår bra eller inte kommer de behöva "fasa ut" dig, och du behöver träna dig på att ta det lugnt ;) 

Vi gillade också den :D Supersmidig i stan och om man inte har gigantisk bil. Och fin, tycker jag :) Lufthjul känns helt klart trevligare att köra på ojämnt underlag. Vi är nog dock mer inne på Super Viking, men inte jättestor skillnad mellan dem. Inte jag heller, hatar att behöva ta dem... Men man ska väl överleva graviditeten också ;) Oooh, överkast låter som att det kan vara en bra idé! Är i och för sig rätt så inne på gravidkudden maka011 föreslår :)

Den är ett hett tips. Har varianten som ser ut som ett c. Ligger man på sidan mot kudden avlastar den magen skönt och man kan ligga halvt på rygg på ett gott sätt. Har lagt en extra kudde på andra sidan så kan jag ligga på den sidan också och få avlastning för magen.
  • Linda8110

Usch vaknat med en sådan obehaglig känsla idag av att denna graviditet inte kommer sluta väl... Kan inte förklara, det är bara en hemsk känsla...

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-10 05:15:24 följande:

Usch vaknat med en sådan obehaglig känsla idag av att denna graviditet inte kommer sluta väl... Kan inte förklara, det är bara en hemsk känsla...

Tror att du har ångest. Har själv den känslan med jämna mellanrum och får panik. Det är så mycket känslor inblandade med våra små mirakel så det är inte konstigt att det bubblar upp ibland. Så oroa dig inte, jag tror inte att din kropp "känner på sig" vad som komma skall, det är bara massor med gammal rädsla som tittar fram med sin fula nuna. 

Ska själv gå första gången till MVC's psykolog för mina besvär med sådana tankar. Kanske vore det något för dig också? 

Stor kram, vännen. Ge inte för mycket utrymme för tankarna, för de är inte sanna. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015