• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Lady1986

Tjejer, jag fick hela graviditetspenningen beviljad! :) Woop woop! Så fr.o.m. 16:e december är jag hemma. Grattis till mig, jag är så glad!

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-05 17:12:18 följande:

Tjejer, jag fick hela graviditetspenningen beviljad! :) Woop woop! Så fr.o.m. 16:e december är jag hemma. Grattis till mig, jag är så glad!

Åh GRATTIS!!! Jag vill också!!!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-05 14:09:53 följande:

Förresten så gick jag under 100 dagars strecket idag! :)

Woop woop! Det var en så härlig känsla :)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-11-05 12:10:42 följande:

Precis varit på Auroramottagningen, jättebra BM! Hon förstod oss och kände medlidande. Träffat på henne genom jobbet ett par gånger och så hade vi tydligen träffat henne på BB hemvård efter förra FL. Fått en tid till världens mysigaste gynekolog med i mitten på december, sista samtalet, det är hon som beslutar om det blir snitt eller inte. Skönt att man jobbar där man gör, när man känner till lite av varje.

I tisdags var jag på min bassängträning, jag och fyra pensionärer! Det var jätteskönt, och absolut inte ansträngd. Sista övningen var avslappning med flytkudde runt nacken och sån där skumkorv under knäna och skulderbladen, jisses vad gott! Ligga och lyssna på gamla 80-talsklassiker och guppa runt i varmvatten med 80% betalt! Sämre kan man ha det minsann!

Gud vad skönt att det kändes så bra!
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-11-05 17:37:29 följande:

Åh GRATTIS!!! Jag vill också!!!

Jobbade du också med de yngre barnen? Min bm sa iaf att hon aldrig hört talas om någon som arbetar med de yngre barnen och inte fått det till beviljat. Håller tummarna för dig!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-05 20:16:45 följande:
    Jobbade du också med de yngre barnen? Min bm sa iaf att hon aldrig hört talas om någon som arbetar med de yngre barnen och inte fått det till beviljat. Håller tummarna för dig!
    Ja det gör jag :) Läkaren jag var hos i tisdags sa tvärtom, att det är väldigt sällsynt att förskollärare får. Vilket han tyckte var galet. De inom vården får nästan alltid.
  • Cyanea
    Love is everything skrev 2015-11-05 12:10:42 följande:

Precis varit på Auroramottagningen, jättebra BM! Hon förstod oss och kände medlidande. Träffat på henne genom jobbet ett par gånger och så hade vi tydligen träffat henne på BB hemvård efter förra FL. Fått en tid till världens mysigaste gynekolog med i mitten på december, sista samtalet, det är hon som beslutar om det blir snitt eller inte. Skönt att man jobbar där man gör, när man känner till lite av varje.

I tisdags var jag på min bassängträning, jag och fyra pensionärer! Det var jätteskönt, och absolut inte ansträngd. Sista övningen var avslappning med flytkudde runt nacken och sån där skumkorv under knäna och skulderbladen, jisses vad gott! Ligga och lyssna på gamla 80-talsklassiker och guppa runt i varmvatten med 80% betalt! Sämre kan man ha det minsann!

Skönt att höra dig så positiv :D Hoppas att även nästa samtal går bra då så du får ditt snitt! 
    maka011 skrev 2015-11-05 14:09:11 följande:
    Inya restriktioner. Fick bara order om att njuta. :) Ja sen säger väl det sig självt att massagestrålarna inte ska riktas mot magen. ;)
    Tack för infon, då vet jag! Åh vad jag ska njuta :D 

Och STORT GRATTIS till att du är under 100-strecket!!! 
    Lady1986 skrev 2015-11-05 17:12:18 följande:

Underbart!!! Jättegrattis :D

• nesistas

Hej fina Gravid-vänner!

Har inte varit inne på ett tag, fortfarande fullt upp efter flytten. Är fortsatt halvtidssjukskriven för sammandragningar men senaste läkarundersökningen visade att min livmodertapp inte påverkats mer (något förkortad men ingen fara enligt läkaren) så sjukskrivningen verkar fungera, skönt. Idag var det dags för ultraljud och notch, vi fick se Lillasyster Yster en snabb titt på skärmen och fick bekräftat att ja, det är verkligen en lillasyster där inne, innan läkaren övergick till undersökning av själva moderkaka/blod/syretillförsel. Allt såg fint ut, skönt.

Börjar känna mig riktigt stor nu, puh. Så snart vi fått upp spegeln på väggen ska jag posta en ny magbild åt er. Glad

Imorgon är en stor dag, 100 dagar kvar för mig!
     Kram, var rädda om er allihop!

• Cyanea
    nesistas skrev 2015-11-05 22:55:41 följande:

Hej fina Gravid-vänner!

Har inte varit inne på ett tag, fortfarande fullt upp efter flytten. Är fortsatt halvtidssjukskriven för sammandragningar men senaste läkarundersökningen visade att min livmodertapp inte påverkats mer (något förkortad men ingen fara enligt läkaren) så sjukskrivningen verkar fungera, skönt. Idag var det dags för ultraljud och notch, vi fick se Lillasyster Yster en snabb titt på skärmen och fick bekräftat att ja, det är verkligen en lillasyster där inne, innan läkaren övergick till undersökning av själva moderkaka/blod/syretillförsel. Allt såg fint ut, skönt.

Börjar känna mig riktigt stor nu, puh. Så snart vi fått upp spegeln på väggen ska jag posta en ny magbild åt er. Glad

Imorgon är en stor dag, 100 dagar kvar för mig!
     Kram, var rädda om er allihop!

Härligt att tappen ser bra ut :D Tråkigt med sammandragningar, men det är bra att du är hemma och tar det lite lugnare. Eller det kanske inte blir så lugnt med barn och flytt? ;) 

Ser verkligen fram emot en ny magbild :D Och välkommen under 100 dagar! Kram på dig! 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015