nesistas skrev 2015-11-16 21:25:26 följande:
Hej fina vänner!
Kan bara instämma med Love is everything! Både om BB-väskan och skötbord/skötbädd hemma. Med storebror kostade vi på att installera dyr dimmer i badrummet på övervåningen i huset men kom sedan bara att byta blöjor i badrummet på nedervåningen (utan dyr dimmer). Vi använde också bara skötbordet den första månaden och hade sedan den lösa skötbädden direkt på golvet. Vi blev tipsade av BVC att så fort bebis börjar bli rörlig och vilja vända sig/snurra runt är det mycket säkrare att byta på skötbädden direkt på golvet. Inte den bästa ställningen för mamma eller pappa men säkraste för bebis, ingen fallhöjd.
Vi har en hel del sparat från storebror (syskonlängtan har vi ju levt med under alla år och jag har inte kunnat förmå mig att sälja av alla babysaker..) Vi behöver dock köpa en babysitter, ny amningskudde och funderar starkt på att köpa en babybay eller babycrib som man kan ställa precis in till vår stora säng. Storebror sov i ett babynest mellan oss första månaderna, vilket kändes jättebra. Nu är vi ju redan två vuxna och en nattvandrande emellanåt mörkrädd sjuåring som trängs i sängen (och ofta en tjock katt som ligger i mitten) så känns säkrare denna gång att bebis ligger bredvid mig men ändå i en egen säng. Vad tror ni om babybay? Någon av er andra som har barn som provat? Vi har spjälsäng kvar, så den kan vi byta till när bebis efter 3-4 månader vuxit ur den första minisängen.
Idag har jag gått in i v 28 (27+0) och tredje trimestern! Det var flera veckor sedan och en annan bostad, men här är en ny bild! Den blev lite suddig men den växande barbamamman syns tillräckligt
Bebis är lite mindre än kurvan enligt notch-UL för 2 veckor sen, men jisses vad hon vill ha mycket utrymme. Magen växer, baken växer och jag har expanderat ca 6-7 cm i höftbredd. Totalt har jag gått upp ca 7-8 kg hittills, men som sagt jag sväller åt alla håll och kanter....
Kram på er!
Grattis och välkommen till SISTA STRÄCKAN!! Du är jättefin <3
Linda8110 skrev 2015-11-17 05:42:10 följande:
En kompis och jag (en lika knäpp en som också är gravid) började skämta om hur förvånad jag skulle bli om det kom ut en hund istället för en bebis. Eftersom jag förmodligen har en tös i magen så tänkte jag att kanske detta skulle passa som min lilla tik hahaha
Hihihihi XD
Lady1986 skrev 2015-11-17 06:21:40 följande:
Usch, nu är det jag som oroar mig för bebis som rör sig lite. Jag har känt väldigt mkt de senaste dagarna men igår var det lugnt och inatt var det lugnt. Låg och smekte magen nu och kände hur det rörde sig, men det är lite segt alltså.
Usch, hatar de dagarna... Men det räcker alldeles utmärkt med att det rör sig och inte är regelrätta sparkar, så vitt jag fått veta. Min lilla kotte gör fortfarande så, men det är lättare att känna nu i v. 30.
Kanske funkar det inte för dig, men jag brukar känna efter var hon ligger med händerna. Är det en dag jag inte känner mycket och jag känner hennes kropp tydligt känns det logiskt att hon sparkar inåt och att jag därför känner mindre.