• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110

Åh en sådan där dålig dag idag! Trots att målet med v.30 idag är nått...
    Hade hemskt ont igår som kom när jag skulle kissa på kvällen. Krampade i hela underlivet och nedre delen av magen. Kändes som om jag skulle svimma. Trots att jag slutade kissa så slutade det ej göra ont. La mig och vilade och ringde sedan BB. BM tyckte att det lät som sammandragningar och sa åt mig att duscha varmt samt lägga mig och vila sedan. Gjorde som hon sa och det lättade.

Idag har det känts bättre, men ilade till på väg hem från jobbet. Bebisen har jag känt av men väldigt lite. Blir orolig direkt. Jag är HOPPLÖS! Var ju ändå hos BM och lyssnade på bebisens hjärta igår också. Har en tid på tisdag igen.

• maka011
    Love is everything skrev 2015-11-26 12:23:24 följande:

Cyanea: Åh, tack! Ja, visst är det bra att höra olika sidor?

Vad roligt!! Kan verkligen sakna någon att prata om allt som hör ivf till... Det är aldrig det samma med andra.

Någon som funderat på om vi skulle starta en facebookgrupp (sluten för bara oss) där vi kan lägga upp bilder och prata vidare om allt även när de fötts? Någon som är intresserad?

Jag är på!
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-26 15:18:02 följande:

Åh en sådan där dålig dag idag! Trots att målet med v.30 idag är nått...
    Hade hemskt ont igår som kom när jag skulle kissa på kvällen. Krampade i hela underlivet och nedre delen av magen. Kändes som om jag skulle svimma. Trots att jag slutade kissa så slutade det ej göra ont. La mig och vilade och ringde sedan BB. BM tyckte att det lät som sammandragningar och sa åt mig att duscha varmt samt lägga mig och vila sedan. Gjorde som hon sa och det lättade.

Idag har det känts bättre, men ilade till på väg hem från jobbet. Bebisen har jag känt av men väldigt lite. Blir orolig direkt. Jag är HOPPLÖS! Var ju ändå hos BM och lyssnade på bebisens hjärta igår också. Har en tid på tisdag igen.

Usch, obehagligt :( Hatar såna där dåliga dagar, men det är väl kanske bara att acceptera att vi har dem. Det är säkert inget fel på ditt lilla mirakel, utan bara att du är orolig och barnet är lite trött. 

Dock tycker jag ändå att du ska höra av dig igen till förlossningen och se om du inte kan få komma in och kika så allt är bra om du fortsätter att känna dig så orolig. Tror som sagt inte att något är fel, men med vår resa i bagaget är det svårt att bara släppa oron. 

Du är inte ensam om att känna den där oron i tid och otid, hoppas att din lille plutt snart börjar stöka omkring så du kan pusta ut <3 
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-26 16:25:34 följande:
    Usch, obehagligt :( Hatar såna där dåliga dagar, men det är väl kanske bara att acceptera att vi har dem. Det är säkert inget fel på ditt lilla mirakel, utan bara att du är orolig och barnet är lite trött. 

Dock tycker jag ändå att du ska höra av dig igen till förlossningen och se om du inte kan få komma in och kika så allt är bra om du fortsätter att känna dig så orolig. Tror som sagt inte att något är fel, men med vår resa i bagaget är det svårt att bara släppa oron. 

Du är inte ensam om att känna den där oron i tid och otid, hoppas att din lille plutt snart börjar stöka omkring så du kan pusta ut <3 
    Tack fina!

Pyret rör på sig, bara lite slö... Vet att den lever i alla fall. Är bara en dålig dag. Spar mina BB besök till dagar när jag ej känner något. Men jag är sååå glad att bo i en stad där det tar 10 minuter med bilen till det BB vi valt samt där det går att få vård om man behöver på några minuter. Skulle jag sitta ute på landet i detta läge skulle jag ha panik jämt haha
  • Love is everything

Nu har jag startat en grupp! Sök på samma titel som vi heter här, symbolen är en lila ikon med en nalle på. Ansök om att gå med så godkänner jag!

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-26 17:36:02 följande:
    Tack fina!

Pyret rör på sig, bara lite slö... Vet att den lever i alla fall. Är bara en dålig dag. Spar mina BB besök till dagar när jag ej känner något. Men jag är sååå glad att bo i en stad där det tar 10 minuter med bilen till det BB vi valt samt där det går att få vård om man behöver på några minuter. Skulle jag sitta ute på landet i detta läge skulle jag ha panik jämt haha
    Skönt att den rör sig, då är det säkert helt ok. Jag har börjat försöka "visualisera" barnet framför mig. Efter en aktiv dag eller en dag jag själv gjort en del känns det liksom mer naturligt att Liten inte är lika pigg som vanligt. Tänker mig att bebis måste vila rätt mycket och säkert påverkas av alla ljud omkring mig samt hur jag själv mår. Små barn ska ju sova väldigt, väldigt mycket, framförallt när de växer. 

Instämmer på den punkten, det är skönt att det är nära in så man kan kasta sig iväg när som helst och inte behöva köra flera mil för att få hjälp. 
    Love is everything skrev 2015-11-26 19:09:24 följande:

Nu har jag startat en grupp! Sök på samma titel som vi heter här, symbolen är en lila ikon med en nalle på. Ansök om att gå med så godkänner jag!

Åh vad roligt!! Ska skicka en ansökan snarast :D 
  • Cyanea
    Love is everything skrev 2015-11-26 19:09:24 följande:

Hmm, jag lyckas inte hitta den. Är det en dold grupp? (vilket vore himla bra, jag har inte gått ut på FB med at
  • Lady1986

Tänkte precis fråga hur man hittar gruppen? Får se om jag går med eller inte, vi har inte varit öppna med vår ivf.

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-11-26 20:34:43 följande:

Tänkte precis fråga hur man hittar gruppen? Får se om jag går med eller inte, vi har inte varit öppna med vår ivf.

Är den dold ska det inte synas för någon som inte är medlem i gruppen. Har varit med i ett gäng såna grupper utan att någon utanför kunnat se :) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015