• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-29 16:57:19 följande:

Idag är det den 29:e - bara två månader kvar tills Liten är beräknad!!! Inte för att app-helvetet tänker låtsas om det, den verkar ha ett helt eget system för kalendermånader, men det struntar jag i ;) 

Coolt! :)
  • nesistas

Idag är det den 29:e - bara två månader kvar tills Liten är beräknad!!! Inte för att app-helvetet tänker låtsas om det, den verkar ha ett helt eget system för kalendermånader, men det struntar jag i ;) 

Wow, häftig känsla
    Kram på er, Nesistas
  • Poffa

Härlig känsla! Appen i all ära men en hederlig gammal kalender ljuger aldrig
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-12-01 06:25:15 följande:
    Härlig känsla! Appen i all ära men en hederlig gammal kalender ljuger aldrig
    Hahaha - klockrent! Nej, du har rätt - kalendern lär väl inte ljuga för mig ;) 
  • Poffa

Den här veckan känns som att många milstolpar har passerat. Konstigt att man hänger upp sig på vissa veckor dagar osv. Vi har iallafall passerat 75 % och under 70 dagar kvar. Jätteviktigt i mitt småknäppa huvud.

Idag ska barnrum met fixas. Möbler har kommit hem från Ikea. Bebis kläder ska tvättas. Mysigt kommer det bli.

Hur är det med er andra?

• Cyanea
    Poffa skrev 2015-12-05 08:02:48 följande:

Den här veckan känns som att många milstolpar har passerat. Konstigt att man hänger upp sig på vissa veckor dagar osv. Vi har iallafall passerat 75 % och under 70 dagar kvar. Jätteviktigt i mitt småknäppa huvud.

Idag ska barnrum met fixas. Möbler har kommit hem från Ikea. Bebis kläder ska tvättas. Mysigt kommer det bli.

Hur är det med er andra?

Vad härligt! Det är väl jättebra med små milstolpar längs vägen :) Har man inte det blir allt mest ett långt, tungt sjok, så det låter väl jättebra! 

Åh vad roligt! Vad ska ni ha för möbler i barnrummet? Vi har fortfarande inte kommit fram till mer än att vi vill ha en byrå och en fåtölj...! 

Här är det bra, tack. Liten är piggelin nu på morgonen, så då är jag glad. Har tyvärr haft supermycket sammandragningar i veckan (var 6:e minut i onsdags em/kväll) och problem med ligamentsmärtor, men annars bara bra :) 

Hur är det själv? Och grattis till "under 10 veckor" :D 
  • Cyanea

Idag skulle vi äta middag hos ett par vänner, men tji fick jag! Det var en babyshower som väntade :D Min shoppinglista halverades förmodligen i ett svep. Just nu är jag helt slut, men så himla lycklig. 

• Poffa
    Cyanea skrev 2015-12-05 22:14:56 följande:

Idag skulle vi äta middag hos ett par vänner, men tji fick jag! Det var en babyshower som väntade :D Min shoppinglista halverades förmodligen i ett svep. Just nu är jag helt slut, men så himla lycklig. 

Åh vilken härlig överraskning!

Nu har vi byggt möbler färdigt. Men oj vad trött jag är i kroppen och bebis har inte gillat alla ihop vikta positioner som jag har velat sitta i när jag monterat. Vi satsade på IKEA serie Sundvik. Blev kanon fint.
  • nesistas
    Cyanea skrev 2015-12-05 22:14:56 följande:

Vilken överraskning Cyanea! Och så fina saker! Skrattande

Själv var jag på samtal förra veckan inför planerat snitt. Jätteskönt att veta att det blir planerat snitt och slippa oroa mig för att gå igenom samma dramatik igen som vid förra förlossningen, men så konstigt det kändes att sitta och prata om datum. Vi vet inte än om det blir det datum läkaren sa, det beror på hur många andra snitt som planeras samma vecka, men det skulle kunna vara det datumet som hon sa. Isåfall vet jag redan nu vilken dag Liten kommer, märkligt. (Om hon inte bestämmer sig för att vilja komma ännu tidigare förstås.) Jobbar min sista vecka nu, på fredag går jag hem 100% sjukskriven, skönt. Sammandragningarna har ökat och jag har börjat få ont i bäcken och rygg, så ska bli skönt att få ta det lugnt nu. Vi vill ju att Liten ska stanna i magen ända fram till det är dags. Hjärta

Stor kram på er, Nesistas
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-12-06 18:23:09 följande:
    Åh vilken härlig överraskning!

Nu har vi byggt möbler färdigt. Men oj vad trött jag är i kroppen och bebis har inte gillat alla ihop vikta positioner som jag har velat sitta i när jag monterat. Vi satsade på IKEA serie Sundvik. Blev kanon fint.
    Fantastisk :D Jag som oroat mig så fruktansvärt över hur mycket maken kommer få att göra då jag varit sängliggande de senaste dagarna. Stora delar av listan är avbockad nu :) 

Åh, Sundvik är fina grejer <3 Har ni någon färg också? Har så svårt att bestämma mig... Ville ha ganska mycket grönt men insåg när jag skulle börja kolla efter grejer att allt har "fel" nyans, så nu är jag inne på gammelrosa. Suck, jag som inte skulle ha allt så himla tjejigt...! Ut kommer säkert en pojke också, inte för att pojkar inte kan ha rosa, men jag är i konflikt med mig själv om det just nu ;) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015