• Anonym (TS)

Varför har ni tjejer leggings?

Jag är inte muslim, bara för att poängtera det.

Idag såg jag en brud i u-ringat och leggings. Varför har ni leggings? Är det för att bli betraktad som ett sexobjekt? Varför har ni leggings i ett förhållande dessutom? Gillar ni att få kåta snusk gubbar efter er? 

Kom igen nu... Fram med sanningen
  • Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?
  • Anonym (aniara)

Jag använder tights istället för långbyxor och en längre tröja, aldrig med kort överdel, för att det är bekvämt. Har snygga ben säger folk Flört

• Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 10:39:08 följande:

NEJJJ, så skulle du ju inte svara! Nu måste jag ju erkänna att det var ett tomt hot ju.

Aldrrrrrrrrrrrig att jag bränner mina leggings, men lugn, under kjol och klänning har jag helst något annat.

Hehe, syftar du på marmelucker?
    Drottningen70 skrev 2015-05-14 11:11:46 följande:

Nä. Leggings måste man ha under nåt som hänger över. Sjukt fult när folk använder leggings istället för byxor och exponerar hela arslet och hugget.

Ja det är fruktansvärt, det enda jag kan se som kan vara någorlunda okej är att ha ett par snygga leggings till en lång tunika. Men som byxor, fruktansvärt! Det har jag typ när jag går och drar hemma själv.
  • Boll86

Tycker leggings är rätt fult egentligen, men jävligt bekvämt och just nu är jag gravid så då är det typ mest praktiskt eftersom dom är stretchiga. Så nej, det är självklart inte för att bli betraktad som sexobjekt.

• Schnaa
    Zarch skrev 2015-05-14 12:36:22 följande:

Hehe, syftar du på marmelucker?

Du tänker så?

Ptja, varför inte..

Givetvis har jag en lång stickad tunika/tröja över mina tights.
    It takes a fool to remain sane
  • j a d e d

Vaaaaa. Bör man vara muslim för att använda leggings eller är det muslimers syn på leggings som kåtplagg vi ska diskutera?

Svar till förvirrad leggingslover.

• linnéa001

Jag har ibland leggings på mig hemma. Just nu har jag det för att min dotter kissade på mina mjukisbyxor. Ibland har jag det för att jag vet att min kille tycker att det är sexigt. Jag skulle dock aldrig gå ut i det och förstår inte hur man kan göra det som vuxen. Upp till 10 år är det väl ok att ha det, men inte om man är äldre än så. För mig är det ett hemmaplagg, precis som mjukisbyxor.

På sommaren har jag ibland sådana som är 3/4-långa under kjol och klänning. Dels för att det ofta är för kallt att gå barbent och dels för att mina ben är så otroligt vita att jag riskerar att blända någon om jag är barbent. Fast jag är kanske för gammal för det. Är 34 år.

• neverpreggo

Enligt mig borde leggings gå över rumpan (möjligtvis barn kan vara undantagna det) och då blir det ju som vilka andra strumpbyxor/byxor som helst. Det är vid rumpan som de flesta leggings gör så att rumpan ser konstig ut eller att man ser resårkanten. Så längre topp/linne är snyggast just över där. Man får väl göra som man vill egentligen. Har nu fått två par leggings som jag tänker prova. Jäkligt sköna.

• Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 13:37:43 följande:

Du tänker så?

Ptja, varför inte..

Givetvis har jag en lång stickad tunika/tröja över mina tights.

Ja precis. Hm, tja den där outfiten är inte riktigt min smak men klädde modellen. En annan av oss vanliga dödliga skulle dock se ut som en vuxenbaby i den.
  • Schnaa
    Zarch skrev 2015-05-14 14:29:35 följande:
    Ja precis. smile2.gif Hm, tja den där outfiten är inte riktigt min smak men klädde modellen. En annan av oss vanliga dödliga skulle dock se ut som en vuxenbaby i den.
    Jajajajajajajjajajajajaja... modell fplodell... ska man hålla på och tänka så är det ju osynlighetsmantel som gäller! Drömmer

Slår hur som helst vad om en femma att du föredrar leggings framför mina försommarvita ben. Allt är relativt.
    It takes a fool to remain sane
  • Zarch
    Schnaa skrev 2015-05-14 15:08:44 följande:

Jajajajajajajjajajajajaja... modell fplodell... ska man hålla på och tänka så är det ju osynlighetsmantel som gäller!

Slår hur som helst vad om en femma att du föredrar leggings framför mina försommarvita ben. Allt är relativt.

Det tror inte jag, fram med spirorna nu. Vem sjutton är inte vit nu ändå.
Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?