• Anonym (TS)

Varför har ni tjejer leggings?

Jag är inte muslim, bara för att poängtera det.

Idag såg jag en brud i u-ringat och leggings. Varför har ni leggings? Är det för att bli betraktad som ett sexobjekt? Varför har ni leggings i ett förhållande dessutom? Gillar ni att få kåta snusk gubbar efter er? 

Kom igen nu... Fram med sanningen
  • Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?
  • Icewolf

Jag älskar leggings! Det är bekvämt. Dock så har jag alltid en tröja eller en tunika som går över rumpan, för annars känns det lite väl "naket".

• Sarakechi

För att det är skönt. Och jag bryr mig fan i om folk tycker att det är fult!

• småsugen

Jag har leggings för att det är skönt! Flört

Men ALLTID med tunika/klänning/långskjorta över så att rumpan/musen döljs Tungan ute

• Utan Barn

Ja det är ju faktiskt vuxna kvinnor som går runt i leggings »på stan« och inte som ersättning för tjocka strumpbyxor under kjol när det är kallt utan i stället för byxor. Inget vidare snyggt. (Sexigt? Njaaa, min (manliga) sambo brukar inte direkt uttrycka glädje när han ser leggings-rumpor...)

Själv har jag dock ridbyxor på mig relativt stor del av min vakna tid, och någonstans förstår jag förtjusningen i leggings då jag antar att de är lika sköna som ridbyxorna? De senare är dock rejälare och har skinn-bakdel, så man-ser-allt-grejen försvinner helt.

• Aspie
    LillaJag06 skrev 2015-05-14 10:07:46 följande:
    För att vi vill.
  • Jennie med ie

Jag gillar leggings. Till "långlinne", till storskjorta, till längre tunika m.m. Gärna med ett par snygga stövlar eller boots. Inte med kort tröja nej.

Varför? För att det är bekvämt och fullt tillräckligt snyggt. Jobbar på förskola och leggings ingår nästan i arbetsuniformen, en av två varianter. Den andra varianten innebär jeans. Och på sommaren när jeans är för varmt föredrar jag leggings och nåt luftigt över framför t ex shorts. Enda nackdelen är att de saknar fickor.

• Sheldore
    småsugen skrev 2015-05-15 16:04:59 följande:

Jag har leggings för att det är skönt! Flört

Men ALLTID med tunika/klänning/långskjorta över så att rumpan/musen döljs Tungan ute

Lite ska lämnas åt fantasin såklartFlört
  • tobbe01
    Anonym (TS) skrev 2015-05-14 09:54:57 följande:
    Jag är inte muslim, bara för att poängtera det.

Idag såg jag en brud i u-ringat och leggings. Varför har ni leggings? Är det för att bli betraktad som ett sexobjekt? Varför har ni leggings i ett förhållande dessutom? Gillar ni att få kåta snusk gubbar efter er? 

Kom igen nu... Fram med sanningen
    Du menar alltså leggings och ingen kjol till? Tycker du det är speciellt sexigt? Jag tycker det vanligaste är att tjejer har leggings med en kjol utanpå.
  • Björklöv
    Indigo skrev 2015-05-15 08:57:46 följande:
    Måste genast dela med mig av ett lår-som-skaver-mot-varandra-på-sommaren-tips som funkar superbra!
    Rolla deo på insidan av låren, så skaver de inte. Jag tar apotekets Bats-deo, den parfymfria. Works like a charm!
    (man ska alltså göra detta innan skavet uppstår)
    Är det sant! Syns det inte på huden heller?
    Underbart isf Hjärta
    / hon som ofta får stora sår på låren Gråter

Till ts:
    Jag har leggings för att det är mer påklätt än strumpbyxor till tex klänning eller kjol. Dvs precis tvärt om mot vad du antyder i trådstarten
  • PlumeriAn
    Indigo skrev 2015-05-15 08:57:46 följande:
    Måste genast dela med mig av ett lår-som-skaver-mot-varandra-på-sommaren-tips som funkar superbra!
    Rolla deo på insidan av låren, så skaver de inte. Jag tar apotekets Bats-deo, den parfymfria. Works like a charm!
    (man ska alltså göra detta innan skavet uppstår)
    Haha. Såg din kommentar av allas och kände direkt att jag måste fråga.
    Har ju inget med TS fråga att göra men men.

Hur länge håller deon ungefär? Ska gifta mig i sommar och kan ju inte ha leggings då! Har också något tyg-aktigt på mig när jag har klänning. Kommer inte
    ha shape"trosor" så det är därför jag frågar. :)
    Lucas ♥ 1 mars -13 amandiii.blogg.se
Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?