• Anonym (TS)

Varför har ni tjejer leggings?

Jag är inte muslim, bara för att poängtera det.

Idag såg jag en brud i u-ringat och leggings. Varför har ni leggings? Är det för att bli betraktad som ett sexobjekt? Varför har ni leggings i ett förhållande dessutom? Gillar ni att få kåta snusk gubbar efter er? 

Kom igen nu... Fram med sanningen
  • Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?
  • silvergirl
    Zarch skrev 2015-05-15 02:49:36 följande:

Löparbrallor har väl inget med leggings att göra? Hur mycket jag än skulle vilja det, lär er skillnad på en häst och en åsna, typ.

Alltså man ser många ute i nåt svart tajt runt benen. För en oinvigd ser det likadant ut, ser man dessutom en rumpa är det ännu troligare att det är träningskläder ts menar..
  • SpanskaFlugan

Jag tror leggings väcker rätt mycket reaktioner och åsikter eftersom det för några år sedan fullkomligt exploderade och plötsligt har nästan alla kvinnor leggings. Minns att jag satt på bussen och räknade antalet tjejer i leggings en sommar för några år sedan, var bara en bråkdel som inte hade leggings. Som foppatofflor eller LV väskor med loggan (fejk eller inte). Plötsligt har alla det och då kommer vissa, bland annat jag, reagera med ett "aldrig i livet!" För man känner att det blir någon sorts flockmentalitet och man vill inte alltid se ut som alla andra.

Dessutom var det rätt många som hade, ärligt talat, rätt fula leggings i dålig kvalité, det blev den nya mysbyxan som man kunde köpa på Ullared (typ) och så gick vissa kvinnor med dessa illasittande leggings i dålig kvalité tills de föll i bitar. Och då blir i alla fall jag ännu mera anti. Precis som jag är anti foppatofflor och LV väskor för de för mig representerar dålig kvalité till ett billigt pris som folk köper i massor.

Men, slutligen, folk får ha på sig vad de vill. Jag behöver inte tycka det är snyggt men det ger mig inte rätten att dömma de som väljer att ha leggings eller säga något till dem.

• Batmamba
    Malintbackstrom skrev 2015-05-14 21:13:36 följande:

Vad exakt är leggings? Typ strumbyxa utan fot?

Jag trodde att leggings var tjockare än strumpbyxor och hade sömmar, typ på insida ben. Men när jag googlade hittade jag bilder på sömlösa, tubstickade saker som ändå kallades leggings. Jag är förvirrad!
  • Zarch
    silvergirl skrev 2015-05-15 09:46:24 följande:

Alltså man ser många ute i nåt svart tajt runt benen. För en oinvigd ser det likadant ut, ser man dessutom en rumpa är det ännu troligare att det är träningskläder ts menar..

Ja så kanske det är, låg vaken för länge när jag skrev det där.
  • VaBussig
    fr0kenandersson skrev 2015-05-15 00:13:27 följande:

Jag använder leggings för att jag är gravid och får inte på mig annat än det och mysbyxor. Och vadå sexobjekt? hur körd i skallen är det? Jag hade leggings innan också för att det är skönare än jeans. Varför har ni män träningstights på er när ni tränar? Är det för att visa hur liten/stor kuk ni har eller? Ser rätt gay ut. Tillbakakaka :)

Ja leggings/träningstights på killar är bland det mest osexiga som finns, skulle min man ta på sig det är det bye bye!! Håller med om att det ser gay ut.
    You can look your doors, but the evil's out there....waiting
  • Sheldore

Älskar leggings på tjejer/kvinnor, sitter ju så fint o tajt över rumpan Glad

• Jordgubbar med grädde

Haha! Måste vara den dummaste fråga på länge. Du verkar ganska pantad TS.

Jag har leggings när jag tränar för att JA det är den bekvämaste man kan träna i och det är sexigt. Jag älskar att se mina fina former i de när jag tränar och får mer motivation att fortsätta träna.

Sedan ser det ju rätt konstigt ut att gå i enbart leggings och ha det som byxor? Men det är ju en annan sak. Ser inte direkt sexigt ut utan mer som att outfiten inte är komplett. 

Vad säger klädespolisen mer då? Får tjejer ha shorts? Linne? Eller får man inte visa hud alls?

• MaryM
    todo nada skrev 2015-05-15 11:40:42 följande:

Hahhahahahhahaa underbar tjej :D
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • HerrFantasi
    VaBussig skrev 2015-05-15 11:13:41 följande:
    Ja leggings/träningstights på killar är bland det mest osexiga som finns, skulle min man ta på sig det är det bye bye!! Håller med om att det ser gay ut.
    Det ser inte trevligt eller vackert ut, nej. Åtsmitande klädsel ser anstötligt och  provocerande ut på män så det vill vi helst slippa se. 

Fast att säga bye bye!! till sin man enbart pga klädseln är väl ändå att ta i. Då finns nog redan annat smolk i förhållandet. 

Leggings passar ypperligt på yppiga kvinnor med 'gung'.

Svar på tråden Varför har ni tjejer leggings?