tovalisa skrev 2015-10-03 18:53:44 följande:
Hej Spartacus! :)
Jag grubblar också jättemycket över åldersskillnaden. Upplevde också 2 år 4 mån som väldigt intensivt, men samtidigt tror jag att det hänger mycket på barnens personligheter. Och om det vet man ju inget på förhand ... Glappet mellan tvåan och trean är fyra år, och det är nästan löjligt enkelt - samtidigt är det med tanke på min ålder inte vettigt att vänta så länge. Å andra sidan har de två första en sån oerhörd glädje av varann idag, då de är 5 och 7.Minstingen är nu 13 månader och jag skulle helst vänta tills hon är 2 innan vi öppnar babyfabriken. Samtidigt har jag svårt att tro att jag orkar hålla mej så länge ... Svåra, svåra beslut. Önskar att nån kunde tala om för oss hur vi ska göra. ;)
Jag hade kört på men det är ju jag det! :)
Vi har 18 mån som minst och knappt 24 mån som mest mellan våra. Fyra ungar på under fem och ett halvt år. Ibland undrar jag hur det har gått till. :) (den fjärde är ju inte på utsidan iofs men äldsta kommer vara under fem och ett halvt när fyran kommer)
Det är ju individuellt hur en är som person och föräldrar samt hur barnen är. Men en vet ju aldrig om det tar tid och då kan ett väntande bli ett beslut en ångrar.