• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • mirri83
    Bitten skrev 2015-09-27 19:58:11 följande:

Hej och välkomna alla nya. Har inte koll på alla nu men visst är vi en liten skara som faktiskt väntar vårt fjärde barn!? :)
    Ska vi göra en liten lista? De som inte är gravid kan väl lägga till sig om de vill eller låta bli. Är ju givetvis fritt fram för alla att välja att inte lägga till sig. :) men jag känner att jag har lättare att ha lite koll på alla om det finns en lista så jag börjar så får vi se vad det blir av det.
    Jag har nu gått in i 22:a veckan och känner mycket liv och rörelse. Det känns även lite utanpå magen. Jag mår bra men börjar känna av det ökade omfånget och tyngden. :)

Hur mår alla andra? Gravida och ickegravida!

Bitten 36 år: BF 5 feb 2016

Jag har precis gått in i v 6 så allt är tidigt än, men jag mår illa konstant. har även en del slitningar i magen. Man känner att det händer en hel del där inne.

Lista:

Mirri83 32 år: BF 28 maj 2016
    Olle Malte Molly + BF 28 maj 2016
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-09-27 19:58:11 följande:

Hej och välkomna alla nya. Har inte koll på alla nu men visst är vi en liten skara som faktiskt väntar vårt fjärde barn!? :)
    Ska vi göra en liten lista? De som inte är gravid kan väl lägga till sig om de vill eller låta bli. Är ju givetvis fritt fram för alla att välja att inte lägga till sig. :) men jag känner att jag har lättare att ha lite koll på alla om det finns en lista så jag börjar så får vi se vad det blir av det.
    Jag har nu gått in i 22:a veckan och känner mycket liv och rörelse. Det känns även lite utanpå magen. Jag mår bra men börjar känna av det ökade omfånget och tyngden. :)

Hur mår alla andra? Gravida och ickegravida!

Jag brukar smyga in och läsa här ibland. Fick mitt tredje barn i april och hoppas på att ha turen att bli gravid igen så snart vi slutar att amma. Fyllde 41 år i somras och tar inget för givet. Vill ge den lilla glädjen i att ha ett syskon i ungefär samma ålder, mina döttrar är 13 och 9 år gamla.

Har börjat ge min lilla son annat än bröstmjölk i ca 2 v nu och tror att mensen kommer i gång inom 1 månad
  • Bitten

Hej mirri! Kul att du hänger med oss här.
    Hej Bell! Då kommer det nog igång snart. Hoppas det går fort. :) hur har det varit med de andra tre, har ni försökt länge med dem? Minns ej om du skrivit det tidigare.

• Bell13
    Bitten skrev 2015-09-28 11:25:32 följande:

Hej mirri! Kul att du hänger med oss här.
    Hej Bell! Då kommer det nog igång snart. Hoppas det går fort. :) hur har det varit med de andra tre, har ni försökt länge med dem? Minns ej om du skrivit det tidigare.

Med trean Douglas var det svårt. Tog 2 år att bli gravid och två missfall innan han kom.

Ska göra ett helhjärtat försök att få ett fjärde barn
  • laetitia81

Va kul att jag hittade denna gruppen! :)

Väntar fjärde barnet 28 maj. Det var oplanerat så det har inte riktigt gått in än men det kommer väl. Har långt mellan mina barn så den äldsta är redan 15 år.. känns lite konstigt att man ska ha en liten bebis igen. 

• Lysmasken

Robzmarley: BF 20 maj 2016

Lysmasken 33 år: BF 26 feb 2016

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • laetitia81

laetitia81 34 år: BF 28 maj 2016
  • RobzMarley

Åh då har ni samma BF! Vad kul! Ändrar lista. Så den är i ordning.

Alltså jag mår konstigt. Eller ja. Jag mår som om jag vore höggravid. Magen sådär svullen o allt står en upp i halsen. Lite illamående. Men är inte så känslig för lukter som jag brukar. Lite orolig. Dock kom det råmjölk från ena bröstet igår. Haha vecka 7+1 idag

Hur mår ni?

laetitia81 34 år: BF 28 maj 2016

• Spartacus

Hej! Finns här plats för mig? Har barn som är 7, 5 och 2 år gamla börjar nu känna att det bara måste bli EN till, samtidigt som vi har det lite besvärligt med vår på 5 som alltid haft överaktiva drag... väger och väntar, tänker att vi kanske börjar försöka nästa sommar. Har även ett nytt jobb så vill landa i det lite innan. Tanken på ålderskillnaden gror ju också. 2 år mellan de första, vilket jag insåg var för tight. 3 år känns rätt lagom faktiskt hur tänker ni?

Mvh

Svar på tråden Fjärde barnet 2016