• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Bitten

Bell: kan du då ha bilbarnstolar på de två extra? Vår äldsta har inte fyllt fem ännu.

• RobzMarley
    Bell13 skrev 2015-07-09 19:18:57 följande:

Kan rekommendera Mitsubishi outlander vi har en sådan en 7-sitsig funkar jättebra

Ah tack! Vi har två bilar i dagsläget, den ena för liten. Men den andra Kia Carens har två extra platser bak. Funkar i början så kan vi byta upp oss sen. Men lurigt det här när man kommer hem till folk liksom haha. Vem bjuder hem en familj på sex pers liksom haha kommer som en storm!
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-07-09 19:41:29 följande:

Bell: kan du då ha bilbarnstolar på de två extra? Vår äldsta har inte fyllt fem ännu.

Jag säger nej då de sätena fälls upp från golvet och är mycket mindre. Det skulle bli trångt.
  • En PantherTant

Äntligen fungerar appen igen.

Vecka 11 här nu. Inga bilproblem, har redan 7-personers, men fast vi har stort hus blir det nog till att bygga ut igen så alla får egna rum, vill inte offra varken gymmet eller kontoret. Så precis börjat gräva -än en gång. Byggde ut när ettåringen låg i magen också, så börjar bli van

Annars mått väldigt illa och varit trött, hoppas det nu börjar ge med sig så småningom.

• Bitten

Tack för uppriktigheten Bell! Vi har en sjusätes idag och det är på håret i den och då vill en ju inte byta till en annan som också är tveksam. :) igår var jag ute och vände ut och in på bilen och testade med stolar här och var och jag tror att det får gå. Det är som det är. Vi får välja bort att ha med vagn på längre resor. Se till att det finns ngt att låna och bara ha med en mjuklift under liggdelstiden.
    Hej panther! Har du också haft strul med appen? Jag kunde läsa men inte skriva.
    Jag är 11+? och känner mig just nu mest seg men det har nog med semestertider att göra. Snartfemåringen och treochetthalvtåringen bråkar en hel del just nu och det är varmt på nätterna. Alla är hemma och nöter på varandra.
    Boende ja. Vi klarar oss väl ett tag till där vi bor nu eftersom våra är så små ännu och kan dela rum. Äldsta är ju som sagt inte fem ännu så än så länge går det bra. Vi har ett arbetsrum som är det första att ryka om vi behöver ett sovrum till.

• En PantherTant

På tal om vagn, måste rekommendera den vi har; Babyzen yoyo. Köpte den egentligen till resor, för ihopvikt blir den så liten att den får tas med inne i flygplanet som handbagage. Men den är så smidig och lätt och tar så lite plats (ryms t.ex. mellan fram och baksätet under dotterns fötter) så numera ligger den alltid i ena bilen (och stokke scootvagnen i andra bilen byts oftast till denne ifall vi tar andra bilen). Verkligen en suverän vagn, väl värt sitt pris!

• Bell13

Hur går det för er som är gravida? Har ni gjort kub eller annat skoj?

• Bitten

Jag ska på inskrivning i morgon. :) återkommer med lite info om det är några spännande saker. Är i vecka 14-15. Ingen kub eller annat. Ska väl på rul som vanligt om några veckor. Får se om det erbjuds ngt annat då jag ju nu passerat 35. Är 36 nu.
    Hur många är vi som är gravida härinne?
    Hur går det för dig då bell?
    Hur har alla det i regnet? Vi latar oss för fullt sista semesterveckan.

• En PantherTant
    Bell13 skrev 2015-07-29 14:50:17 följande:

Hur går det för er som är gravida? Har ni gjort kub eller annat skoj?

Jag gjorde kub igår. Allt såg bra ut, och krabaten där inne var väldigt livlig och låg inte istill en sekund ????
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-07-29 16:52:02 följande:

Jag ska på inskrivning i morgon. :) återkommer med lite info om det är några spännande saker. Är i vecka 14-15. Ingen kub eller annat. Ska väl på rul som vanligt om några veckor. Får se om det erbjuds ngt annat då jag ju nu passerat 35. Är 36 nu.
    Hur många är vi som är gravida härinne?
    Hur går det för dig då bell?
    Hur har alla det i regnet? Vi latar oss för fullt sista semesterveckan.

Jag helammar fortfarande men har bestämt att dra ner på det om det går när han är 5 mån omkring mitten på september.
    Planen är att försöka få till ett barn då och om det går så kommer vi vara oerhört tacksamma
Svar på tråden Fjärde barnet 2016