• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • En PantherTant
    En PantherTant skrev 2015-05-21 10:38:23 följande:

Jag satte in ett fryst embryo i tisdags. Testdatum är 1.6. Mensen kommer först efter att jag slutat med hormonerna ifall får negativt resultat, så även om BIM är före så vet jag inget förrän efter blodprovet.

Ni pratade visst tidigare om oro att inte räcka till mm.. Kan inte påstå jag funderat på det alls egentligen, är tror jag en väldigt relaxed "good enough" föräldratyp. Det blir nog bra hur det än blir är lite min filosofi.

Just så, oron var tydligen i en annan tråd, sorry!
  • Bell13
    En PantherTant skrev 2015-05-21 09:38:23 följande:

Jag satte in ett fryst embryo i tisdags. Testdatum är 1.6. Mensen kommer först efter att jag slutat med hormonerna ifall får negativt resultat, så även om BIM är före så vet jag inget förrän efter blodprovet.

Ni pratade visst tidigare om oro att inte räcka till mm.. Kan inte påstå jag funderat på det alls egentligen, är tror jag en väldigt relaxed "good enough" föräldratyp. Det blir nog bra hur det än blir är lite min filosofi.

Håller tummarna för att det går bra med det frysta embryot.
  • Bitten

Ja, det var nog i en annan tråd. :) Jag är också avslappnad i frågan.

Spännande med FET. Vi har själva gjort ivf men sen lyckades vi på egen hand och sen har det bara rullat på. Man undrar ju vad som var fel då och nu verkar vi vara överfertila istället.

• Bitten

Ingen mens än, borde fått igår. Har oftare kortare cykler än längre så jag har börjat få upp hoppet här. Maken darrar av nervositet och jag känner mig lugn. :)

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-22 09:58:03 följande:

Ingen mens än, borde fått igår. Har oftare kortare cykler än längre så jag har börjat få upp hoppet här. Maken darrar av nervositet och jag känner mig lugn. :)

Sist så visste jag att jag var gravid kände liksom det i kroppen. Jag testade när mensen var sen 9 dagar och det blev + direkt

Känner alltid i kroppen när mensen är på gång.

Den här gången kör jag natural cycles i kombination med ägglossningstest för att se om vi kan pricka in och få ett till barn.
  • Bitten

Bell: Just det, natural cycles, med temp. Har du hunnit använda appen så du kan uttala dig om den är bra?

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-22 13:20:57 följande:

Bell: Just det, natural cycles, med temp. Har du hunnit använda appen så du kan uttala dig om den är bra?

Har precis börjat och eftersom min son är 5 v är det ingen ägglossning på gång och inte mens heller. Jag tempar varje dag och ska se om appen lyckas pricka in ägglossningen när den väl kommer håller dig uppdaterad
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-05-23 18:12:58 följande:

Åh herregud! Har inte riktigt smält detta ännu. Haha. phpXcixAR39902.jpg

Stort grattis hur känns det
Svar på tråden Fjärde barnet 2016