• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Bitten

Välkommen Bell. Klart du kan hänga med här. :)

Jag är själv, snart 36 och antar att det inte blir lättare att bli gravid. Men om det skall följa trenden så borde det gå fort. :) första tog lååååång tid och andra och tredje hann vi knappt tänka på. :)

Just nu sitter jag och undrar vad som händer i min kropp. Har haft mens men det är något som känns konstigt. Hm. Med både ettan och trean hade jag typ normal mens trots graviditet så tankarna mal.

Jaja, det visar sig ju hur det ligger till med det. :)

• Bitten

Hej AAke.

Har du testat med blodprov nu då panter?

Just nu tänker jag att jag borde åka och köpa ett test idag men det är ju så onödigt. Haha. Antingen är en ju gravid eller så inte och det är en ju oavsett om en testar eller ej.

• En PantherTant
    Bitten skrev 2015-05-02 12:58:05 följande:

Hej AAke.

Har du testat med blodprov nu då panter?

Just nu tänker jag att jag borde åka och köpa ett test idag men det är ju så onödigt. Haha. Antingen är en ju gravid eller så inte och det är en ju oavsett om en testar eller ej.

Ja, tyvärr lyckades det inte för mig i april. Men nytt försök denna månad, hoppas på bättre lycka då!

Oj, låter nog som du bör testa för säkerhetsskull då, med tanke på tidigare gånger, spännande!
  • Bitten

Molvärken/mensvärken håller i sig. Känns som mensen ska komma vilken stund som helst. Känner mig förvirrad om var i cykeln jag befinner mig och den känslan är bekant. Idag beställde jag två test på nätet och tänkte att jag skall testa när de kommer.

Jag kommer bli så besviken om de är neg för det känns lite som att jag redan "vet" att de kommer vara pos. Dumt. Jaja. Det visar sig. :)

• Bitten

Hej. Nu har jag testat. Neg, så jag vet inte vad kroppen håller på med. :)

Det är ju verkligen ingen brådska så det är bara att ta det lugnt.

Hur går det för er andra?

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-06 11:33:49 följande:

Hej. Nu har jag testat. Neg, så jag vet inte vad kroppen håller på med. :)

Det är ju verkligen ingen brådska så det är bara att ta det lugnt.

Trist att det blev negativt. Jag har ju precis fått barn men då vi kommer försöka med syskon vill vi inte vänta för länge. Tänkte amma honom i fyra månader och sedan försöka när mensen kommer. Tänkte försöka pricka ägglossningarna med hjälp av natural cycles.
  • Bitten

Bell: är det med temp?

Jag har My cycles men jag tempar inte. Tror man kan lägga in det på den appen. ÅMer att jag vill ha koll ungefär när mensen ska eller inte :) ska komma.

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-06 15:00:07 följande:

Bell: är det med temp?

Jag har My cycles men jag tempar inte. Tror man kan lägga in det på den appen. ÅMer att jag vill ha koll ungefär när mensen ska eller inte :) ska komma.

Det är med temp. Har ju inte fått min mens ännu men har hört så mycket bra med det där systemet så jag vill testa. Är som sagt snart 41 år och om jag har några bra ägg kvar så vill jag inte missa dem för att jag inte har koll på ägglossningen.
  • Bitten

Väntar på mens. Undrar om den kommer? Borde komma i morgon. Känner ingenting alls i kroppen.

• En PantherTant

Jag satte in ett fryst embryo i tisdags. Testdatum är 1.6. Mensen kommer först efter att jag slutat med hormonerna ifall får negativt resultat, så även om BIM är före så vet jag inget förrän efter blodprovet.

Ni pratade visst tidigare om oro att inte räcka till mm.. Kan inte påstå jag funderat på det alls egentligen, är tror jag en väldigt relaxed "good enough" föräldratyp. Det blir nog bra hur det än blir är lite min filosofi.

Svar på tråden Fjärde barnet 2016