• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Bitten

Nu har jag varit på inskrivning. Vi pratade lite om hemförlossning då det är något jag tänker mycket på. Är det någon här som fött hemma eller funderar på det?

• Bitten

Hallå. Nu var det ett tag sedan någon skrev här.
    Jag sitter just nu och gör en glukosbelastning. Ska sitta i två timmar. Har inte ätit sedan igårkväll. Hungrig! :)
    Bara ca två veckor till RUL.

• Lysmasken

Hej. Får man hoppa in här?

Är en tjej på 33 år som väntar mitt 4:je barn. Är v 13 (12+1). Ska på glukosbelastning nästa vecka. Har redan 3 tjejer som är 5, 7 & som blir 10 år.

Vi har en Kia Carnival som är mkt rymlig bil för stor familj nackdelen är väl när man ska handla & man har vagn med sig.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • En PantherTant

Välkommen Lysmasken!

Lycka till Bitten!

Låter inte kul med glukosbelastning. Tacksam jag aldrig behövt göra den.

Här rullar allt på, vecka 15 nu. Magen har växt otroligt mycket, alla tror jag skall föda ännu detta år. Men så är det väl när den varit uttöjd flera gånger förr.. Kännt de första sprattlen ett par gånger. Väntar på RUL 18.9, är så nyfiken på att få reda på kön!

• Lysmasken

[quote=75632816][quote-nick]En PantherTant skrev 2015-08-13 09:43:25 följande:[/quote-nick]Välkommen Lysmasken!

Lycka till Bitten!

Låter inte kul med glukosbelastning. Tacksam jag aldrig behövt göra den.

Här rullar allt på, vecka 15 nu. Magen har växt otroligt mycket, alla tror jag skall föda ännu detta år. Men så är det väl när den varit uttöjd flera gånger förr.. Kännt de första sprattlen ett par gånger. Väntar på RUL 18.9, är så nyfiken på att få reda på kön![/

Tack så mkt. Har ett alldeles för högt BMI tyvärr. Kort i rocken 165 cm mot 106 kg

Men men vi tar tag i detta när bebis är född. Därav belastningen. Rul har jag den 24/9 så man längtar dit. Tänkte ta reda på vad det är för en som döljer sig där inne.

Sist jag vart gravid så fick man göra TUL pga vikten. Undra om det är så även denna gång...

• Bell13
    Bitten skrev 2015-08-13 08:57:48 följande:

Hallå. Nu var det ett tag sedan någon skrev här.
    Jag sitter just nu och gör en glukosbelastning. Ska sitta i två timmar. Har inte ätit sedan igårkväll. Hungrig! :)
    Bara ca två veckor till RUL.

Hur gick glukosvelastningen?
  • Bitten

Glukosbelastningen gick bra. 4,5 på fastande och 5,5 två timmar efter jag druckit sockerlösningen så det var super. Jag tror att en ska ligga unde r7-8 om jag inte tar fel.
    Idag gick jag in i v.17. För mig är det fortfarande väldigt overkligt. Jag tror inte på det helt enkelt. :) precis som med de andra tre så har jag mycket få gravidplågor så jag tänker inte särskilt mycket på det. Bilproblemet verkar vi ha löst i alla fall så det ska klara sig. Nu är det bara att vänta och se om det verkligen är en liten krabba där inne eller om det kanske är fler än en. :) det skulle ju förändra saken. Hjälp!

Välkommen lysmasken, hur gick det på din glukosbelastning?

Vi har besök i helgen och nu kommer godiset fram.

• Lysmasken

Bitten: har min på tisdag. Så återstår å se.

• RobzMarley
    Lysmasken skrev 2015-08-13 09:31:28 följande:

Hej. Får man hoppa in här?

Är en tjej på 33 år som väntar mitt 4:je barn. Är v 13 (12+1). Ska på glukosbelastning nästa vecka. Har redan 3 tjejer som är 5, 7 & som blir 10 år.

Vi har en Kia Carnival som är mkt rymlig bil för stor familj nackdelen är väl när man ska handla & man har vagn med sig.

Grattis!!

Är det en ny variant?? Har Kia carnival nu?
  • RobzMarley

Här körde vi igång för några veckor sen. Har ju undvikit äl sen ett halvår. Sen har jag väl glömt att det inte bara säger poff och man är gravid för mensen kom i förrgår, FEM DAGAR för tidigt. Eller ja på dag 26 och brukar få den 29-31. Så tidigt iaf. Jag hade tom hunnit ta ett test... Officiellt galen igen.

Svar på tråden Fjärde barnet 2016