• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • laetitia81

Bitten: Jo det är nog ännu värre nu. Tål inte lukter heller. Hade jag inte mått illa kan man undra hur mycket jag gått upp med denna hungern. 
    Jag hoppas att vikten ska stanna upp lite snart och att jag kan börja träna igen för jag har fått lägga ner det helt sen jag blev gravid. Orkar ingenting som inte är absolut nödvändigt. 

• Bell13

Nu är i alla fall min mens tillbaka så nu kan vi börja försöka bli gravida igen och hoppas på ett fjärde barn Solig

• anjamila

Jag har aldrig problem med morgonillamående. Däremot olust hela dagen, överkänslig för lukter och kräsen när det gäller mat. V 10+1 idag. Lite bättre med tröttheten dock.

Vill också återuppta träning....

• Lysmasken

Mvc besök kl 17 ikväll. Lyssna på hjärtljud och mäta magen

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Bitten

Här har hela familjen varit sjuka i blandad utsträckning och jag var på glukosbelastning nr två i torsdags. Det visade att jag låg på gränsen. Vad det innebär för vidare kontroller under graviditeten vet jag eg inte men ev kommer de kolla igen.

Nu känner jag hur barnen klänger mer och mer ju större magen blir. :) Ju mer otillgänglig man är dess mer vill de ha en.

Hur mår ni andra?

Jag ska se om jag kan skjutsa fram listan lite.

• Bitten

Såg att jag inte kommenterat att Bell är med i leken igen. Håller tummarna för er.

Här kommer listan. Någon som vill lägga till sig i listan? Välkomna även nya såklart.

Bitten 36 år: BF 5 feb 2016

Lysmasken 33 år: BF 26 feb 2016

Robzmarley: BF 20 maj 2016

Mirri83 32 år: BF 28 maj 2016

laetitia81 34 år: BF 28 maj 2016

• Lysmasken

Hur går det för alla? Är själv i v 27 (26+2).

• Bitten

Jodå, här går det bra. Mycket känningar i ligament och känner liksom mentalt att det närmar sig. Man försvinner lite in i sig själv på ett särskilt sätt och ju mer det sker dess mer vill de andra barnen klänga.
    Jag börjar så smått fatta att "det här kommer hända". :) Det är ju så overkligt tycker jag. Jag har inte blivit mer verkligt och greppbart att vänta barn bara för att jag redan fått tre.

• Bitten

Hej. Hur mår alla?
    Hur går det Bell?
    32+0 idag. Jag hade tid hos barnmorskan igår men hon blev sjuk så nu har jag inte tid förrän i januari. Men det är ju inget särskilt så vad spelar det för roll.
    Lussefirande på förskolan i morse och äldsta gick i sitt första luciatåg.

• Lysmasken

Mår toppen. Räknar ned arbetspass just nu. Går hem vid nyår, tjohoo

Går in i v 30 imorgon lördag. Rör på sig för fullt.

Ska träffa bm nästa vecka. Sen är det dax för ny Glucosbelastning början utan nästa år. Ser INTE fram emot detta blärk

Svar på tråden Fjärde barnet 2016