• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Bell13
    Bitten skrev 2015-12-11 09:35:38 följande:

Hej. Hur mår alla?
    Hur går det Bell?
    32+0 idag. Jag hade tid hos barnmorskan igår men hon blev sjuk så nu har jag inte tid förrän i januari. Men det är ju inget särskilt så vad spelar det för roll.
    Lussefirande på förskolan i morse och äldsta gick i sitt första luciatåg.

Fick mens i tisdags och kan erkänna att vi inte försökt helhjärtat senaste månaden.

Har ägglossning straxt innan jul så vi kör helhjärtat då. Hoppas att det ska funka.

Kram
  • Bitten

Lysmasken: Ja, du det där med glukosbelastning ja, usch. Jag undrar om jag får göra ytterligare en efter nyår. Om jag förstod det rätt så var det i mitt fall något som förlossningen beslutar om jag ska göra. Eller om de kanske beslutar om ett tillväxtul. Har ju fått två rätt stora bebisar så jag vet inte.

Bell: lycka till med julsexet! :)
    Hoppas det blir för min del också. Haha

Någon mer som har/har haft ökad lust under graviditet? Det känns som en dålig kombo att vara så otymplig. Bara lägga sig på kvällarna är mer eller mindre en organiserad förflyttning. :)

• Bell13
    Bitten skrev 2015-12-11 21:03:59 följande:

Lysmasken: Ja, du det där med glukosbelastning ja, usch. Jag undrar om jag får göra ytterligare en efter nyår. Om jag förstod det rätt så var det i mitt fall något som förlossningen beslutar om jag ska göra. Eller om de kanske beslutar om ett tillväxtul. Har ju fått två rätt stora bebisar så jag vet inte.

Bell: lycka till med julsexet! :)
    Hoppas det blir för min del också. Haha

Någon mer som har/har haft ökad lust under graviditet? Det känns som en dålig kombo att vara så otymplig. Bara lägga sig på kvällarna är mer eller mindre en organiserad förflyttning. :)

Tack

Har nog aldrig känt mig så osexig som när jag varit gravid. Att byta sida i sängen var helt omöjligt nästan.
  • Lysmasken

Blääää vi har fått magsjuka i huset. Minstingen började igår. Bara till att vänta in skiten

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Bitten
    Lysmasken skrev 2015-12-12 14:04:29 följande:

Blääää vi har fått magsjuka i huset. Minstingen började igår. Bara till att vänta in skiten

Men då har ni klarat av det innan jul. :)

Bell: ja jag är där nu. Vakna inse att jag vill byta sida, besluta sig för att göra slag i saken, stånka till och komma över lite på rygg för att sedan innan jag får andnöd komma över på andra sidan. Tur att jag har lätt att somna om. :)
  • lulu11

Får jag hoppa in här? 
    Grattis till 4an alla!!!
    Vi väntar 4e barnet den 18 februari och har 3 flickor på 13 år, 4 år och snart 3 år (den 3 februari)
    Blev så glad när jag hittade den här tråden :) 

Känner ni andra en oro för att inte räcka till för alla barnen? 

Och ni med små barn, har ni funderat kring hur ni ska sova när bebis kommer? Våra två små kommer nämligen till oss varje natt, eller 4 åringen kommer alltid mellan 1-4 och snart 3 åringen sover för det mesta hela natten.
    Men det är därför jag sitter uppe nu för jag ligger inklämd mellan dem som båda ska krama mig. Mysigt men jobbigt med stor mage.

• Lysmasken

Du hittade hit

Välkommen.

Vi övriga klarade oss från magsjukan endast minstingen som åkte på det.

• Bitten

Välkommen hit lulu!
    Kul ned flera som väntar nr fyra. När har du bf? Lägg till dig i listan om du har lust.

Jag skall på en extra koll hos barnmorska på måndag. Vill ha lite koll innan vi åker "hem" för julfirande. (60 mil i bil)
    Tycker min mage har sjunkit och dessutom undrar jag om de vill göra ngn extra koll med anledning av att jag hade lite dåligt på senaste glukosbelastningen.

Jag har blivit av med två (tre) krämpor. :)
    Jag har haft en hel del åderbråck men det har stannat av nu och dessutom värker/tynger det inte längre i hela underlivet rumpan när jag reser mig. Sen har jag haft halsbränna en kortare period men det är också borta i princip. Kopplar det till att magen sjunkit. Kanske?

Ang hur vi sover så, femåringen fick eget rum för några veckor sedan och har inte riktigt vant sig ännu och har kommit in i en vana att komma in till oss under natten. Har alltid sovit bra och hela nätter så när hon kommer in så sover hon och ligger stilla så det går bra. Treåringen kommer ibland in en gång men då blir det så trångt så då brukar vi gå med in och hjälpa att somna om i sin egen säng. Ettochetthalvtåringen sover hela natten. De sover generellt sett bra alla tre måste jag säga. Därmed gör vi också det. :)
    Jag har lätt/väldigt lätt att somna tack och lov.

• Bitten

Hur har ni det i jul?
    Jag går och känner det som vattnet skall gå. Det är nog inbillning. :)

• Lysmasken

Sjukdomar å elände nu under julen (släktingar)

Jobbar mina 2 sista pass nu. Sen ska man tvätta & skruva upp spjälsängen.

Jobbigt att känna som att vattnet ska gå

Svar på tråden Fjärde barnet 2016