Fjärde barnet 2016
Hej alla, och grattis till alla som redan bakar bebis! :D
Vi har en liten född i augusti -14 och man kan väl lugnt säga att jag är besatt av tanken på att skaffa ännu en liten fyra. Våra äldre barn är födda 08 och 10, och det var en rätt intensiv och jobbig period när de var små. Mellanrummet till trean är himmelskt; det är så lätt att ha en bebis när de äldre är så mycket större.
Nu känner jag tyvärr att jag ändå inte har tid att vänta speciellt länge eftersom jag fyller 40 år nästa gång. Jag har haft lätt för att bli gravid, (blev gravid på första försöket när jag var 37, har blivit gravid på andra försöket med de tidigare) och tror nog att jag har några år på mej ännu, men samtidigt är jag väl medveten om riskerna med att bli gravid som äldre.
Vad har ni andra för ålderskillnad mellan era barn? Jag vill verkligen njuta maximalt mycket av ettåringen, men tänker att vi kanske borde öppna fabriken när hon är 1,5 år? Eller redan tidigare? Att det var intensivt senast med två små behöver ju nödvändigtvis inte betyda att det skulle bli exakt likadant denna gång; små barn är ju också individer. Jag skulle jättegärna vilja ha lite input från er andra som är på gång med nummer fyra! Längtar Så efter att bli gravid, men är samtidigt rädd för att ta mej vatten över huvudet ... Tankar på det?
Tack på förhand! :)