aaaarghhhhhh skrev 2015-11-17 10:51:25 följande:
Tack för svar! Som sagt det är snurrigt nu och med 3 små barn finns inte så mycket utrymme att tona i lugn och ro. Just nu är jag lite allergisk mot adhd för det tar så mycket energi från mig. Min sambo mår för tillfället inte bra. Är arg och skriker och det smittar alla. Hatar det! Jag funderar på om vi ska separera eller ej. Eller jag vill men vi har små barn och min sambo för mycket för att det inte ska ske. Jag behöver lugn. Mina barn behöver lugn. Hur ska vi få det på bästa sätt? Min sambo är pappa till våra barn och vi måste hitta sätt där vi kan umgås utan att vi stjäl energi från varandra. Han behöver mycket hjälp. Om han bor själv behöver han inte anpassa sig så mycket till hur jag vill ha det. Han klarar ju mycket men på sitt eget sätt. Ah. Det snurrar på mycket nu. Det enda som är bra i allt detta är att min sambo aktivt söker och sakta får hjälp från psykiatrin. Synd bara att jag skulle gå sönder på vägen. .............
Hade du varit kvar om inte barnen varit med i bilden? Hur mycket av kärleken finns kvar?
Att stanna av någon annan anledning än att man faktiskt vill det är inte bra för någon. Allra minst barnen. De känner av allt.
Går din man på någon antidepp? Det skulle kunna vara en start. Min man fick för många år sedan diagnoserna kronisk depression och svår ångest. Sedan dess har han ätit ssri preparat och det var faktiskt den allra största vändningen för oss. Han blev mycket bättre i humöret och aggressiviteten minskade radikalt.
Många behöver ju också ssri när man äter adhd medicin, ibland mer än innan.
Ångesten och deppen är en väldigt vanlig följd av adhd:n. Speciellt om man inte fått diagnos som ung. Ett helt liv där man ständigt känt sig annorlunda, fått skäll osv utan att förstå varför man är som är och gör som man gör.