Dunderochbrak skrev 2015-06-17 22:16:40 följande:
Det jag blir tokig på är att han kör sitt race. Han bara måste göra det han mår bra av eller det han vill utan tanke på mig. Säger jag något sedan så vänds det alltid mot mig på nåt sätt, så han har rätt oavsett och kan inte ta kritik, men väldigt bra på att kritisera alla andra. Orkar verkligen inte med att hela tiden känna att jag får backa. Att jag är den som har "fel" och att jag måste anpassa mig efter hans val hela tiden. Någon som känner igen det?
Känner helt igen det här med att inte kunna ta ritik och att allt alltid gär att vända tillbaka mot en själv. Otroligt påfrestande! Detta och egna varianter av vad som egentligen sägs/vad man tycker.
Jag går hela tiden rubnt med en häftig utskänning i mitt huvud känns det som, där jag säger allt det där som inte är ngn ie att säga eller som man inte kan säga... Inte positivt precis...
Idag har varit en bra dag för att jag tjatadeut sambon så han gjorde ngt vilket alltid leder till bättre humör. Men för ett tag sedan blev det totalt kaos, han mådde dåligt ochdet var det sämsta någonsn, jag kunde inte nå fram. Hanfick spel/ångest osv och det slutade med att han slg sönder halva bokhyllan!!!!! Inser att jag kan hålla huvudet kallt i kris iaf... Fic ut honom och ringde pappa som bor nära som fickta hand om honom. TACK OCH LOV vaknade inte barnen, otroligt nog. Detta var på gränsen för mig,va jag accepterar. Har gjort dethelt klarrt att detta är inte ok en gång till, då f¨år han flytta för då ä det risk för ig och barnen. Han hotade mig oxå.
Nu så hrä efter är jag ite rädd, jag är förbannad! och håller mk avstånd. Känns som att ha en tickande bomb i huset... Väntar på hjälp men nu är det sommar så då stänger industrivården isverige, grrr. Psykolog i höst, får hoppasatt vi klarar oss så långt....
Det var ju inte detta man ahe tänkt sig precis...hur orkar all med psykisk sjukdom i familjen???!!!
Stor kram till er alla! Hppas midsommar passerat lugnt!