• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Fluff77
    MakeitHappen skrev 2015-03-20 08:23:02 följande:

Ojdå!!

Men utgick hon inte från när du hade din mens... hoppas verkligen på det bästa!!! förstår att oron inte alls minskar!! :(

Ja hon frågade vilken dag som bar sista mens men hon kollade ingen snurra lr så. Fick tid på torsdag men funderar på att boka ett privat
  • Ninnenanne

Ni rockar väl sockorna idag tjejer!? Hon som har dragit igång kampanjen är från samma stad som mig =) Alla barnen på dagis hade olika strumpor och alla på jobbet är färggranna idag!!   #rockasockorna

LIVE LOVE LAUGH
  • Hejhejhejilc
    Ninnenanne skrev 2015-03-20 10:01:33 följande:

Ni rockar väl sockorna idag tjejer!? Hon som har dragit igång kampanjen är från samma stad som mig =) Alla barnen på dagis hade olika strumpor och alla på jobbet är färggranna idag!!   #rockasockorna

LIVE LOVE LAUGH
    Absolut :)
  • PaLo
    Fluff77 skrev 2015-03-19 15:53:37 följande:

Hej! Var på vul idag. Jag har ju haft småblödningar ett tag. Läkaren såg ett fint tickande hjärta. "Men det är på tok för litet" så jag kan inte mäta det. Du är i vecka 5. Sa hon. Wtf! Jag vet ju när jag testade pos o när ja hade sista mensen. Nu blir jag orolig för att d ska va nåt fel när det är så litet. Kom tillbaka om 3 veckor så får vi göra ett nytt försök sa hon. Lyckades få till ett besök nästa vecka istället. Oron minskade ju inte alls....

Om hjärtat slår så behöver du inte oroa dig. Vissa foster växer långsammare helt enkelt. Och så kan ju läkaren ha mätt slarvigt också. Vet flera stycken som varit inne och blivit tillbakaflyttade på grund av fostrets storlek för att sedan en-två veckor senare bli framflyttad igen då fostret växt ikapp sig. Så du kan nog vara lugn. Hjärtat slog ju! Det betyder att den lilla mår bra. <3
  • iceball
    Fluff77 skrev 2015-03-19 15:53:37 följande:

Hej! Var på vul idag. Jag har ju haft småblödningar ett tag. Läkaren såg ett fint tickande hjärta. "Men det är på tok för litet" så jag kan inte mäta det. Du är i vecka 5. Sa hon. Wtf! Jag vet ju när jag testade pos o när ja hade sista mensen. Nu blir jag orolig för att d ska va nåt fel när det är så litet. Kom tillbaka om 3 veckor så får vi göra ett nytt försök sa hon. Lyckades få till ett besök nästa vecka istället. Oron minskade ju inte alls....

Jag är i vecka 5+2 idag och fick höra att det är för tidigt att se något, det skulle bara synas en liten ring, sa gynekologen.
  • MakeitHappen
    Fluff77 skrev 2015-03-20 09:40:11 följande:
    Ja hon frågade vilken dag som bar sista mens men hon kollade ingen snurra lr så. Fick tid på torsdag men funderar på att boka ett privat
    Du ska göra det som känns bäst för dig! :) fast torsdag är ändå snart. kolla de först så kan du se. hon kankse ändrar tillbaka det ju :)
  • Jenny8686

Jag har bokat en tid hos en privat gynekolog som ska göra ett vul på mig den 30/3. Hon förstod mig precis när jag ville detta efter mina missfall.

• bebis86
    Jenny8686 skrev 2015-03-20 21:50:40 följande:

Jag har bokat en tid hos en privat gynekolog som ska göra ett vul på mig den 30/3. Hon förstod mig precis när jag ville detta efter mina missfall.

Hoppas du får ett bättre svar då :) SJ ska jag på vul igen 8/4. Så tråkigt att inte veta exakt hur långt gången man är eller att allt är som det ska!
  • iceball

Trattkantarell, jag kan inte skicka meddelande till dig och vill helst inte skriva ut min mail här, kan du skicka åt mig så jag kan svara? :)

Svar på tråden BF November 2015