• PaLo
    Timglas skrev 2015-03-09 11:04:34 följande:

Kvinnokliniken på torsdag kl 9. Samma visa (missfall) som i januari visar sig så ska få komma in och få det bekräftat...:( tre missfall på rad nu...de är visserligen inte rättvist nånstans men jag kan ju bevisligen bli gravid iaf..

Fy vad trist!

Vet hur tufft det är. Jag har haft två MA sedan i oktober och är nu gravid för tredje gången.Testade positivt i lördags så är ju väldigt tidigt än. Men hoppas verkligen att jag slipper ett tredje MF/MA.

Blir det utredning för er del nu eller vill ni vänta med det?

• PaLo

Ringde och pratade med min BM idag och har bokat in en tid för inskrivning och provtagning nästa måndag.

Jag älskar verkligen min BM! Hon vet precis vad hon ska säga för att jag ska känna mig lugn. Jag har ju två MA i bagaget. Ett i oktober och ett nu i månadsskiftet jan-feb. Så man har ju googlat runt en del och hade tänkt fråga henne om det här med TSH-värde. Men hon förekom mig precis som hon brukar göra och tog själv upp det idag. Vid första graviditeten hade mitt TSH varit normalt och andra graviditeten hade vi inte kollat det, men hon tyckte absolut att det kunde vara värt att hålla lite koll på det. Och självklart ska jag bokas in på ett tidigt VUL också. Det behövde jag inte ens fråga om.

• PaLo
    Timglas skrev 2015-03-09 19:44:36 följande:
    Vad är TSH?

Ett hormon som har med ämnesomsättning och sköldkörteln att göra och som påverkas av HCG-hormonet under en graviditet. Vad jag förstått så ingår kontroll av TSH vid provtagningar under graviditeten men för att vara på den säkra sidan bestämde vi att kolla upp det lite extra tidigt denna gång.

Onormala värden på TSH kan öka risken för missfall och åtgärdas lätt med medicinering under graviditeten.

• PaLo

Grattis till alla nya plus!

Hur går det för er där ute? Hur mår ni?

Själv vaknade jag med en jobbig halsbränna idag, annars är det ganska lugnt. Lite frossa på kvällarna och illamående om jag t.ex. tar ett bad för att sluta frysa. Men annars är det superbra för min del.

Är någonstans i vecka 5 idag. Svårt att veta exakt då jag plussade direkt efter ett MF så hann alltså inte få mens emellan. Inskrivning hos BM på måndag. Skrattande

• PaLo
    Fluff77 skrev 2015-03-19 15:53:37 följande:

Hej! Var på vul idag. Jag har ju haft småblödningar ett tag. Läkaren såg ett fint tickande hjärta. "Men det är på tok för litet" så jag kan inte mäta det. Du är i vecka 5. Sa hon. Wtf! Jag vet ju när jag testade pos o när ja hade sista mensen. Nu blir jag orolig för att d ska va nåt fel när det är så litet. Kom tillbaka om 3 veckor så får vi göra ett nytt försök sa hon. Lyckades få till ett besök nästa vecka istället. Oron minskade ju inte alls....

Om hjärtat slår så behöver du inte oroa dig. Vissa foster växer långsammare helt enkelt. Och så kan ju läkaren ha mätt slarvigt också. Vet flera stycken som varit inne och blivit tillbakaflyttade på grund av fostrets storlek för att sedan en-två veckor senare bli framflyttad igen då fostret växt ikapp sig. Så du kan nog vara lugn. Hjärtat slog ju! Det betyder att den lilla mår bra. <3
Svar på tråden BF November 2015