• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Trattkantarell
    Eluthien skrev 2015-03-25 14:21:09 följande:

Trattkantarell, kan du skicka pm vill gärna gå med i Fb gruppen vill inte skriva ut min mailadress

Jag kan inte skicka till dig. Prova att skicka till mig
  • Eluthien
    Trattkantarell skrev 2015-03-26 09:12:04 följande:

Jag kan inte skicka till dig. Prova att skicka till mig

Nej kan inte komma in på din sida alls, får upp Error! Har ändrat i inställningarna så kolla om du kan skicka igen!
  • Trattkantarell
    Eluthien skrev 2015-03-26 09:22:37 följande:
    Nej kan inte komma in på din sida alls, får upp Error! Har ändrat i inställningarna så kolla om du kan skicka igen!
    Nu funkade det =)
  • Shoreline
    Annapanna2 skrev 2015-03-25 15:18:04 följande:
    Jag förstår det, jag är också nervös.. Finns ju inte så mycket man kan göra. Jag går in i v. 9 i morgon och ska på mitt första riktiga ultraljud! Så nu börjar jag bli nervös inför det... Jag mår ok, har mått ganska illa av och till men just nu känns det ok. Hur mår du?
    Åh vad härligt!! Då kommer du väl även få veta mer exakt bf? :) Och få se bebis, herregud vad pirrigt! 
    Jag mår riktigt bra. Inget illamående, bara väldigt väldigt trött. Och ont i ena bröstet (haha?). 
  • Shoreline
    oldy skrev 2015-03-25 18:50:50 följande:
    Grattis!!

Jag fick också MF i januari och blev gravid direkt efteråt. Går in i vecka 9 på fredag och hoppas det går hela vägen denna gången..
    Jag hade ju iofs en riktig mens mellan, ville veta att kroppen var redo. Men det känns ju lite extra oroligt. Vilken vecka fick du MF i? 

Så mysigt! Ska du på UL eller så snart då?
  • 77michelle

Är i v 9 och känner tydligt av kanten/ toppen på livmodern. Tycker det är för tidigt och nu börjar jag bli orolig att det är fel på något sätt . Ska på inskrivning idag så jag ska ta upp det då.

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
  • aussies

Jag är i vecka 8 (7+3) enligt uträkning från senaste mensen. Jag undrar vad VUL innebär? Ett första ultraljud? I Jämtland erbjuder dom bara ett ultraljud (vecka 17-20) :/ Skulle väldigt gärna vilja kolla redan nu så allt är okej!

En annan fråga: någon fler som har sjukt ont i ryggen? Jag har väldigt ont och blir väldigt trött i ryggen om dagarna, har ett tungt jobb också. På kvällarna måste jag mest ligga ner med en kudde under ländryggen/svanken för att det ens ska kännas okej. Undrar om detta kan vara ett tidigt tecken på foglossning? Någon som har erfarenheter? Har inskrivningssamtal med Barnmorskan imorn, lär få veta mer då. Kan man efterfråga VUL även fast det inte ingår egentligen? Eller görs bara sk VUL om det är speciella omständigheter?

• Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-03-26 11:52:53 följande:
    Åh vad härligt!! Då kommer du väl även få veta mer exakt bf? :) Och få se bebis, herregud vad pirrigt! 
    Jag mår riktigt bra. Inget illamående, bara väldigt väldigt trött. Och ont i ena bröstet (haha?). 
    Lite oklart när det är Bf, antingen 29/10 eller 4-5/11.. Fick se ett litet pyre med två små armar och tickande hjärta! Jättekul! :) Var så nervös innan att jag inte kunde sova i natt.. Känns bra att ha fått bekräftat att allt ser bra ut :) Skönt att du mår bra! Hoppas det håller i sig :)
  • S0YA

Hej.

Fick plus i morse. Väntat på mens sedan i söndags, som aldrig kom. Har försökt sedan december 2013 som har resulterat i ett utomkvedes för precus 1 år sedan och sen troligtvis väldigt tidigt missfall förra månaden.

Har en dotter sedan tidigare på 6,5 år, men detta blir vårt första gemensamma. Vågar knappt vara glad än.

• Annapanna2
    S0YA skrev 2015-03-26 13:57:06 följande:

Hej.

Fick plus i morse. Väntat på mens sedan i söndags, som aldrig kom. Har försökt sedan december 2013 som har resulterat i ett utomkvedes för precus 1 år sedan och sen troligtvis väldigt tidigt missfall förra månaden.

Har en dotter sedan tidigare på 6,5 år, men detta blir vårt första gemensamma. Vågar knappt vara glad än.

Hej, grattis! Förstår att du är orolig. Hoppas det går vägen den här gången! Verkar finnas många med liknande erfarenheter och här kan man ventilera både glädje och oro. Ta hand om dig och försök att njuta av det glada beskedet!
Svar på tråden BF November 2015